• Anonym (Anonym)

Vill knulla honom.

Jag är strax under 20 och är förälskad i en man på 50. Har varit det väldigt länge, och jag kan inte släppa honom trots att tiden går och nya möjligheter kommer. Vi ska ses om några veckor hos honom och jag funderar på att försöka närma mig honom. 

Han är en aning blyg av sig, inte den tuffaste macho-mannen. Han är dock inte fjollig öht utan är en lugn, mjuk och stillsam man helt enkelt. Vi har skrivit ett ganska bra tag, lite då och då. Han har gått med på att träffas ett antal gånger, och själv föreslagit aktiviteter. Jag vet dock inte till 100% om det är för att han tycker synd om mig för att jag inte mår på topp, eller om han faktiskt tycker om mig (om än bara som "vän"). Jag tycker dock att om han skulle vara trött på mig eller ogilla mig så borde han ju kunna säga ifrån när jag föreslår att vi ska ses(?). Det är ju ändå upp till honom att välja. Jag har inte tvingat honom att ses liksom. Men han kanske är svag för att säga nej, då jag visat omtycke, tillit och sårbarhet för honom. Vad tänker/tror ni?

Han har fru, så det kan bli svårare. Men jag är så galen i honom. Jag är inte ful om man säger så, sen finns det ju finare folk här på jorden. Men med rätt medel är jag en helt okej tjej, utseendemässigt. 

Jag skulle så himla gärna vilja kyssa honom och se vart det leder... Men jag vet inte vad han tänker och känner. Jag har frågat runt bland folk och vissa säger att han absolut inte skulle ta hem mig till honom om han inte ville ligga med mig. Andra säger att det kan bli svårt iochmed att han har fru och är hyfsat intellektuell, inte en tölp utan som sagt stillsam av sig.

Vad tänker ni? Har ni förslag på hur jag kan bära mig åt när vi ses? Tror ni han bara träffar mig för att vara "snäll" eller kan han vara intresserad?

• Svar på tråden Vill knulla honom.
  • Anonym (50 Years Of Grey)
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-06 16:01:51 följande:
    Jag hoppas du har rätt i att han har fantiserat om att ha sex med mig. Det vore så gulligt och sexigt. Men jag förstår verkligen din poäng i att jag borde låta bli...
    Mongoliet skrev 2018-11-06 14:59:27 följande:

Knulla honom. Antingen blir ni ihop alt fick ni en bra stund ihop förhoppningsvis. Du behöver inte bry dig om att han är gift. Det är bara hans problem.

Nu vet ju inte jag hur han är, eller hur väl du känner honom, men du bör nog vara försiktig om du inte vill ha sex, inte träffas ensamma hos honom å så.
    Förresten, är du själv ihop med någon just nu?
  • Anonym (Anonym)
    Underhill skrev 2018-11-06 20:25:49 följande:

Svårt att veta givetvis, men skulle tro att han gillar att umgås med dig, annars hade han lämnat/hållit en helt annan distans skulle jag tro. Vad får dig att fråga/tveka på hans intresse?

Tack för ditt svar. Tänker bara på ifall han inte vågar säga nej då han vet att jag inte mår så bra och att jag har lite knasig relation med min pappa. Då kanske han inte vågar säga ifrån för att han tycker synd om mig.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Dr. Phil) skrev 2018-11-06 20:47:36 följande:

Tragisk läsning TS.

Du är 18? Saknar fadersfigur? Du säger att du inte mår bra och att han hjälper dig.

Nej TS, han försöker inte hjälpa dig!. Det han sysslar med kallas ofta för "grooming".  (Googla på det.)

Du säger att du är kär, och i din ålder är det helt naturligt att känna så. Men här kommer din ålder in som ett brev på posten, för det är inte äkta kärlek du känner. Snarare ett behov av att känna närhet till en vuxen.

Hur har du det med mamma och pappa? Har dom funnits där i din uppväxt? (Lite retorisk fråga för jag kan gissa mig till svaret.)

TS du är just nu på väg att göra någon som kan få konsekventer som kommer att påverka resten av ditt liv. Jag tycker du ska göra allt iI din makt för att aldrig prata med honom igen. Sök professionell hjälp innan det slutar illa för dig.

Nu vet jag att chansen att du lyssnar på mig är lika med noll, men nu har jag i alla fall upplyst dig om din ?vän?.

Ta hand om dig TS!

Vill bara säga tack så mycket för din omtänksamhet. Och ja du såg igenom fasaden. Du har rätt men jag vill inte tänka på det. Jag behöver hjälp men orkar inte och vill inte.

