• Äldre 15 Nov 20:31
    605 visningar
    10 svar
    10
    605

    Egen designat porslin. Nästa steg?

    Hej.

    Jag har målat dessa tallrikar och har lite funderingar.

    Detta är något jag gärna fortsätter med, och jag är lite sugen på att höra av mig till te x någon butik som kanske är intresserad av det jag sysslar med.

    Tror ni det skulle funka?

    Och hur ska jag gå till väga på bästa sätt?

    Vill ha tips å förslag och gärna en hint om vad ni skulle sätta för pris på en designad tallrik?

    Detta är alltså målat med porslinspennor (panduros) och härdade i ugn. Ska tåla maskindisk.

    Inte assietter utan vanliga storlekar ????

    Jag tål kritik så ös ur er ba ????

    ????

  • Svar på tråden Egen designat porslin. Nästa steg?
  • Äldre 15 Nov 20:34
    #1

    Haha inte meningen att de skulle bli massa frågetecken. Gjorde smilegubbar men blev nå tok. :)

  • Äldre 15 Nov 20:37
    #2

    Prata med en butik som säljer hantverk som silversmycken, små vaser osv.

    Problemet är väl att folk kanske är villiga att betala max 500 kr, sen går 125 kr till moms, butiken vill ha lite osv och när du räknar på det får du en timpenning på 100 kr, vilket inte funkar.

  • Äldre 15 Nov 20:37
    #3

    Prata med en butik som säljer hantverk som silversmycken, små vaser osv.

    Problemet är väl att folk kanske är villiga att betala max 500 kr, sen går 125 kr till moms, butiken vill ha lite osv och när du räknar på det får du en timpenning på 100 kr, vilket inte funkar.

  • Äldre 15 Nov 20:38
    #4

    Prata med en butik som säljer hantverk som silversmycken, små vaser osv.

    Problemet är väl att folk kanske är villiga att betala max 500 kr, sen går 125 kr till moms, butiken vill ha lite osv och när du räknar på det får du en timpenning på 100 kr, vilket inte funkar.

  • Äldre 15 Nov 20:42
    #5

    Tack för tips ????

  • Äldre 15 Nov 20:43
    #6
    annabellelee skrev 2018-11-15 20:38:02 följande:

    Prata med en butik som säljer hantverk som silversmycken, små vaser osv.

    Problemet är väl att folk kanske är villiga att betala max 500 kr, sen går 125 kr till moms, butiken vill ha lite osv och när du räknar på det får du en timpenning på 100 kr, vilket inte funkar.


    Tack för tips :)
  • Anonym (...)
    Äldre 15 Nov 21:24
    #7

    Snygga! Jag har inte svar på din fråga men ville säga att du måste skaffa bättre material. Panduros pennor duger inte tyvärr... de tål disk väldigt dåligt. Det funkar kanske att hänga på väggen men det är inte det samma som äkta handmålat och bränt.

    Kolla upp någon kurs för porslinsmålning så får du tillgång till riktig brännugn och bra info om färg osv.

  • Äldre 15 Nov 21:28
    #8
    Anonym (...) skrev 2018-11-15 21:24:09 följande:

    Snygga! Jag har inte svar på din fråga men ville säga att du måste skaffa bättre material. Panduros pennor duger inte tyvärr... de tål disk väldigt dåligt. Det funkar kanske att hänga på väggen men det är inte det samma som äkta handmålat och bränt.

    Kolla upp någon kurs för porslinsmålning så får du tillgång till riktig brännugn och bra info om färg osv.


    Åh är de så illa alltså :(

    Tack för tips :)
  • Anonym (...)
    Äldre 15 Nov 21:39
    #9
    Mayong skrev 2018-11-15 21:28:57 följande:

    Åh är de så illa alltså :(

    Tack för tips :)


    Ja tyvärr... I alla fall om du ska sälja och/eller grejerna ska används.

    Men se det från den ljusa sidan! Du har galet mycket kul att lära dig om material, tekniker och bränning... och en hobby som det ser ut som att du har läggning för och som du kommer fortsätta med Kolla tex Medborgarskolan för kurser.

    Min mormor målade porslin hela sitt liv. Hon slutade inte ens när hon nästan var blind. Hon ändrade bara till mer abstrakta och kontrastrika motiv
  • Äldre 15 Nov 21:41
    #10
    Anonym (...) skrev 2018-11-15 21:39:08 följande:

    Ja tyvärr... I alla fall om du ska sälja och/eller grejerna ska används.

    Men se det från den ljusa sidan! Du har galet mycket kul att lära dig om material, tekniker och bränning... och en hobby som det ser ut som att du har läggning för och som du kommer fortsätta med Kolla tex Medborgarskolan för kurser.

    Min mormor målade porslin hela sitt liv. Hon slutade inte ens när hon nästan var blind. Hon ändrade bara till mer abstrakta och kontrastrika motiv


    Haha åh så härligt att läsa om din mormor :D

    Ska kolla upp lite mer. Tack så himla mycket för hjälpen :) :)
Svar på tråden Egen designat porslin. Nästa steg?