Inlägg från: Förstabarnet33 |Visa alla inlägg
  • Förstabarnet33

Cytotec efter missfall

Jag fick cytotec efter mitt missfall då jag hade rester kvar, och dom skulle tas oralt. Men inte smältandes under tungan?

• Förstabarnet33

Jag fick 18 tabletter pga att jag hade rester kvar, men det hände ingenting när jag tog dom. Resten kom ut med nästa mens istället. Tror inte du kan förvänta dig att det händer så mycket faktiskt. Blir förvånad om du ens får lite ont liksom. I vilken vecka fick du missfall?

• Förstabarnet33
    Seniorita skrev 2018-11-05 15:43:41 följande:

Oj, dom övervägde inte skrapning? Jag har haft mens och den hjälpte tyvärr inte till. Jag blir bara så förvånad att jag inte får komma in och hämta fler tabletter, hur svårt ska det va? Att man ska sitta hemma och vänta ist till på torsdag runt vecka 9.

En tidigare abort funkade inte heller så fick då skrapas tillslut. Frågade om jag kunde få en skrapning nu direkt eftersom det var så struligt sist men icke.

Jag sa nej till skrapning eftersom det hade dragit ut på hela processen ännu mer. Jag visste ju att det fanns en infektionsrisk, och det var det läkaren var orolig för också. Men jag är glad att jag slapp. Tycker att vårdpersonal kan vara ganska nonchalant när man ringer och undrar och är orolig.

Vi fick ett betydligt senare missfall, men det har ju inte med saken att göra. Jag hade inte jättemycket kvar i livmodern heller, men man kunde se lite grann. Längtan efter barn är ju inte mindre för det.
  • Förstabarnet33
    Seniorita skrev 2018-11-05 16:09:46 följande:

Ja då förstår jag. För oss var det en oplanerad graviditet men ändå är det ju känsligt. Jag vill bara få det här ?överstökad?, har ju haft konstanta smärtor till och från i nästan 8 veckor. Läkaren sa i fredags; -Jag förstår varför du har haft ont. Vill man inte bara få ut de så fort som möjligt? Och vilken människa har råd att sitta hemma från jobbet för att ?vänta??

Såklart man vill få det överstökat. Men om jag hade varit som du så hade jag bara avvaktat och hoppats på en skrapning. Det kommer säkert inte hända så mycket med dom få tabletterna du fick. Om man inte är mitt uppe i bebisverkstaden så kanske man kan stå ut med att blöda lite.
Svar på tråden Cytotec efter missfall