ekonomi i relation, vad tycker ni?
Jag och sambon bestämde oss i somras för att ha -ish gemensam ekonomi.
Alltså att vi inte ska hålla på att dela på saker utan att alla pengarna är "våra" i slutändan.
Han tjänar nog 45 000 i månaden, men har vart otroligt oekonomisk och ätit ute alla sina måltider, och han äter endel... Jag tjänar 36 000 och är mer ekonomisk, har dock endel stora lån jag betalar på.
Jag har hittills betalat alla våra resor och nöjen vi gjort, även innan vi bestämde att vi ska ha gemensam ekonomi. Jag är rätt generös och sätter mer värde i att göra någon glad än att sitta på massa pengar.
Sedan vi bestämde att vi ska ha gemensam ekonomi så har jag betalat all mat, och sedan har vi betalat vårt egna.
Igår när vi satt vid middagsbordet fick jag höra genom ett samtal han hade med sin dotter, att han ska antingen låna ut pengar till henne för att köpa en moppebil (kostar minst 100 000) Eller att han ska köpa en moppebil själv som hon ska få låna av honom.
Jag pratade med honom senare och sade att sånt där är nått som han ska berätta för mig först, då jag inte vill få reda på det genom att jag överhör deras samtal.
Han tyckte inte alls det, vad spelar det för roll? sade han.
Vi kom ingenvart med den diskussionen då han inte alls fattade varför han ska säga sånt till mig.
Vad tycker ni?