• Hedblomster

IVF vintern 2018/2019

Hej!

Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-12-19 14:33:35 följande:

Nej  jag kände inget alls då, inga symptom alls men plussade på 5 test utspritt över några dagar efter TD. Så jag var ju orolig för MF för att jag alltid hört att har man en massa symptom är det större chans att det går bra. Min nära kollega fick missfall två gånger runt vecka 10-11 innan det gick bra tredje gången, och den gången hade hon mycket mer symptom tidigt. Så jag vill bara att det ska börja snart. Idag känner jag mig faktiskt lite konstig, lite som att mensen ska komma men inte riktigt på samma sätt. Konstig värk lite överallt och svagt illamående. Men jag inbillar mig nog bara..... det har man ju gjort förut. Hoppas det går bra att jobba trots oron <3

Hoppas den inte kommer för dig!! Är helt säker på att min kommer imorn :(
    Oförklarligt barnlös. 1 misslyckat ET. Kör igång med frysförsök snart
  • LinneaWookie
    Jooosen skrev 2018-12-19 22:52:56 följande:
    Hoppas den inte kommer för dig!! Är helt säker på att min kommer imorn :(
    Ja det känns så osäkert för varje gång det rinner till så tror jag det är mensen....men det har varit Lutinus som runnit ut varje gång så än finns det hopp. Hoppas verkligen din uteblir!
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-12-20 13:28:06 följande:

Ja det känns så osäkert för varje gång det rinner till så tror jag det är mensen....men det har varit Lutinus som runnit ut varje gång så än finns det hopp. Hoppas verkligen din uteblir!

Mens idag! Så här gick det åt helvete....
  • LinneaWookie
    Jooosen skrev 2018-12-20 14:05:45 följande:

Mens idag! Så här gick det åt helvete....

:'-((( 3 Jag beklagar.....Man kan ju blöda ändå men jag förstår om det känns kört.
  • Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-12-20 19:05:40 följande:

:'-((( 3 Jag beklagar.....Man kan ju blöda ändå men jag förstår om det känns kört.

Tyvärr helt kört... hur mår du?
  • LinneaWookie
    Jooosen skrev 2018-12-20 20:52:54 följande:

Tyvärr helt kört... hur mår du?

Jag mår bra, känner inget speciellt förutom kanske lite ömma bröst. Kunde inte hålla mig och testade idag men det blev neg... Vet att jag förmodligen är låghormomare och sist när jag testade så testade jag positivt 2 dagar efter TD. TD denna gång är imorgon julafton.....Men jag är inte så optimistisk just nu. Mensen har inte visat några tecken på att komma men som sagt Lutinus kan ju skjuta upp den också. Gahhh
  • Percafluviatilis

Hoppar in här men vet inte hur mycket jag kommer skriva ännu. Varit med i IVF hösten 17 och sedan varje säsong fram till nu. Alla i trådarna har lyckats utom jag tror jag och det börjar kännas riktigt tungt efter att hela 2018 bestått av IVF. Fem behandlingar och fyra återföring men fortfarande ingen graviditet. Nu har vi tre frysta embryon som vi ska sätta in men vi vet ännu inte riktigt när då vi är helt slut och behöver en liten paus. Jag ska göra hysteroskopi i mitten av januari är det tänkt men tvekar just nu lite pga att jag fick en läkare jag inte känner mig trygg med. Samtidigt vill jag bara ha det gjort så vi kan hitta eventuellt fel och åtgärda det eller kunna sätta en månad för återföring så vi kan få en fast hållpunkt och släppa allt fram till dess. Usch för denna resa alltså.

• Jooosen
    LinneaWookie skrev 2018-12-25 11:52:18 följande:

Jävla pisshelvete där kom mensen..... :''((((

Fan!!! Mycket senare än min. Fan va tråkigt. Jag känner mig faktiskt inte alls pepp inför ivf2. Med äggplock o allt. Vill nästan skjuta på det lite. Vet du om du kan köra fet redan nästa cykel? Beklagar, hoppas du kan njuta lite av jul o nyår ändå <3 kram!
  • Jooosen
    Percafluviatilis skrev 2018-12-25 10:26:50 följande:

Hoppar in här men vet inte hur mycket jag kommer skriva ännu. Varit med i IVF hösten 17 och sedan varje säsong fram till nu. Alla i trådarna har lyckats utom jag tror jag och det börjar kännas riktigt tungt efter att hela 2018 bestått av IVF. Fem behandlingar och fyra återföring men fortfarande ingen graviditet. Nu har vi tre frysta embryon som vi ska sätta in men vi vet ännu inte riktigt när då vi är helt slut och behöver en liten paus. Jag ska göra hysteroskopi i mitten av januari är det tänkt men tvekar just nu lite pga att jag fick en läkare jag inte känner mig trygg med. Samtidigt vill jag bara ha det gjort så vi kan hitta eventuellt fel och åtgärda det eller kunna sätta en månad för återföring så vi kan få en fast hållpunkt och släppa allt fram till dess. Usch för denna resa alltså.

Hej! Vi har stött på varandra i flera trådar, tyvärr. Vad innebär exakt en hysteroskopi? Vi har endast gjort två insättningar men börjar redan tvivla på om min kropp någonsin klarar av att få ett embryo att fästa. Känns som min kropp inte vill vara gravid på något lustigt vis... detta är så jävla jobbigt. Jag pallar inte längre umgås med mina vänner som har bebisar. Går inte. Just nu känner jag bara att jag kanske skulle behöva en paus från allt. Har de hittat något som Orsakar er barnlöshet? Massa kramar till dig!
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019