Inlägg från: Anonym (Anonymm) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Anonymm)

Löpträna/jogga i 8 grader utan att bli förkyld. Tips tack!

Nathiis skrev 2018-11-11 08:53:55 följande:

Man blir väl ändå inte förkyld av kallt väder utan av baciller? ^^

När jag springer vid kyligare väder har jag alltid en mc-tub (sån där lite tunnare halsduk) som jag drar upp över mun och näsa så jag slipper få ont av kallluften. Och så lager på lager och en ordentlig uppvärmning såklart.

Jag springer året om och fullkomligt älskar att springa på höst/vinter då är energin på topp och vädret skönast. Aldrig något som gjort mig sjuk.

Jo Det kan man bli om man fryser. Det heter ju för kyld. Går man från varmt till kallt ofta så blir man förkyld.
  • Anonym (Anonymm)

Typiskt folk på detta forumet ett alltid trycka ner andra så fort man råkar säga något fel. Ursäkta att jag inte vet allt då.

• Anonym (Anonymm)

Räcker väl att säga att det inte är så. Man behlver inte dra till med men skojar du osv... ta i så för en sådan skit grej. Lägg ner bara. Alla kan väl säga fel.

• Anonym (Anonymm)
    Anonym (Men nää?) skrev 2018-11-11 12:35:19 följande:

Trycker ner? Se det som att du fick lära dig något nytt i stället, var inte det bra?

Vissa saker kan man tycka hör till allmänbildningen och då blir i alla fall jag förvånad när folk inte vet bättre.

Beror väl på hur man säger det. Jag kanske kan saker ni inte vet. Jag kanske inte kan saker ni vet. Vem bryr sig. Men att uttala sig att folk borde veta bättre. Tack för att du indirekt kallar mig en idiot. Ledsen blir man iallafall.
  • Anonym (Anonymm)

Som sagt det räcker med att rätta någon om den här fel. Men trycka ner kan ni minsann låta bli vem det än gäller.

• Anonym (Anonymm)

Sen om jag tog det så så är det faktiskt det som gäller. Du kanske inte tycker det låter hårt. Men det är som o kalla någon idiot. Sen påstå det är väl inget med det. Men den personen kanske tog det hårdare än du menade. Samma sak. Tog jag det så så var det för hårt sagt.

• Anonym (Anonymm)
    Anonym (Men nää?) skrev 2018-11-11 12:50:22 följande:

Du vet säkert en massa som jag inte vet.

Men idiot har jag aldrig kallat dig, det epitetet ger du dig själv för att du inte visste detta. Det tyder på embarmligt låg självkänsla. Var inte så hård mot dig själv, du kan som du själv säger säkert en massa annat bra.

Vet att jag har dåligt självförtroende. Det kanske ni kan tänka på när ni säger saker till folk . Att personen kan ha det. Så nedvärdera inte så. Inte enbart jag som hade tagit det så.
Svar på tråden Löpträna/jogga i 8 grader utan att bli förkyld. Tips tack!