Inlägg från: Kermit1561 |Visa alla inlägg
  • Kermit1561

Kan vi prata om s.k "incels"

Här frodas fördomarna, det räcker att se sig omkring för att konstatera att kvinnors urvalskriter och vilka män som blir utan inte har ett dugg med hur psykiskt stabil eller hur många störningar de har. Massor av kriminella, nasrcissister och väldokumenterat våldsamma män har inga problem att träffa nån, tvärtom är det en fördel att ha vissa störningar..

Att en man har svårt att träffa en kvinna säger inget om mannen i övrigt.

• Kermit1561
    Anonym (Man) skrev 2018-11-13 15:38:53 följande:
    Att hög social status är ett afrodisiakum för män motbevis av att män med mindre status har barn.

Att vara snäll och inkännande gör kvinnor kåta.

Det är inget mysterium direkt att du spenderat 12 månader i torrdocka.

Jag rekommenderar flashback fram till jul för dig.
    Det är ett statistiskt samband.. Titta på statistiken så ser du att män med lägre status också har färre barn och oftare är singlar. 
    Det hindrar inte att det finns undantag, men de är just undantag. 
  • Kermit1561
    Anonym (Häpp) skrev 2018-11-13 15:45:10 följande:

Så underbart att läsa alla dessa män som är experter på vad som gör kvinnor kåta. Det finns en sannimng därute om vad som gör kvinnor kåta. De som sitter på sanningen är .... kvinnorna. 

Vi kanske ska avvakta vår mansplaining och fråga en kvinna istället.

Kvinnor är generellt sett sämre på att veta vad kvinnor tänder på än män är, och det är rätt logiskt, de märker nämligen inte om de har fel och kan därför leva i fantasivärlden, om män har fel däremot så får de inte knulla och det blir tydligt att de har fel..
  • Kermit1561
    annabellelee skrev 2018-11-13 16:00:33 följande:

Det verkar råda en viss begreppsförvirring kring begreppet incel.

1.Vissa använder det om alla män i ofrivilligt celibat. Jag tror vi kan vara överens om att det är en ganska heterogen grupp: killar i Norrlands inland som valt att bo kvar och ta över släktgården trots att alla kvinnor flyttat iväg, arbetslösa wow-spelare som blivit så porrberoende att de inte tagit sig ur källaren på fyra år och inte vet hur man pratar med någon utan ett headset på, trevliga män som bara inte gillar krogsvängen osv. De flesta ungkarlar är sympatiska personer som bara råkat bli över och sedan har det blivit en ond cirkel. De flesta skulle aldrig ens drömma om att våldta eller spränga någon i bitar.

2.Men begreppet incel har kommit att handla om en speciell sorts ungkarlar, den sorten som kanske blivit över även på andra plan. De är sällan den mest populära killen i kompisgruppen till exempel, och har antagligen inte en strålande karriär bakom sig. De känner ett slags utanförskap och skyller det på samhället i allmänhet och kvinnor i synnerhet. Svenska incels brukar resonera såhär: "det är kvinnor som röstat på invandrarvänliga partier och det är därför kvinnors fel att en massa män kommit till Sverige. Dessa horder av invandrarmän tar alla svenska kvinnor som rättmätigt tillhör mig."

Om vi är klara över att vi med incels menar definition 2, så blir diskussionen lite enklare. Alltså: De flesta ungkarlar är schyssta, trevliga personer som bara borde våga ta kontakt så skulle de hitta någon (jag har flera sådana i min närhet), men frågan är vad vi gör med de som tillhör definition 2, killarna som sitter framför porrklippen och hatar hatar kvinnor och allt och skyller alla sina misslyckanden på alla andra. De är uppenbart inte lyckliga, och gör ingen annan lycklig heller.

Jag tror nr 2 inte handlar så mycket om ofrivillig celibat egentligen, utan om just utanförskap och det är samma utanförskap som vi ser hos andra grupper, nynassar, terorrister, etc. Grundproblemet är utanförskap och en känsla av meningslöshet/frustration som vänds mot kvinnor, män, invandrare, västerlänningar etc beroende på vilket sammanhang man är i. 
  • Kermit1561
    Anonym (Häpp) skrev 2018-11-13 16:28:19 följande:
    Där hade du lite otur när du tänkte:

En kvinna kan mindre om sin kropp än vad en man kan????

har du hört talas om #ensamkommandemän ?? Eller Askersund ????
    Det är nog du som har otur, attraktion handlar inte om kroppen utan om knoppen, vad man tänder på är en mental grej och handlar inte om att veta var klittan sitter. 

