Inlägg från: SarisHaglis |Visa alla inlägg
  • SarisHaglis

Väntan medan en blöder brunt

Jag plussade tidigt, förväntad mens datum 3-5, fick en blödning så trodde det var mens, ljus rosa och bara skvättar 4&5. Sen plussade jag svagt den 7. Har haft småblödning av och till varje dag. Sen plussar jag starkt den 11, och ingen blödning på 4 dagar. Men så idag, datum 18, vecka 6+3 fick jag en kraftigare blödning, sådär som vanlig röd mens ser ut när jag gick på toa. Jag har inte ont eller molvärk, känner mig bara uppblåst. Haft ömmande bröst hela tiden men idag, datum 18 är allt som bortblåst :( jag hoppas att jag bara fått en blödning för att fostret tar plats och jag är lite känslig i slemhinnorna. Dock tror jag på missfall för när jag blev gravid för 9mån sedan så hade jag inga blödningar alls, dock var det inte läge att behålla just då :/...Nu är det bara vänta, 10/12 är det inskrivning på bvc... Ska göra nytt test om en vecka. Hoppas det inte kommer mer blod, då är hoppet uppe ändå.

• SarisHaglis

Över 1 1/2h har gått och inte ett spår av nå blod.. Mycket märkligt! Läste att när fostret växer, om man har känsliga slemhinnor. Så kan man få blödningar som är ofarliga och kan se ut som en vanlig mens. Dessa spekulationer alltså. Man blir alldeles sjuk nästan.

• SarisHaglis

Ringde 1177 igår och sköterskan berätta att det är också vanligt att blodkärl i livmodern kan spricka ibland, och man kan blöda på ena sidan utan att det är skadligt för fostret. Har fortfarande ingen blödning, ingen smärta. Idag känns det som om ingenting är på gång.. Läste min tidigare blogg om min första graviditet, och det var likadant då för mig i vecka 7-8 att jag inte trodde jag var gravid. Vill ringa upp till gyn för att se om det är något liv eller inte :/

• SarisHaglis
    Erla skrev 2018-11-19 07:41:57 följande:

Jag har haft blödningar i samtliga (4) graviditeter, varav hälften slutat med ma/mf. Skillnaden har varit att de graviditeter som varit friska har jag "bara" haft spottings och de som slutat i MA och mf har jag blött mer klarrött och mer än bara spottings. Det är ju visserligen olika för olika personer, men så har det varit för min del. Håller tummarna för att allt går bra för dig :)

Och vid mf blöder man mer ihållande?
  • SarisHaglis

Jag har inte blödigt någonting sen det där som hände i lördags. Igår kände jag av stickningar i livmodern, typ i mitten. Mycket tröttare dom senaste två dagarna.

Den 10/12 är det inskrivning och göra test för kup. Enligt 1177 gör man även ett ultraljud kring v12-14, stämmer detta?

• SarisHaglis
    Mahal9100 skrev 2018-11-22 11:05:23 följande:

Update: efter senaste posten i tisdags så tilltog värken. Runt 21 på kvällen kom det ut 5-6 cm klump som inte var rent blod utan nån form av vävnad, lätt rosa. Fatta såklart att det var min graviditet som låg där i bindan. Åkte till gynakuten där de kollade blodtryck och så jag inte blödde för mycket.

Dagen efter/igår hade jag min redan bokade tid så där kunde läkaren se att det är ett komplett missfall där kroppen lyckats stöta ut allt på egen hand och livmodern va helt tömd. Har smått bruna flytningar nu och är känslomässigt lite omtumlad men har min man och familjs stöttning så det är stabilt ändå.

Beklagar verkligen :(
  • SarisHaglis
    Mahal9100 skrev 2018-11-22 11:05:23 följande:

Update: efter senaste posten i tisdags så tilltog värken. Runt 21 på kvällen kom det ut 5-6 cm klump som inte var rent blod utan nån form av vävnad, lätt rosa. Fatta såklart att det var min graviditet som låg där i bindan. Åkte till gynakuten där de kollade blodtryck och så jag inte blödde för mycket.

Dagen efter/igår hade jag min redan bokade tid så där kunde läkaren se att det är ett komplett missfall där kroppen lyckats stöta ut allt på egen hand och livmodern va helt tömd. Har smått bruna flytningar nu och är känslomässigt lite omtumlad men har min man och familjs stöttning så det är stabilt ändå.

Beklagar verkligen :(
Svar på tråden Väntan medan en blöder brunt