• Anonym (Burock)

    Är det konstigt att inte gilla långa tjejer

    Jag är inte en kort kille (1.85) men jag gillar inte tjejer över 1,75. Jag vet inte varför men jag tycker att det är bäst med medellånga tjejer mellan 1,63 - 1,75 eftersom de verkar vara mer feminina än extremt långa tjejer. Alla mina vänner föredrar långa tjejer och de tycker jag är konstig. Är det konstigt att inte gilla långa tjejer?

  • Svar på tråden Är det konstigt att inte gilla långa tjejer
  • Anonym (medellång)

    Faktum är att genomsnittsmannen gillar kvinnor som är under medellängd. Det där med att kvinnor ska vara långa är ett utseendeideal som tillhör modevärlden, inte den verkliga världen.

  • Anonym (Anna)

    Nej det är det inte. Smaken är som baken.

    Min bror föredrar tjocka tjejer (även extrema tjocka 90kg +) och jag föredrar inte längre män. Det finns alltid någon som föredrar olika saker.

  • Anonym (Fae)

    Jag är en tjej och jag föredrar korta män. Jag är 168 och allt över 180 är för lång för mig. Så nej, inte alla tjejer föredrar just långa män och inte alla män föredrar just långa tjejer :)

  • Anonym (Anna)
    Anonym (Fae) skrev 2018-11-11 10:52:33 följande:

    Jag är en tjej och jag föredrar korta män. Jag är 168 och allt över 180 är för lång för mig. Så nej, inte alla tjejer föredrar just långa män och inte alla män föredrar just långa tjejer :)


    Det finns många tjejer som inte gillar jättelånga män.
  • VictoriaJ02
    Anonym (medellång) skrev 2018-11-10 15:05:01 följande:

    Faktum är att genomsnittsmannen gillar kvinnor som är under medellängd. Det där med att kvinnor ska vara långa är ett utseendeideal som tillhör modevärlden, inte den verkliga världen.


    Så bara för att det är ett utseende-ideal inom modevärlden så är det inte normalt att gilla långa kvinnor? Jag är kvinna och är 1.78 men jag kanske ska korta av mig lite då.

  • Anonym (Anna)
    VictoriaJ02 skrev 2018-11-17 12:38:59 följande:

    Så bara för att det är ett utseende-ideal inom modevärlden så är det inte normalt att gilla långa kvinnor? Jag är kvinna och är 1.78 men jag kanske ska korta av mig lite då.


    De flesta killar gillar långa kvinnor, var stolt :)
  • Anonym (Dilo)
    VictoriaJ02 skrev 2018-11-17 12:38:59 följande:

    Så bara för att det är ett utseende-ideal inom modevärlden så är det inte normalt att gilla långa kvinnor? Jag är kvinna och är 1.78 men jag kanske ska korta av mig lite då.


    Fast det verkar numera ha blivit lite som med längd, ju längre desto mer attraktiv hane.

    Poängen är den att 90% håller med om vad som är snyggt och inte.

    90% av killar föredrar långa tjejer framför korta
  • Pripps Vichy

    Hur många trådar om långa tjejer finns det nu egentligen?

  • Dldlkdl

    Min tjej är egentligen lite för kort för min smak. Men vad spelar det för roll när hon är världens finaste på både in- och utsida. Hon är 165 cm och jag är 185

  • Anonym (Eld)
    Anonym (Anna) skrev 2018-11-17 12:54:34 följande:
    De flesta killar gillar långa kvinnor, var stolt :)
    Du är nog en lång och dryg tjej!
    Det finns massor av killar om föredrar korta tjejer framför lyktstolpar,

    du e nog en sån som skriver dåligt om oss korta tjejer!
Svar på tråden Är det konstigt att inte gilla långa tjejer