Inlägg från: Anonym (Man) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Man)

Kan vi prata om s.k "incels"

annabellelee skrev 2018-11-13 17:11:18 följande:
    Lite OT, men ja, det anser jag, av flera skäl:

1. Det är inte bara kvinnor som röstar på C och MP.

2. Det var inte bara kvinnor i riksdagsgruppen för C och MP 2015-2018. Och det var S, ett mer manligt dominerat parti som styrde under dessa år. Att "skylla"politiska beslut man inte gillar på hela Sveriges kvinnor fungerar därför inte. Det är en grov förenkling.

3. Att invandrargruppen som kom till Sverige 2015-2018 hade majoritet av män var heller inget som Sveriges kvinnor specifikt hade önskat sig, utan det beror på den sociala strukturen i länder som personerna flytt från,samt att kvinnor rent allmänt är mer utsatta för våldtäktsförsök osv under flykten och därför väljer att stanna kvar. En mer frikostig anhöriginvandring skulle bättra på könsbalansen något eftersom männen då kunde ta hit fruar, systrar och bröder, föräldrar av båda könen, osv men konstigt nog verkar det inte efterfrågas av de som klagar på den höga andelen män bland invandrare.

4. Naturligtvis tillhör svenska kvinnor inte de svenska männen. Kvinnor tillhör sig själva. Det är långtifrån säkert att en kvinna som gifter sig med en man från ett annat land skulle välja den bittre ensamme incelmannen om invandringen varit mindre.
    Invandringen har varit på agendan i decennier i hela västvärlden, det är inte en fråga lokaliserad i tid på det sättet du antyder.

Om endast män röstade och deltog i den politiska processen är det noll chans att vi haft den invandring vi haft, noll chans.

Inguppens kvinnor tillhör inguppens män, om avsteg görs från det kommer det att korrigeras, ju större avsteg ju mer våld kommer det att ske med. Det är vad videon visar, och det är anledningen till att den upprör, om det bara var en störd individ arg på sitt fotbollslag skulle ingen bry sig. Men det finns en gräns efter vilken skrik som det där samt hatet i kommentatorfälten letar sig ut på gatorna, och därefter blir policy. Det kommer, det är försent att ändra på.

Kvinnor vill ha in ett mansöverskott på den enda nivå i deras medvetande som egentligen spelar nån roll för hennes beteende, det sexuella. Därmed gör hon vad hon kan för att uppnå det och sen rationaliserar hennes hjärna valet på vilket sätt som helst som hennes kultur medger.

Men det är sant att kvinnor också hamnar i problem, och i många fall långt större problem genom det här. De lever ju i det land som långsamt faller i bitar genom hennes egna beslut. Vilket visar att det är biologiska instinkter som får henne att handla.

Men det är också en förmildrande omständighet i nån mening. Att bränna upp någon annans hus är en sak, men att bränna upp det hus man själv också bor i är en annan sak. Det är mer dumhet än ondska.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Sigrid) skrev 2018-11-21 15:23:29 följande:
    Skärp dig, du uppfann inte begreppet.
    Det kanske är så allmängiltigt så det uppfann sig självt och därför ekat genom historien i Toran, Bibeln, Koranen...
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 16:11:50 följande:

Ambivalent för att jag inte köper det rakt av? Precis på samma sätt som jag inte köper alla typer av feministiska argument antar jag. 

Det är väl bara en sund inställning att vara beredd att ändra ståndpunkt. Att bara ställa sig i ett hörn med armarna i kors och vägra att lyssna på andra är ju bara tramsigt. 

Nej, att ambivalensen är kopierad rakt av. 

Om man har två i sig motsägelsefulla åsikter samtidigt så behöver man aldrig ens ändra åsikt, man kan sitta i en snödriva och vara inkonsekvent för gott.

Man är samtidigt särarts-likhetsfeminist eller växla beroende på vilken åsikt som är leder till det man vill.

En annan favorit är att ha en åsikt som tillämpas olika beroende på utfall.

