Hjälp mig!!!
Ni andra som ammar, är ni oxå känsliga om brösten??
Jag fryser om brösten hela tiden! Skulle kunna ha 5 lager kläder på mig & ändå fryser jag om brösten! Jag har bröstvärmare i flectalon (tror jag det heter) men dom hjälper inte...
Jag har (hör & häpna) lagt in trosor
(helt vanliga i bomull) i bh:n & dom känns ju skönare än dom andra från apoteket iaf! Jag har så ont i bröstvårtorna oxå! Dom är inte såriga längre men dom är så röda & irriterade & inget får komma åt dom!
& självklart gör det förjävligt ont när han suger tag...
Det är mitt tredje barn & jag hade samma problem med dom andra...
Alla från bvc säger ju att brösten kommer vänja sig, men första barnet ammade jag i 3 månader & det gick aldrig över! Jag grät när jag ammade...
Jag blir så ledsen för jag vill ju amma men jag vill inte lida för att ge mitt barn mat!
Jag har amningsnappar hemma men dom är inte bra! Han får inte tag i bröstet om jag använder dom & så känns den så stor...
Vilken amningsnapp rekommenderar ni? Jag har köpt dom jag har från apoteket.
Jag smörjer vårtorna med bröstmjölk flera gånger (innan amning för att det ska glida lite så att greppet ska bli större, efter amningen, under amning smörjer jag det bröstet han inte äter från...) Jag tycker ju att jag gör allt för att det ska bli bra men det ger sig fan inte...
Hur är det för er? Ge mig alla tips ni kan komma på om att jag fryser så om brösten, att dom är så känsliga & att jag har så ont!
TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-03-13 15:19:04:
Noah har hunnit bli 1 månad!