Rosblomman skrev 2018-11-10 20:39:18 följande:
Men oj- blev alldeles tårögd av ditt svar! TACK för att du delar med dig! Känns självklart hemskt att du fått genomgå detta, samtidigt som det är skönt att veta att man inte är ensam. Om du nu är gravid och så långt gånget så behöver du nog inte vara orolig längre! Tredje gången gillt :D och GRATTIS till er graviditet!
Jag hoppas att det blir samma för mig, att det blir enklare att bli gravid efter detta.. kanske blir det tredje gången gillt här med :) Försökte ni bli gravida igen direkt efter missfallet eller väntade du på första mensen?
Är det så alltså, att den friska äggledaren fångar upp från både vänster och höger? Isåfall ger det mig massa hopp, TACK!
Jag är nu inne på andra dagen med missfalls blödningar, hemskt! och gör så ont! Varje gång jag ska duscha blir jag ledsen då det både syns och känns över hela min kropp att jag är gravid, men så är ju inte fallet.. Vill bara att detta ska vara klart så gravsymtomen släpper och jag kan försöka läka psykiskt.
Stort tack för att du delade med dig och stort lycka till med er efterlängtade graviditet!
Man önskar ingen ska behöva gå igenom det vi gör. Missfall tyckte jag dock var psykiskt lättare då det inte fanns något att att göra- barnet var ju redan dött. Fysiskt däremot var det hemskt så jag lider med dig nu när du är mitt uppe i det.
Vi väntade en mens efter ma innan vi försökte igen. Första mensen efter ma var det värsta jag varit med om, bara en varning. Har endo så vet inte om det spelade in men smärtan var utom denna värld. Gick ner i ena benet så jag inte kunde gå och blev värre när jag var stilla. Slutade på akuten där de konstaterade att allt såg ut som förväntat och berättade att det var vanligt att man kunde få så ont första mensen efter missfall. Var redo! Det blev sen som vanligt <3
Jag vill tro att det var min endo som sabbade vänster äggledare redan från början. Så när jag blev av med den blev det egentligen lättare att bli gravid då den vägen försvann och den andra som funkade täckte upp.
Håller tummarna för att det snart är över för er med missfallet, att ni finns för varandra psykiskt och att det blir tredje gången gillt också för er! Kanske lagom till jul? <3