Man gnäller på de ovetenskapliga klimatförnekarna som hänvisar till det kalla vädret på våren för att de inte inser att temperatur och väder inte är samma som klimat, men sen när det blir en varm sommar...
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 16:12:30 följande:
    Ok, så du ser alltså hur det skulle fungera i dagens samhälle? Enlighten us.
    Det är så dagens samhälle fungerar, det är så en majoritet av människor lever.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 16:29:46 följande:
    Och hur skulle det funka i Sverige om vi plötsligt införde förbud mot skilsmässa?
    På samma sätt som övriga världen.
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-21 16:30:12 följande:
    Incels skulle inte haft större framgång med kvinnoöverskott eftersom majoriteten av dessa har diverse sociala och personlighetsmässiga problem som gör dem ointressanta för någon att ha relation med. Inte skulle de osociala tillbakadragna udda bli mer fungerande socialt om det fanns fler kvinnor än män
    Jordan säger klart och tydligt att inte skylla på samhället när det kommer till att de inte förmår att få till relationer, han säger att det gäller att bli sitt bästa jag
    Jordan har ju helt uppenbart fel här, vilket du ju kan konstatera om du lyfter blicken.

Och du har fel förstås fel i ditt påstående. Det är väletablerad kunskap att över-eller-underskott av ett kön påverkar människors sexuella beteenden.

Tramset med att få det att låta som att pojkarna skulle vara sjuka eller något annat och därför inte lyckas är just det, trams. Sannolikt kommer det ur kvinnans egen sexualitet där det är farligt att para sig med svaga män och därmed reagerar kvinnor inför sådana män ungefär som om man skulle äta mat bredvid en hink bajs, de äcklas och slutar därför fungera.

Det är sannolikt därför du upprepar det här i samtliga dina texter. Flickorna är exakt lika knäppa som pojkarna, det är ingen skillnad där. Men flickorna kommer undan med känslomässiga utbrott, låg intelligens, att vara blyga, korta, passiva och så vidare, eftersom de inte är under sexuell selektion som pojkarna. Det är enda skillnaden.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 16:38:45 följande:
    Jag kanske är otydlig. Skulle det fungera bra här? Skulle det vara ett önskvärt system?
    Det är en helt annan frågeställning.

Du får väl börja med att inse att du hade fel i din ursprungsfråga och sen påbörja en ny frågeställning i så fall.
  • Anonym (Man)
    AndreaBD skrev 2018-11-21 16:43:31 följande:
    Vilken nytta skulle det kunna göra? Kan inte tänka mig nån.
    TS slirar i sina meddelanden, du får gå tillbaka till hans ursprungstext där han tillskriver Jordan det här, där framgår varför eller i alla fall möjlig nytta. Om Jordan sagt det vet inte jag men TS säger det, så det kan kanske stämma.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 16:59:40 följande:
    Ok, jag uttryckte mig otydligt. Det kunde missuppfattas. Jag menar att jag inte kan se hur ett system med förbud mot skilsmässor skulle kunna fungera i det postmodernistiska Sverige, om det ens är önskvärt.
    Jag vet, du har ett feminint sätt att resonera i gott och ont, bra och dåligt.

Istället för att analysera världen genom att frilägga den i termer av vad som är sant eller hur den fungerar så blandar du in vad du tycker och hur du tycker den borde fungera.

Det är ett springande tema i alla dina texter i hela din tråd. Det förklarar de konstiga plagiaten från feminism samt de ännu underligare emotionella utbrotten i början av tråden mot incels.
  • Anonym (Man)
    AndreaBD skrev 2018-11-21 17:41:32 följande:
    Då är vi överens. Men vart kom den där idéen med att förbjuda skilsmässa ifrån? Det händer ju att incels yttrar att de skulle vilja ha sånt.
    Från Jordan, som mycket annat knäppt, läs hans meddelande.
  • Anonym (Man)
    AndreaBD skrev 2018-11-21 17:55:48 följande:
    Ja, såna finns ju. Det finns definitivt män som inte skulle ha någon nytta av om det fanns kvinnoöverskott. Kanske utgår jag delvis från mig själv nu, men jag skulle inte kompromissa mer än lite grann. Och om vi då tänker oss män som har stora brister, så skulle det inte hjälpa att det inte finns andra kvar.
    Du tror du utgår från dig själv, ungefär som vi ofta tror att vi skulle handla på ett visst sätt i en viss situation.