Fast när du ändå är inne på det spåret så är rätt många kvinnor tragiskt okunniga om hur deras egen kropp fungerar sexuellt. Jag tror män är bättre på det eftersom de onanerar mer och det borde kvinnor också göra i högre grad. 
  • Kermit1561
    annabellelee skrev 2018-11-13 16:47:54 följande:
    Det tror jag också. Lösningen är därför inte, som någon föreslog, att kvinnor ska vara lite schyssta och låta dem få ligga lite, utan det är lite mer komplicerat.
    Det tror inte jag heller, men för grupp 1 däremot skulle det göra skillnad om man faktiskt problematiserade kvinnors syn på män. För förändringen som man skulle behöva göra handlar ju inte om att tvinga kvinnor till sex eller att de skall vara schyssta utan om att göra samma sak med kvinnor som man har gjort med män de senaste 100 åren, dvs ifrågasätta deras syn på det motsatta könet. 

• Kermit1561
    enmanmedskägg skrev 2018-11-14 08:12:39 följande:

Sluta bygga halmgubbar, läs texten igen. 

Jag vill inte att du INTE ska få sex, jag säger att det inte är en rättighet.

Vad spelar det för roll om det är en mänsklig rättighet eller inte? Folk mår dåligt av det och det är skäl nog för att försöka göra något åt det.
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 09:47:10 följande:

Jo det spelar en stor roll. För många (inte alla men många) som försöker ju kräva att sex skall vara en "mänsklig rättighet" och använder det i sina argument med, men det är det faktiskt inte en "mänsklig rättighet".

Spelar det ingen roll om det är män eller kvinnor det handlar om. Sex är ingen rättighet, och ingen har skyldighet att ge knull.

Nej det är inte många som hävdar att det är en rättighet. Det är några få högljudda och de används som ursäkt för att skita i alla dem som faktiskt vill föra en vettig diskussion.

Det är människor som du som hindrar en produktiv diskussion genom att hela tiden lyfta upp de få extremaste fallen i stället för att fokusera på de vettiga.

Det är iofs inget unikt för detta, oavsett om man diskuterar incels, islam, Jordan P eller feminism så är det de extrema som får uppmärksamhet.
  • Kermit1561
    Anonym (÷) skrev 2018-11-14 12:47:33 följande:

Hur skulle någon kunna diskutera sig fram till en lösning på problemet?

De som inte attraherar andra som sexpartners kan inte göra så mycket mer åt det än att acceptera situationen eller försöka bli mer attraktiva om de håller sig inom lagens gränser. Vad är det att diskutera ens?

Vad som anses attraktivt är inte hugget i sten, det ändrar sig ständigt och de senaste 100 åren har feminister aktivt ändrat på mäns ideal så det går naturligtvis att ändra på kvinnors mansideal på samma sätt.
  • Kermit1561
    EnAnonumius skrev 2018-11-14 16:34:23 följande:

Nej jag, och andra, hindra inte diskussionen bara för att man inte vinklar den på det sättet du vill att det skall vinklas på.

Sedan så är det rätt så dumt gjort av dig att säga att "andra hindrar diskussionen".. Vad gör du själv för att lösa problemet?  Inte ett skit, du lägger ju inte ens ett förslag. 

Sedan så väljer du att slänga skit på andra när du inte får det förväntade svaret ocjh försöker med "sådan som du hindra ju en produktiv diskussion".

Du själv bidra knappast till en produktiv diskussion när du skriver jag citera dig och dina egna ord.(slut citat)

Precis samma logik som feminister har har du, de bara slänger ur sig "det är skäl nog att göra något åt problemet", men likt DIG så lägger de inga egna förslag på lösningar.  Så du uppmuntra ju knappast att ha en konstruktiv diskussion.

Så du kan ju skaka hand med närmsta radikalfeminist, ni är ju lika pissdåliga på att komma med egna förslag och inbillar er båda att det räcket med att säga "något måste göras åt problemet" och tror att det skall ge en konstruktiv diskussion.

Men jag förväntar mig inte att du skall förstå detta enkla.

Jag har kommit med förslag i tex mitt förra inlägg. Tyvärr så passerar ju sådana inlägg okommenterade eftersom folk som du hellre diskuterar självklarheter som att man inte ska tvinga någon till sex.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"