• linnea12533

    ont i övre delen av magen

    Är gravid i v 31. Sen en vecka tillbaka har jag haft sån smärta upptill i magen, mest på höger sida. Det är ofta lugnt när jag ligger ner men att stå eller sitta går bara korta stunder. Var till förlossningen förra måndagen, då detta precis börjat. De gjorde ingen undersökning mer än ctg där de konstaterade att bebis mådde bra. Läkaren tippade på muskelsmärta och ordinerade muskelavslappnande i 3 dagar. Men det ger sig ju inte.
    Någon som haft något liknande?
    Undrar om det bara är att gilla läget eller om jag borde kräva ytterligare undersökning. Rädd att det kan va nåt med moderkakan som ligger högt i framvägg, men problem med den kanske inte visar sig som smärta? Nån som vet?
    Innan denna intensiva smärta började så hade jag en öm punkt på magen vid beröring precis där det gör ont nu.

  • Svar på tråden ont i övre delen av magen
  • tankfull
    linnea12533 skrev 2018-11-12 08:44:58 följande:

    Är gravid i v 31. Sen en vecka tillbaka har jag haft sån smärta upptill i magen, mest på höger sida. Det är ofta lugnt när jag ligger ner men att stå eller sitta går bara korta stunder. Var till förlossningen förra måndagen, då detta precis börjat. De gjorde ingen undersökning mer än ctg där de konstaterade att bebis mådde bra. Läkaren tippade på muskelsmärta och ordinerade muskelavslappnande i 3 dagar. Men det ger sig ju inte.
    Någon som haft något liknande?
    Undrar om det bara är att gilla läget eller om jag borde kräva ytterligare undersökning. Rädd att det kan va nåt med moderkakan som ligger högt i framvägg, men problem med den kanske inte visar sig som smärta? Nån som vet?
    Innan denna intensiva smärta började så hade jag en öm punkt på magen vid beröring precis där det gör ont nu.


    Jag har egentligen inte varit med om liknande själv men jag tänker att det väl finns nån sorts gördel eller liknade för gravida så att man kan avlasta musklerna från tyngden av magen lite? Om det blir skillnad ifall du ligger ned så känns det ju som att det är tyngden det beror på. 
  • WanderChild

    Läste i appen Min Graviditet om smärta där så sent som igår. Hoppas det inte beror på det de skriver om här men saxar in vad som står i appen nedan.

  • Sommarskuggan

    Ring bm. Kan vara symptom på havandeskapsförgiftning.

  • Kronärtskockan

    Har likadant plus andra tecken på havandeskapsförgiftning. Har gjort tester förut som visat att jag inte har det, men nu börjar symptomen komma tillbaka. Har tid hos bm kl 9 idag så det är ju bra tajmat iaf

Svar på tråden ont i övre delen av magen