Har varit utsatt för grooming innan och jag känner lätt av äckliga vibbar från män men jag har inte känt några såna vibbar från honom.
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (50 Years Of Grey) skrev 2018-11-06 21:12:33 följande:

Nu vet ju inte jag hur han är, eller hur väl du känner honom, men du bör nog vara försiktig om du inte vill ha sex, inte träffas ensamma hos honom å så.

Förresten, är du själv ihop med någon just nu?

Tack, jag ska tänka på det. Ska nog ha med något i försvar, bara för att. Jag tror det ABSOLUT INTE om honom alls, alls. Men förnuftet säger ändå better safe than sorry.

Nej är inte ihop med någon.
  • Underhill
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-06 23:09:15 följande:
    Tack för ditt svar. Tänker bara på ifall han inte vågar säga nej då han vet att jag inte mår så bra och att jag har lite knasig relation med min pappa. Då kanske han inte vågar säga ifrån för att han tycker synd om mig.

Visst kan det vara så...tänker att du ändå borde känna av hur det är, vem han är och till viss del även vad han vill med det hela. Ställ frågor. Säger han själv ingenting som får dig att veta mer!? Så länge er relation känns bra och okej, så är det väl bara att fortsätta...tror dock inte att han kommer att ta det första steget i första taget, även om man kan tycka att han som är äldst borde göra det. Menar att ställa frågor till dig eller berätta vad han skulle vilja...han borde vara såpass mogen menar jag. Hur tänker du där?
    E vi överens så kör vi
  • Colourfulrainbow

Nu får du rätta mig om jag har fel, men jag har läst din trådstart och jag tror följande:

Du mår dåligt, och du söker dig till den här mannen som är äldre. Han vill inte alls hjälpa dig må bättre. Hade han velat det hade han kört dig till psykiatrin. Det finns många män (och kvinnor för den delen) som tycker om att "ta hand om" kvinnor som mår dåligt. De vill känna sig behövda. Eller så vill de helt enkelt bara ligga och ser en ung, sårbar tjej som ett lätt byte. Det är antingen eller, och i vissa fall både och. 

Unga, sårbara tjejer som mår dåligt är tyvärr lätta byten för dessa män. De kommer in, bjuder på någon middag här och där, lyssnar lite halvhjärtat och sedan blir de prisade av tjejerna. 

Har jag rätt när jag säger att din familj inte finns där för dig? Jag har sett det här så många gånger bland tjejkompisar och andra närstående. De som saknar en omhändertagande, kärleksfull familj och de som blivit försummade som barn blir så glada och upp över öronen förälskade i män som ger dem bekräftelse. Det räcker med att mannen gör några enkla handlingar, säger några komplimanger och plötsligt är han en reko man. 

Vi säger att du ligger med honom. Kommer du må bättre av det? Garanterat nej. Han kan avvisa dig efteråt, gå tillbaka till sin fru och plötsligt är du inte värd något för honom. Hur kommer du känna dig då?

Och varför vill du ligga med en man som är över trettio år äldre, och är gift? Jag skiter i moralen nu. Jag bryr mig om DIG. Ställ dig själv den fråga, varför vill du ligga med honom? Vad kommer det ge dig? 

• Dr Nail

Det faktum att du frågar här betyder att du egentligen redan bestämt dig för att göra det. Så gör det och ligg med honom nu; du vet att du vill! Gör det medan chansen finns, för du vill inte spendera resten av livet med "kunde ha" och "skulle ha" som ständigt sällskap.

Colourfulrainbow skrev 2018-11-07 22:13:56 följande:

Nu får du rätta mig om jag har fel, men jag har läst din trådstart och jag tror följande:

Du mår dåligt, och du söker dig till den här mannen som är äldre. Han vill inte alls hjälpa dig må bättre. Hade han velat det hade han kört dig till psykiatrin. Det finns många män (och kvinnor för den delen) som tycker om att "ta hand om" kvinnor som mår dåligt. De vill känna sig behövda. Eller så vill de helt enkelt bara ligga och ser en ung, sårbar tjej som ett lätt byte. Det är antingen eller, och i vissa fall både och. 

Unga, sårbara tjejer som mår dåligt är tyvärr lätta byten för dessa män. De kommer in, bjuder på någon middag här och där, lyssnar lite halvhjärtat och sedan blir de prisade av tjejerna. 

Har jag rätt när jag säger att din familj inte finns där för dig? Jag har sett det här så många gånger bland tjejkompisar och andra närstående. De som saknar en omhändertagande, kärleksfull familj och de som blivit försummade som barn blir så glada och upp över öronen förälskade i män som ger dem bekräftelse. Det räcker med att mannen gör några enkla handlingar, säger några komplimanger och plötsligt är han en reko man. 

