• Anonym (Sara)

Overall istället för åkpåse?

Jag funderar på att köpa en tjock overall till min bebis så man slipper böka med åkpåse. Finns det overaller till bebisar som funkar som både overall och åkpåse? Tips??

• Svar på tråden Overall istället för åkpåse?
  • Anonym (S)

Tycker du det är mer bökigt med åkpåse än overall?!

• Anonym (Sara)
    Anonym (S) skrev 2018-11-01 16:58:36 följande:

Tycker du det är mer bökigt med åkpåse än overall?!

Nej men bökigt med både overall och åkpåse då är det bättre med endast en overall
  • MsM84

Själva poängen med en bra åkpåse är ju att slippa tjocka ytterkläder..

• Anonym (Sara)
    MsM84 skrev 2018-11-01 17:28:54 följande:

Så det finns åkpåsar där bebisen inte behöver en overall under om det är riktigt kallt ute?
  • Anonym (S)
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-01 17:31:13 följande:

Så det finns åkpåsar där bebisen inte behöver en overall under om det är riktigt kallt ute?

Jag hade en jacka på barnet och sen bara vanliga byxor nedtill och så ner i en mysig åkpåse. Hon höll sig varm och go, och jag tyckte det var väldigt smidigt. Vi hade åkpåse från elodie details.
  • Anonym (Sara)
    Anonym (S) skrev 2018-11-01 18:16:41 följande:

Jag hade en jacka på barnet och sen bara vanliga byxor nedtill och så ner i en mysig åkpåse. Hon höll sig varm och go, och jag tyckte det var väldigt smidigt. Vi hade åkpåse från elodie details.

Hur kallt va det då?
  • Anonym (S)
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-01 18:35:30 följande:

Hur kallt va det då?

Som kallast kanske 8-10 minus.
  • LittleSunshine84

Hur gammalt är barnet?

Tycker att åkpåse är så mkt smidigare :) är det liggdel eller sittdel? Blir varmt och mysigt med åkpåse i liggdelen.

Finns annars overaller som har ärmar men benen ser ut om en åkpåse.

• Anonym (Sara)
    LittleSunshine84 skrev 2018-11-01 18:45:32 följande:

Hur gammalt är barnet?

Tycker att åkpåse är så mkt smidigare :) är det liggdel eller sittdel? Blir varmt och mysigt med åkpåse i liggdelen.

Finns annars overaller som har ärmar men benen ser ut om en åkpåse.

5 veckor. Det är liggdel
  • Anonym (Hm)
    MsM84 skrev 2018-11-01 17:28:54 följande:
    Ja, det är poängen.
  • MsFry

Åkpåse slår ju overall alla gånger.

När mitt barn var pyttigt (typ några veckor gammalt) och det var närmare -20 så hade jag åkpåse i vagnen och sonen hade en overall i pilé ovanpå de vanliga kläderna. Funkade klockrent. Supersmidigt att bara kunna öppna upp åkpåsen (och ta bort vindskyddet på vagnen) när man kom in i affärer etc.

• Anonym (Sara)
    annabellelee skrev 2018-11-01 18:56:16 följande:

Kanske nåt sånt här funkar? Overall och åkpåse i ett. Obs, det finns fler märken, och jag rekommenderar inte detta märke spreciellt.

m.babyworld.se/sv/articles/1.41.12613/elodie-details-elodie-details-bilstolsakpaseoverall-petit-botanic-0-6-man&gclid=EAIaIQobChMIr9zH7eCz3gIVCaqaCh3C6QZKEAQYAyABEgKnR_D_BwE

Kan man ha den åkpåseoverallen även till promenader eller är den bara anpassad för att ha på sig till och från bilen?
  • Anonym (Sara)
    MsFry skrev 2018-11-01 18:54:37 följande:

Åkpåse slår ju overall alla gånger.

När mitt barn var pyttigt (typ några veckor gammalt) och det var närmare -20 så hade jag åkpåse i vagnen och sonen hade en overall i pilé ovanpå de vanliga kläderna. Funkade klockrent. Supersmidigt att bara kunna öppna upp åkpåsen (och ta bort vindskyddet på vagnen) när man kom in i affärer etc.

Vad för typ av overall hade din son?
  • LaFontaine

Vi hade overall istället för åkpåse. Guld värt om barnet ville upp ur vagnen mitt i vintern. Vi hade en från lindex som hade ärmar, men som var som en åkpåse nertill. Den gick att knäppa ihop i grenen så att den fick ben vid behov.

• MsFry
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-01 19:08:39 följande:

Vad för typ av overall hade din son?

Om du googlar overall pile baby så får du upp flera liknande den vi hade. Det är som lite tjockare fleece.
  • Anonym (J)
    Anonym (Hm) skrev 2018-11-01 18:53:36 följande:

Ja, det är poängen.

... sa Bull
  • EnAnonumius
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-01 19:07:01 följande:
    Kan man ha den åkpåseoverallen även till promenader eller är den bara anpassad för att ha på sig till och från bilen?
    Om du hade lagt tre sekunder på att scrolla ned en liten bit på sidan så hade du sett följande beskrivning
    Jag citerar:

"En helt ny produkt från Elodie Details är den här fina bilstolsåkpåsen. En multifunktionell åkpåse / overall med flera smarta funktioner.

Att den går att använda både som overall och åkpåse gör förflyttningen mellan t.ex. vagn och bil extra smidig. De dubbla dragkedjorna över bröstet är lätta att dra upp och ned när temperaturen behöver regleras snabbt. Vill man slippa ta ur barnet ur åkpåsen under bilfärden kan du öppna blixtlåset längst ned för att skilja benen åt så att åkpåsen förvandlas till en overall."

(Slut citat)

Så nu har du fått svarat på din fråga. Direkt från länken som "annabellelee" lade in i inlägg #12.
    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Overall istället för åkpåse?