Inlägg från: miamois |Visa alla inlägg
  • miamois

Tandläkarskräck.

Hej jag har en sådan fruktansvärd tandläkarskräck/fobi så det är över 15 år sedan minst som jag var hos tandläkaren. Efter extrem värk så vet jag att en tand måste dras ut, jag har aldrig dragit ut en tand. Värken vann och jag tog kontakt med danderyds folktandvård på danderyds sjukhus jag fick komma dit och dom fick bara ta bilder och kolla med spegel inget annat. Nu väntar jag på tid och mår så dåligt. Jag har bett om lugnande innan och en massa bedövning men är rädd att det lugnande man får hos tandläkaren inte funkar på mig, har någon fått lugnande och vet att det funkar. Märker man inte något när dom sen börjar slita och dra i tanden det måste väl låta och kännas obehagligt eller....
  • Svar på tråden Tandläkarskräck.
  • miamois

Det är inte någon visdomstand utan en kindtand som gjorde så att jag fick inflammation och han så att den måste bort annars kommer du att få inflammation igen. Jag kommer att få lugnande innan och mycket bedövningsalva för jag klarar inte av nålar. Men är så rädd att det lugnande inte kommer att ta på mig men jag hoppas det annars kommer jag inte att göra det. Bara tanken på att jag känner att dom håller på och hör att det knakar ger mig rysningar, men det är då jag hoppas att det lugnande medlet dorcium har verkat.

• miamois

Ja precis dorcium i flytande form, jag har aldrig tagit lugnande förut men nu måste jag, hoppas det funkar för mig för är så rädd. Har sagt att jag vill ha mycket bedövningsalva innan för Klara inte av nålar och vill inte känna när dom lägger bedövningen.

Svar på tråden Tandläkarskräck.