När fick era flickor bikini?
Hej! Har precis fått en dotter och insåg att butikerna säljer bikinis i små storlekar. Jag vill ha antingen baddräkt eller uv-dräkt till min flicka i början. När fick era flickor bikini för första gången? Ålder alltså.
Hej! Har precis fått en dotter och insåg att butikerna säljer bikinis i små storlekar. Jag vill ha antingen baddräkt eller uv-dräkt till min flicka i början. När fick era flickor bikini för första gången? Ålder alltså.
När de hade något att hänga upp överdelen på. 9-12 år.
9-12 år, när de hade nåt att skyla. Killarna slipper fortfarande, deras bröst räknas annorlunda...
När hon var 8. Efter att själv ha tjatat om det ett tag. Det är bara kläder och egentligen ingen större skillnad i könsskillnad jämfört med baddräkt eftersom även baddräkt döljer brösten. Så Lägger ingen större vikt vid baddräkt vs bikini.
Innan hade hon ofta bikinitrosor/badbyxor endast varierat med baddräkt/uvdräkt.
Jag hade aldrig själv introducerat bikinitoppen om hon inte själv önskat det.
I tio års åldern.
Runt 6 när de själva velat. Fattar inte att detta plagg kan bli en sån diskussion.
11 år, då ville hon hellre ha bikini än baddräkt när vi skulle köpa nya badkläder.
Mina döttrar har haft boxerbadbyxor tills de varit typ 4-5 (inget tyg på magen som kyler och hindrar sand på ställen man inte vill ha sand på stränderna)
Sen har de velat ha baddräkt från 5-6 år och fått ha det.
Sen har de efterfrågat bikini någongång vid 7-8 år. Köpt en bra sim-bikini, alltså inget djäkla trekantshelvete som snurrar runt kroppen och inte sitter kvar ö h t utan bra trosor och en överdel som ser ut som en sportbh.
Inte kommit på ett enda argument varför baddräkt skulle vara ok men inte bikini så även om det tog emot rent instinktivt så lade jag ner. Beslut jag tar ska jag ändå kunna motivera för barnen.
Min dotter fick en i tvåårs present men den har vi aldrig använt. Jag kommer köra uvdräkt tills hon protesterar och ordna bikini när hon önskar. Ser inget fel med en bikini annat än att det är opraktiskt, så det blir onödigt att sätta på innan barnet själv vill ha det.
Hon fick det när hon frågade efter det. Tror hon var ca 9 år.
Vi har fem riktiga blekfisar så vi har kört uv-dräkt tills ungarna protesterat(vid 3-4 år). Flickorna har fått sina första bikinis(tydliga barnmodeller och inga trekantsbikinis eller så) kring sex år. Jag förstår faktiskt inte argumentet "inga bröst ingen bikini", nähä, men baddräkt som täcker ännu mer går bra....