Men mest troligt är att vi helt enkelt handlar mänskligt, alltså som andra människor gör i en likadan situation.

Ord som "kompromissa" och männens "brister" är bara läten en kvinna gör, det är så hypergami låter när den levs ut.

I verkligheten ställs hypergami in efter de förhållanden som gäller för att maximera kvinnans utdelning givet hennes förutsättningar.

Kvinnan har naturligtvis exakt samma fel och brister själv, men hon är programmerad att söka bästa möjliga partner.
  • Anonym (Man)
    AndreaBD skrev 2018-11-21 18:09:43 följande:
    Jag bryr mig inte om Jordan, jag pratar om själva idén.
    Då skulle du inte frågat var iden kom från, eftersom den nu råkade komma just från Jordan.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 19:04:28 följande:

Jaja, det blir bra det där. Mina "emetionella" utbrott var, som jag påpekat tidigare i tråden, inte mot alla ensamma män, utan den typen som vi ser i filmen i trådstarten. 

Någonstans på vägen har denna tråd kommit att handla om Jordan Peterson, vad manligt och kvinnligt är, och dina försök att provocera genom att tillskriva mig och andra egenskaper och personligheter som vi inte har. Detta utan att ha träffat någon av oss, utan att känna oss. Du måste vara fantastiskt kul på fester. 

Du har genomgående varit otrevlig och nedlåtande, jag vet inte vad du får ut av det men jag får skylla mig själv eftersom jag har matat trollet. Jag borde vetat bättre och gjort det jag tänker göra nu; ignorera dig. 

Det här är vad du skrev i ditt första inlägg efter din TS till någon som mest påpekade något lite kort, som dessutom verkar vara rätt i sak.

"Så psykiskt instabila, blekfeta idioter som gossen i filmen ovan får inte ligga på grund av att vi har invandring? 

Du menar att istället för att han ska skärpa till sig, plocka av sig sin nedrunkade t-shirt, skaffa sig social kompetens och sluta prata om att "alla kvinnor ska våldtas" så ska vi strypa invandringen? 

Nej jag behöver nödvändigtvis inte kalla dig rasist, däremot dum i huvudet."

Bodyshaming, kass klädstil och du ställer diagnoser baserat på ett rätt magert faktaunderlag. Dessutom är nu dessutom den första som vågar svara dig i tråden dessutom "dum i huvudet" som du så balanserat uttrycker det.

Sådär attackerar tjejer varandra, du har en kvinnlig debattstil. Jag står fast vid det.

• Anonym (Man)
    AndreaBD skrev 2018-11-21 18:57:21 följande:
    Det är sant att jag frågade det. Men vad brukar man mena om man frågar "vem skulle vilja ha det så?" Man menar att det inte är en bra idé, att ingen skulle må bra av det. INTE att man verkligen vill veta vem som sa det.

Kanske frågade jag också direkt vem som sa det. Men det hade bara varit intressant om det var någon här i diskussionen. Den där Jordan kan jag ju inte diskutera med nu.
    Då skulle du frågat det istället. Enkelt.
  • Anonym (Man)
    AndreaBD skrev 2018-11-21 18:59:28 följande:
    Jag har inte riktigt lust att bemöta dina argument eftersom de inte utgår från verkligheten. Det är bara en massa konstiga teorier.
    Det är verkligheten. Vi skulle varit utdöda som art om sexualitet inte fungerade såhär.

Det finns massor av missförstånd runt sexualitet eftersom det finns så många infallsvinklar och människor med olika agendor, men saker är ofta mer komplexa än de ser ut.

Eftersom våra mål är i konflikt med varandra är de ofta dolda för varann och ibland även från oss själva.

En ung kvinna kommer välja bästa möjliga partner givet en komplex omvärld, men hon kommer att välja.