Vi säger att du ligger med honom. Kommer du må bättre av det? Garanterat nej. Han kan avvisa dig efteråt, gå tillbaka till sin fru och plötsligt är du inte värd något för honom. Hur kommer du känna dig då?

Och varför vill du ligga med en man som är över trettio år äldre, och är gift? Jag skiter i moralen nu. Jag bryr mig om DIG. Ställ dig själv den fråga, varför vill du ligga med honom? Vad kommer det ge dig? 

Kan mycket väl ligga något i det du skriver, men en sak har du missat, det är att hon kanske tänker utnyttja en snäll och kåt man hon har förtroende för, ligga med honom, sedan kan hon tigga pengar av honom resten av livet för att hålla tyst om deras hemlighet. De som haft det svårt, inte blivit älskade blir ofta riktigt bra på att manipulera och överleva, så jag skulle inte utesluta det.

Men troligast är att det är som hon faktiskt säjer, hon vill ha sex med honom för att hon attraheras av honom helt enkelt, vad som fått henne att vilja det kanske spelar mindre roll, unga tjejer och äldre män är ju de med störst sexlust, så, why not? Dessutom skulle jag gissa att hon redan haft sex med betydligt mer olämpliga personer, kanske tom mot sin vilja, så hur stor skada skulle hon lida av att ligga med honom? dessutom, det är ju hon som förför honom och inte tvärt om.

Men ändå skulle jag säja som tidigare, håll dej till kramar med honom, tror ni mår bäst av det bägge två.

• Anonym (Anonym)
    Colourfulrainbow skrev 2018-11-07 22:13:56 följande:

Du har verkligen sett igenom mig helt och hållet. Dina ord fick mig att tänka annorlunda...

Anledningen till att jag kan känna att jag vill ligga med honom är för att han är så trygg och jag vill att han ska ta hand om mig. Vill känna att han tycker om mig. Vill känna hans trygga manshänder över min kropp. Vill ha hans ombryende, kärlek och bekräftelse.

Samtidigt känner jag att jag skulle nöja mig med att känna hans varma kramar och sällskap, närhet. Sitta nära honom, kanske luta mig mot honom lite, såsom en pappa och dotter skulle kunna göra.
  • Colourfulrainbow
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-08 18:00:35 följande:
    Du har verkligen sett igenom mig helt och hållet. Dina ord fick mig att tänka annorlunda...

Anledningen till att jag kan känna att jag vill ligga med honom är för att han är så trygg och jag vill att han ska ta hand om mig. Vill känna att han tycker om mig. Vill känna hans trygga manshänder över min kropp. Vill ha hans ombryende, kärlek och bekräftelse.

Samtidigt känner jag att jag skulle nöja mig med att känna hans varma kramar och sällskap, närhet. Sitta nära honom, kanske luta mig mot honom lite, såsom en pappa och dotter skulle kunna göra.
    Vännen, du vill inte ligga med honom, det förstår jag tydligt. Du vill bara att han stannar hos dig, för han har blivit din trygghet här.

Nu gissar jag igen, men jag tror att ditt tänkesätt är att om du ligger med honom så kommer han stanna hos dig, då kommer han inte lämna dig. Stämmer det? 

Det är så uppenbart att du vill inte ligga med den här gubben (rent ut sagt), du vill ha en omhändertagande familj. Det är helt förståeligt. Du mår dåligt, och helst av allt så vill du bara ha en kram och någon som finns där för dig. 

Har du inte någon vän? Och nu menar jag inte någon man som kommer utnyttja tillfället för att ligga med dig. Nu menar jag en sann vän som kommer åka raka vägen hem till dig och ge dig en kram och trösta dig utan att kräva något i gengäld.
    Anonym (Anonym) skrev 2018-11-08 18:00:35 följande:

Helrätt!
  • Anonym (Dr. Phil)
    Colourfulrainbow skrev 2018-11-08 20:21:36 följande:
    Vännen, du vill inte ligga med honom, det förstår jag tydligt. Du vill bara att han stannar hos dig, för han har blivit din trygghet här.

Nu gissar jag igen, men jag tror att ditt tänkesätt är att om du ligger med honom så kommer han stanna hos dig, då kommer han inte lämna dig. Stämmer det? 

Det är så uppenbart att du vill inte ligga med den här gubben (rent ut sagt), du vill ha en omhändertagande familj. Det är helt förståeligt. Du mår dåligt, och helst av allt så vill du bara ha en kram och någon som finns där för dig. 

Har du inte någon vän? Och nu menar jag inte någon man som kommer utnyttja tillfället för att ligga med dig. Nu menar jag en sann vän som kommer åka raka vägen hem till dig och ge dig en kram och trösta dig utan att kräva något i gengäld.
    TS, lyssna på 'Colourfulrainbow'. Tro mig när jag säger att det finns fler vuxna som kan hjälpa dig. Som vill hjälpa dig, utan att dom lustar efter din kropp.

