Forum Skydd - Sex & samlevnad
Varje medlem är ansvarig för sina inlägg.
  • Eran erfarenhet av Cerazette?

    Lör 10 nov 2018 04:10 Läst 6631 gånger Totalt 10 svar
    Anonym (Pyton­)
    Visa endast
    Lör 10 nov 2018 04:10

    Hej!

    Är nyfiken på hur ni reagerade av att äta Cerazette? Har tagit dem nu i en månad, har redan fått mens två gånger och idag har jag haft såna fruktansvärda humörsvängningar. Har gråtit otaliga gånger, fått ångestattack, arg på allt och alla, kan inte sova och hemsk huvudvärk. Har aldrig mått så här i hela mitt liv, känner inte igen mig alls och är rädd. Har haft depression förut och är livrädd över att få det igen, speciellt nu när jag precis fött barn. Har läst att många som tagit Cerazette mått antingen jättedåligt eller jättebra. Försvann era humörsvängningar efter ett tag eller måste jag sluta ta dem? Har testat mellanpiller och kopparspiral men inget av dem funkade inte för mig. Kondom bara förstör sexakten mer än vad den tillför tycker både jag och min man. Har börjat ge upp hoppet om ett normalt sexliv. Tack för svar!

  • Anonym (Kvinn­a 45)
    Visa endast
    Lör 10 nov 2018 06:30 #1

    Har ätit Cerazette i många år och mår utmärkt. Ingen mens alls och inga biverkningar.

  • Anonym (Pyton­) Trådstartaren
    Visa endast
    Lör 10 nov 2018 08:05 #2
    Anonym (Kvinna 45) skrev 2018-11-10 06:30:15 följande:

    Har ätit Cerazette i många år och mår utmärkt. Ingen mens alls och inga biverkningar.


    Mådde du dåligt i början när du tog dem eller har du aldrig märkt någon biverkning alls?
  • Lör 10 nov 2018 08:18 #3

    Jag blev väldigt jämn i humöret inga toppar och inga dlar och fick rådet att slita med tabletterna på en gång.

  • Lör 10 nov 2018 11:13 #4

    De första tre månaderna var en omställning för mig. Kände mig alltid nere på morgonen och humöret dalade. Tog tabletten då alltid vid lunch och efter det lättade humöret. När jag uppmärksammade det ändrade jag och tog tabletten till frukost. Efter det blev mitt humör jämnare över hela dagen. Blödningar hade jag också det tre första månaderna till och från sen dess har det kanske hänt 2-3 gånger och då nog för att jag missat att ta en tablett. Har tagit cerazette sen i januari i år.

  • Sön 11 nov 2018 10:35 #5

    Fick acne, ingen sexlust och Humörsvängningar. Desdutom hade jag "mens" VARJE dag i tre år. Varje dag blödde jag! Ringde bm flera gånger, men de sa att det skulle gå över. Sen kom jag i kontakt med en gynekolog som direkt skrev ut p-pillret Cileste åt mig. Mådde jättebra, fick fin hy och normal mens.

  • Anonym (Cryba­by)
    Visa endast
    Sön 11 nov 2018 10:42 #6

    Jag har tagit dem i snart fem månader, i början hade jag jobbig huvudvärk men det försvann.

    Har lite blodstänk då och då och är mycket känsligare och har lättare till gråten. Sexlusten har minskat och är inte Lika blöt längre.

    Men jag har en hemsk menstruation, har cystor och blöder mängder vid mens. Det är väldigt skönt att slippa det men vet inte om det är värt det.

  • Anonym (H)
    Visa endast
    Sön 11 nov 2018 12:14 #7

    Jag mådde så fruktansvärt dåligt av Cerazette.. Jag blödde 3 veckor, var utan mens i 1 vecka och sen började om.. Hade enorma humörsvängningar också och kunde börja gråta utan anledning. Så fruktansvärt skum känsla att inte känna igen sig själv! Bytte till Exclutena och fick bukt på humöret, men blödde fortfarande mycket.. All denna blödning ledde till att jag fick järnbrist och fick käka Niferex. Bytte tillslut till Mini Pe och de är det enda som funkat! Normal menscykel, normalt antal dagar och mängd..

  • Sön 11 nov 2018 12:38 #8

    Småblödde I över 6 månader. Gav upp till slut. Mådde Hemskt av dem! Aldrig mer! Fick byta till Yasmin (tror jag det hette).. Men fick ge upp på dem också. Jag mår helt enkelt kasst av hormontillskott, det gjorde min mamma också. Nu kör vi på "säkra" perioder. Har varit hormontillskottsfri i över två år och är så lycklig för det, mår kanonbra idag!

  • Anonym (S)
    Visa endast
    Tis 13 nov 2018 01:17 #9

    Cerazette har räddat mitt liv. Jag hade väldigt lång mens, minst tio dagar, rikliga blödningar och mycket värk. Nu har jag ingen mens överhuvudtaget och det är underbart! Aldrig att jag slutar med Cerazette.

  • Anonym (M)
    Visa endast
    Tis 13 nov 2018 12:39 #10

    Har ätit i 7 månader.

    I början fick jag typ som mensvärk. Tror också jag fått lite mer finnar, men det har lugnat ner sig nu. Annars inga symptom, alltså ingen minskad sexlust, humörförändringar eller annat.

    Först hände inget med mensen heller, men sen började det gå längre mellan gångerna. Var väl ca 8 veckor sedan sist.

Logga in
Bli medlem
Svara i tråden...

Innehåll