Inlägg från: New Dawn |Visa alla inlägg
  • New  Dawn

    Jag är gift och ligger (snart) med en gift man. Fråga vad ni vill!

    Lånehajen skrev 2018-11-09 12:00:14 följande:

    Jag blir lite fundersam när jag läser vad du skrivit. Din man verkar attraheras av dig och problemet med ert obefintliga sexliv ligger snarare i att du inte känner dig attraherad av honom. Nu har han gått med på detta delvis i förhoppning att det ska bli en nytändning för er som par. Är det något du på allvar tror skulle kunna ske? För mig låter det nämligen osannolikt att lösningen på det här problemet skulle vara att plocka in någon annan i leken. Om inget förändras, ser du det som en rimlig lösning att ni har ett öppet förhållande resten av era liv för att lösa den sexuella biten?


    Cunnilingus18 skrev 2018-11-09 15:36:08 följande:

    Måste nog hålla med lånehajen där. Tycker det mer låter som att han greppa varje halmstrå han kan få för att kanske få dig att tända på honom igen. Men tror nog att ni har glidit ifrån varandra snarare. Dina känslor verkar ju vara mer vänskapliga i mina öron är av kärlek och attraktion.

    Misstolkar mig inte. Jag har inget emot öppet förhållande och att man har sex med andra, och ändå är i en relation men ditt syfte för det låter inte helt rätt för mig. Låter mer som att du mentalt har lämnat honom men inte riktigt vågat erkänna det för dig själv ännu?


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-09 15:51:46 följande:

    Fast min man tänder på tanken att jag ska ligga med någon annan.


    Du beskrev det på ett annat sätt än att han tände på det du skrev :

    "Det är en förhoppning hos honom att detta kommer att tända gnistan generellt. Han vill också att jag ska bli lycklig och att jag ska få njuta och känna nyförälskelse. Han tror det gynnar oss och vår relation och det tror jag också" .
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-09 15:51:46 följande:

    Vilka delar saknas för att det ska vara ett bra liv?


    En ledtråd... Vad tror du din man saknar?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-09 16:22:43 följande:

    Naturligtvis vill vi att det ska finnas passion mellan oss också. Kanske blir det så eller så får vi den tillsammans med andra resten av livet.

    Men jo, han tänder även lite på tanken att jag ligger med någon annan. Han tycker det finns en viss spänning i det.

    Och jag tror att det inte dröjer så länge innan han också vill testa.

    Nu finns inte passion och spänning mellan oss. Så vad tror du att jag OCH min man saknar?

    Det vi kan få på annat håll :)


    Är det verkligen spänning och passion din man saknar? Du skrev ju att han sagt att han inte behöver någon annan, samt känner attraktion för dig. Tror du inte det är plågsamt för honom att han vet att du inte vill ha sex med honom?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-09 17:09:21 följande:

    Du menar att det skulle vara trevligt om jag blir kåt och min man och jag ligger när det har inträffat? Det är en av stark önskan hos mig.

    Jag tänker inte ställa upp torr och ointresserad (som jag tyvärr gjorde förr för att vara snäll) då det dödar sexlivet mellan oss ännu mera. Dessutom så får jag ont när jag inte är kåt. Det är inte trevligt för någon av oss. Särskilt inte när det leder till urinvägsinfektion och blödande och inflammerad slemhinna.

    Det är ett tips jag vill ge till alla: ligg inte om ni inte är kåta. Det har förstört ganska mycket. Det blir en betingning- sex= obehagligt. Och så förstör det faktiskt underlivet. Man kan i värsta fall få vestibulit.

    Min man får ligga med vem han vill annars och det är många människors stora önskan att ha det så. Det är inte så synd om oss. Vi kommer mycket bra överens och har lätt för att prata och dela saker med varandra.

    Det ska bli spännande att se hur det här utvecklar sig!


    Tror du på fullaste allvar att du plötsligt kommer tända på din man bara för att du haft sex med en man du är förälskad i? Handen på hjärtat. Blir det plötsligt spännande och passionerat att ha sex, när du tyckt det varit så tråkigt och smärtsamt i flera år?

    Tror du verkligen att sex, som bygger på att du tänder på någon ANNAN, glädjer din MAN? Jag tror inte det.

    Jag tror utsikterna för det är ganska små.

    Jag tycker du ska vara ärlig mot dig själv och mot din man.

    Jag vet par som har sex med andra, men de har också bra sex med varandra. Då kan det fungera som en krydda.

    Möjligen skulle det funka om ni båda kände lika. Alltså om båda hade mer vänskapliga känslor för varandra , lever ihop för barnen, och har sex med andra.

    Däremot betyder inte det att du i stället ska ha sex fast du inte är kåt. Det är inte heller något alternativ.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Lånehajen skrev 2018-11-09 16:41:11 följande:

    Jag har också läst sådana historier och om det är något båda tänder på så kan det säkert leda till ett bättre sexliv även inom förhållandet. Nu har ju ni dock inget sexliv att tala om till att börja med och du skriver att du inte tänder på honom alls vilket är något helt annat. De flesta slutar inte attraheras helt av sin partner eller se denne som en vän utan vad som ofta händer över tid är att det blir mer slentrian eller mindre ligga i perioder. Känns som du snarare försöker normalisera er situation eller släta över de problem som finns mellan er. Jag tvivlar starkt på att det kommer hjälpa i det här fallet att ligga med andra.