Måste säga att jag är förvånad att fler VUXNA inte kan läsa mellan raderna som Colourfulrainbow  och jag kan.

Men med tanke på hur otroligt många dåliga förslag du har fått så förstår jag att det kan vara svårt och veta vem som uppriktigt vill hjälpa dig, och vem som endast tänker med K*ken!

Men TS, om det bara är ligga du vill så skulle garanterat 90% av killarna i din ålder lätt göra det med dig. Denna gubben vi pratar om kan garanerat inte ge dig mer än någon timmas lycka följt av en känsla att du är inte mer värd.

Du har hela framtiden framför dig. Försök och ta lärdom av den onda som redan hänt dig, blicken mot himlen och gå framåt. Du behöver inte ta jätte kliv och ibland kanske du halkar bakåt. Men du är i kontroll över DITT LIV.

Glöm aldrig det! {#emotions_dlg.flower} Solig Hjärta
  • Colourfulrainbow
    Anonym (Dr. Phil) skrev 2018-11-08 22:03:26 följande:
    TS, lyssna på 'Colourfulrainbow'. Tro mig när jag säger att det finns fler vuxna som kan hjälpa dig. Som vill hjälpa dig, utan att dom lustar efter din kropp.

Måste säga att jag är förvånad att fler VUXNA inte kan läsa mellan raderna som Colourfulrainbow  och jag kan.

Men med tanke på hur otroligt många dåliga förslag du har fått så förstår jag att det kan vara svårt och veta vem som uppriktigt vill hjälpa dig, och vem som endast tänker med K*ken!

Men TS, om det bara är ligga du vill så skulle garanterat 90% av killarna i din ålder lätt göra det med dig. Denna gubben vi pratar om kan garanerat inte ge dig mer än någon timmas lycka följt av en känsla att du är inte mer värd.

Du har hela framtiden framför dig. Försök och ta lärdom av den onda som redan hänt dig, blicken mot himlen och gå framåt. Du behöver inte ta jätte kliv och ibland kanske du halkar bakåt. Men du är i kontroll över DITT LIV.

Glöm aldrig det! {#emotions_dlg.flower} Solig Hjärta
    Det är skrämmande att människor sitter här och ger det ena sjuka rådet efter det andra till ts. När jag läste trådstarten såg jag en person som mår dåligt, som tytt sig till en äldre man i något hopp om att få tröst. Jag såg inte en person som bara ville ligga. 

Som du själv säger så läser vi mellan raderna. Och jag hoppas TS kan ta till sig av våra råd.

TS, min inbox står öppen. Ska gå och lägga mig nu, men jag svarar när jag ser ditt meddelande. 
  • Dr Nail

Ts, om du lyssnar på andras förnuft istället för dina instinkter, kommer du att missa hela livet. Dina instinkter ger dig signaler som inte går att misstolka: du är kåt och du blir våt när du tänker på honom. Det är så naturligt och normalt som det kan bli, och ingen kommer att tacka dig om du förvägrar dig detta på grund av invecklade, fritidspsykologiska "anledningar".

Nu är din chans!

Colourfulrainbow skrev 2018-11-09 02:49:04 följande:
    Det är skrämmande att människor sitter här och ger det ena sjuka rådet efter det andra till ts. När jag läste trådstarten såg jag en person som mår dåligt, som tytt sig till en äldre man i något hopp om att få tröst. Jag såg inte en person som bara ville ligga. 

Som du själv säger så läser vi mellan raderna. Och jag hoppas TS kan ta till sig av våra råd.

TS, min inbox står öppen. Ska gå och lägga mig nu, men jag svarar när jag ser ditt meddelande. 
    Du och Dr Phil hade ganska lika förklaringar, men du hade med något väldigt viktigt som Dr Phil missat, och det är att det finns män som faktiskt vill hjälpa och vara ett stöd och då handlar det inte om "Grooming" utan en vänskap hon behöver i saknaden av sin far. Jag hade i sommras en lång diskussion med en terapeut som jobbar med just unga tjejer med daddy issues och dålig uppväxt, och hon sa precis samma sak, men också att det kan uppstå attraktion, det är ett sätt att visa hur mycket man uppskattar varandra och behöver inte alls vara något negativt, de behöver bli uppskattade och känna sej älskade, blir dom inte det kan dom lätt hamna i ett självskadebeteende eller tom självmordsbeteende, så ansvarsfull uppskattning är oerhört viktig.
Svar på tråden Vill knulla honom.