Ingen av de här två egenskaperna behöver rymmas i henne, men då sorteras hon ju bort och därmed är vi alla söner och döttrar till kvinnor som hade dessa egenskaper.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 19:06:13 följande:
    Mata inte trollet mer nu.
    annabellelee skrev 2018-11-21 19:19:08 följande:
    Ja, kan vi vara överens om att ignorera (Man):s inlägg. Uppenbarligen har den här tråden trampat på alla hans ömma tår, och han reagerar med minst sagt irrationella emotionella utbrott.
    Såhär låter det när kvinnor diskuterar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-21 19:15:34 följande:
    Fast de som kallar sig för incels har så mycket brister och problem att ingen skulle välja dessa om det så skulle ses som fult att leva som singel. Bara gå in på valfritt forum där dessa män håller till så ser var och en varför de inte lyckas hitta en partner, fungerar man inte socialt får man ingen relation.
    Nu är det här ju enormt svårt, att se sig själv utifrån. Men om du går utanför dig själv och försöker se det sexuella systemet från utsidan och lämnar dina egna kvinnliga känslor runt det så kan du se det mer klart.

Kvinnor är också mammor, och som sådana har de söner och döttrar. När de är mammor är det sällan så att de ser just 30% av sina söner som så enormt fulla av brister och inneboende fel att de är helt omöjliga men att deras döttrar är perfekta små människor helt utan fel. Det är tvärtom 50-50 vad de tycker de små har för egenskaper oavsett vilket kön de har.

Men i en sexuell urvalssituation har detta helt plötsligt förändrat och nu är just pojkarna så fulla av otroliga fel och brister att de är omöjliga att ha att göra med, och runt 30% är så fel att de kommer att gå under genetiskt.

Men det här ju samma individer, det som skiljer är motivet hos den som bedömer.

Det finns absolut ingenting som skulle styrka att tjejerna inte skulle vara precis lika knäppa som pojkarna, men de är garanterade överlevnad i och med sitt kön.
  • Anonym (Man)
    enmanmedskägg skrev 2018-11-21 19:34:06 följande:

Ja, riktigt obehaglig. Som den lite för fulle och elake farbrorn på släktmiddagen som inte kan hålla sig ifrån att pysa ur sig diverse nedsättande om de andra runt bordet. 

Hur som helst. De flesta är överens om att såna som killen i filmen är förkastliga, kanske rent av farliga. De flesta är också överens om att de flesta incels är sympatiska människor.

Problemet blir när, som vissa i den här tråden har gjort, man börjar ursäkta beteendet hos såna som killen i filmen, och ställer upp på deras förklaringsmodell. Skulle alternativet då vara att kvinnor snällt skulle få släppa till för att lugna ner dessa killar? 

Ska vi gå med på deras egen problemformulering och världsbild? Kan det någonsin vara försvarbart att bete sig som han i filmen? Jag tror de allra flesta skulle svara nej på den frågan.

Nej det kan ju inte hända då han ju ska "hanteras" och "måste bemötas med hårdast möjliga metoder", vad som nu kan menas med du skriver, när body-shaming, klass-skamning och annat inte fungerar.

De flesta skulle nog föreslå lösningar på samhällsnivå men du gillar ju halmgubbar så du får väl föreslå såna, de är ju enklare att argumentera mot också.
  • Anonym (Man)
    Anonym (anonym) skrev 2018-11-21 19:51:02 följande:
    Det är ju till en stor del föräldrarnas fel att det skapas dessa arga människor som killen i filmen eftersom barn numera av snällhet itutas att de duger som de är och att de kan få vad de vill i livet när detta inte är det minsta sant. Förr hade udda människor inte förhoppningar om att bilda familj utan nöjde sig med sitt ensamliv.
    Konstigt hur äldre generationer alltid verkar se jordens undergång i de yngre och ändå fortsätter jorden snurra runt solen generation efter generation.

Ännu underligare att inte äldre generationer lär sig av denna kunskap när den nu finns och hittar nåt annat att uppröras över.
Svar på tråden Kan vi prata om s.k "incels"