    Sen har du nu skrivit i tråden att han också tänder på det här och det är förstås bra om han är med på det av fri vilja. Vad du skrev i trådstarten kvarstår dock och det intryck man får är fortfarande att han främst är positivt inställd för att han hoppas på att det ska bli bättre mellan er. Vilket inte är att undra på då han fortfarande tänder på dig och har sagt att han bara vill ha dig. Måste vara en väldigt tråkig situation att befinna sig i där ens partner inte längre vill ha en själv på det sättet. Jag hade aldrig stannat kvar om min partner känt så för mig.

    Jag tänker inte moralisera över det hela och vill du/ni göra det här så är det förstås er sak. Däremot tycker jag du ska fundera på dessa punkter och om det verkligen är bäst för alla involverade att stanna kvar i en relation under rådande omständigheter.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Cunnilingus18 skrev 2018-11-09 18:37:41 följande:

    Jo men så kan man med se på det. Livskamrater, men lät lite tragiskt när du skrev att du inte tände på honom längre? Finns ju en stor risk att du fatta mer tycke för någon av dina älskare istället?

    Men visst är det en het tanke att ens partner har sex och njuter med någon annan, även att se henne göra det är väldigt upphetsande ;)


    Skulle du tycka det även om din kvinna inte längre tände på dig och inte velat ha sex med dig på länge?

    Skulle du verkligen tycka det, när du vet att det inte bara handlar om sex, utan förälskelse?... Och du möjligen, möjligen fick rida på den eftersvallande vågen av det?
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-09 20:28:51 följande:

    Fast vi är helt ärliga mot varandra.

    Och det tänder honom.

    Utsikterna vet vi inget om ännu.

    Våra känslor är ganska ömsesidiga.

    Vi får se hur det går.

    Inga förväntningar. Ingen besvikelse.


    Ganska ömsesidiga... Försök inte. Du har klart och tydligt skrivit att det är DIN attraktion som försvunnit. Klart att han inte trivs med det, men känslorna är inte densamma.

    Inga förväntningar! Hur kan du ens påstå något sådant? Du skriver att din man vill göra det här för att stärka er relation och förbättra din lust.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Cunnilingus18 skrev 2018-11-09 23:36:48 följande:

    Nu missar du nog vad jag skrev lite. Jag påpekar ju jusr detta för trådstartaren. Det jag vidare säger eller menar är att det är hett att se sin partner ha sex med någon annan. Något jag själv har upplevt många gånger.


    Jo, och det inlägget höll jag med om.Dvs inlägget om halmstrået.

    TS svänger lite i sitt sätt att beskriva relationen och när man läser ditt andra inlägg kan man få intryck att du köpt hennes försköningar.

    Det blev inte tydligt att det troligen inte känns så hett för TS man.

    Det kan ju någonstans kännas ofrivilligt och destruktivt tändande, men får han inte utlopp för det blir det ändå smärtsamt. Kanske ännu mer smärtsamt. Jag tror det blir smärtsamt oavsett. Även om hon kommer hem kåt och vill knulla blir det smärtsamt, för grunden är fel.
    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (felix) skrev 2018-11-09 23:58:55 följande:

    Det är nog alltid en paradox med så kallade öppna förhållanden, att dom par som har bäst förutsättningar för att lyckas med projektet är dom som har minst anledning att göra försöket. Dvs par som redan innan har ett gott sexliv med varandra och som har god balans i förhållandet. TS och hennes man verkar ha rätt så usla förutsättningar för att lyckas.


    Anyone can hate. It costs to love.
  • New  Dawn
    Anonym (Ella-Nora) skrev 2018-11-11 21:29:51 följande:

    Fast han är attraktiv! Han är otroligt snygg. Men det finns många som är otroligt snygga utan att det händer något i mig. Jag ser otroligt snygga människor flera gånger i veckan utan att det får mig att sukta.

    Det är annat som gör att jag inte tänder. Och det vet han. Det har vi diskuterat.

    Det som saknas är mystik. Spänning. Något nytt. Det har inte med honom att göra utan vår livssituation. Det är inte spännande när något är förutsägbart. Vi är för nära varandra för att det ska finnas något spännande som pirrar. Och där är vi överens. Och det är ömsesidigt.

    Varför är det så svårt att förstå att andra kan fungera annorlunda mot vad man själv och ens egen partner skulle göra, att människor är olika?

    Väcker det obehag för dig att läsa det jag skriver?


    Problemet med denna tråd är att du försöker få det att låta som om att du och din man har samma problem, men det kom du tydligen på försent.

    Du har redan "avslöjat" att problemet ligger i att DU inte tänder på din man, men däremot är jättekåt på en annan. Vi är inte så dumma att vi inte kan gå tillbaka och läsa alla dina inlägg. Gör man det blir det så uppenbart.

    Men om det nu vore så (som du allt mer försöket få det till) att problemet även brister i att din man inte attraheras av dig....Tror du verkligen att han kommer att tända på dig för att du tänder på någon annan än honom?
    Anyone can hate. It costs to love.
Svar på tråden Jag är gift och ligger (snart) med en gift man. Fråga vad ni vill!