• Hedblomster

IVF vintern 2018/2019

Hej!

Någon som ska göra ivf nu i vinter och vill följas åt lite?

Jag och min sambo är 28 och 29 och ska göra vår första ivf och det blir privat på Livio i Falun via en hemortsläkare i Örebro som ligger lite närmare oss än Falun :) Första besöket hos läkaren blir 23 november och jag förutsätter att vi inte hinner börja innan jul men hoppas på januari. Vi har försökt sedan mars 2017 med ett utomkvedshavandeskap i maj 2017. Utredningen gjorde vi klart våren 2018 och den visade inget speciellt men jag har tagit bort en äggledare i samband med utomkvedshavandeskapet.

För ivf i vårt landsting ska det ha gått två år efter en graviditet och vi orkar inte vänta till sommaren 2019. Vi kommer nog börja med att köpa bara en behandling dock, det är ju så dyrt... Håller helt enkelt tummarna för att vi får det lätt!

Hoppas få några att hålla tummarna tillsammans med här!

Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Svar på tråden IVF vintern 2018/2019
  • Hedblomster
    CrookedTail skrev 2019-01-25 12:31:09 följande:

Ja, det känns skitjobbigt. Vi visste ju att risken var ganska stor, men det gör det inte lättare. Har pratat med läkaren nu iaf, ett ägg blev tydligen befruktat, men delade sig inte som det skulle. Vi kommer att göra ett nytt försök, innan vi fortsätter diskutera äggdonation.

Låter som att ni har en plan b i alla fall att sikta mot. Men nu får du bryta ihop och ta hand om dig!
    Blogg: havingyourbaby.vimedbarn.se. Insta: ttcsomewhereinsweden. TTC sen mars-17. X i maj-17.
  • Xrissy
    Sommar15 skrev 2019-01-23 19:18:16 följande:

Ah ok. Jag hoppas det blir fler än en till frysen eftersom det blev totalfrys för oss (risk för överstimulering) och vi gör ivf pga missfall så vi behöver nog många graviditeter/försök innan vi kan få en levande bebis... blir ingen återföring förrän mars/april.

Hoppas verkligen att det blir fler än en till frysen då! Har du fått något besked ännu? Håller tummarna för dig!
  • Xrissy
    CrookedTail skrev 2019-01-25 11:48:48 följande:

Håller tummar och tår för din skull! Tyvärr klarade sig inget av mina 3 ägg, så det blev ingen återföring idag :(

Usch vad tråkigt att höra! :(
  • Sommar15
    CrookedTail skrev 2019-01-25 12:31:09 följande:

Ja, det känns skitjobbigt. Vi visste ju att risken var ganska stor, men det gör det inte lättare. Har pratat med läkaren nu iaf, ett ägg blev tydligen befruktat, men delade sig inte som det skulle. Vi kommer att göra ett nytt försök, innan vi fortsätter diskutera äggdonation.

Det suger verkligen. Önskar dig allt lycka till nästa försök! Kram! <3
  • Sommar15
    Xrissy skrev 2019-01-25 15:22:23 följande:

Hoppas verkligen att det blir fler än en till frysen då! Har du fått något besked ännu? Håller tummarna för dig!

Nä, det blir på måndag vi får veta! Men ringde o kollade och fick lite mer info om de som var kvar, de hade högt betyg nästan alla så de trodde vi skulle få ut flera bra, får tro på dem :)
  • Hedblomster

Nu har vi varit på får första återföring! Ett femdagars till oss, två till frysen och fyra som odlas vidare till imorgon! Förväntningarna är skyhöga och vi hoppas så mycket. Men känns skönt med två i frysen som "reserv".

• Sommar15
    Hedblomster skrev 2019-01-26 12:21:50 följande:

Nu har vi varit på får första återföring! Ett femdagars till oss, två till frysen och fyra som odlas vidare till imorgon! Förväntningarna är skyhöga och vi hoppas så mycket. Men känns skönt med två i frysen som "reserv".

Åh vad spännande!
  • Sommar15

Jag väntar ju in blödning nu efter äggplocket då det blev totalfrys för oss och ingen återföring förrän om evigheter typ...

Blödde lite idag 4 dagar efter plocket (blödde också lite samma dag av ingreppet). Kan väl inte vara ?mens? redan?

• Xrissy
    Sommar15 skrev 2019-01-25 15:37:04 följande:

Nä, det blir på måndag vi får veta! Men ringde o kollade och fick lite mer info om de som var kvar, de hade högt betyg nästan alla så de trodde vi skulle få ut flera bra, får tro på dem :)

Ja de vet ju vad de gör så självklart ska du tro på dem! Härligt att höra att flera såg bra ut. Håller tummarna för att det blir flera till frysen :)
Svar på tråden IVF vintern 2018/2019