• Porty

Dejt outfit

Ska träffa en man, som jag bara träffat några gånger tidigare, blir hemma hos mig och jag ska laga ihop en middag också men min outfit ? ser det dumt ut att öppna dörren i högklackat och sedan gå omkring med det hemma? Ska ha en klänning och strumpbyxor till tycker jag bara är fult

• Svar på tråden Dejt outfit
  • Anonym (55 år)

Är det jag som är helt fel generation och dinosaurie? Jag brukar nästan alltid gå i tofflor eller sockor hemma till vardags. Några vänner på enkel middag - fortfarande tofflor. Men om det är finare och jag har en snygg klänning på mej, borta eller hemma, då har jag inneskor med. Fast inte så höga klackar att jag vinglar omkull... det har de flesta jag känner. Klänning och bara fötter eller nylonstrumpor är varken snyggt eller skönt på kalla årstiden. Men då bor vi i hus så inte stör man någon granne och det är rätt kalla golv att gå i barfota på. Skulle jag klä upp mej för en man på en första dejt så skulle troligen ha snygga svarta jeans och en snygg topp eftersom jag brukar se ut så och skulle vilja ge en hyfsat realistisk bild av mej själv, men ändå ha ansträngt mej lite.

• Godisbuske

Du har träffat honom några gånger och nu skall han komma till dig. Tydligen så gillar han dig och skiter nog fullständigt i om du inte har klackskor på dig. Varför göra dig till mer än nödvändigt. Räcker det inte med att du är du, trevlig, fint klädd och bjuder på midddag och ger honom det han förväntar sig på kvällen. Sex. Oftast brukar ni ha mer att erbjuda en man mer än så. Så springa runt i klackskor inne är ju bara löjligt. Vilken osäker på dig själv kvinna du verkar vara.

• Alessia
    Godisbuske skrev 2018-11-17 20:09:23 följande:

Du har träffat honom några gånger och nu skall han komma till dig. Tydligen så gillar han dig och skiter nog fullständigt i om du inte har klackskor på dig. Varför göra dig till mer än nödvändigt. Räcker det inte med att du är du, trevlig, fint klädd och bjuder på midddag och ger honom det han förväntar sig på kvällen. Sex. Oftast brukar ni ha mer att erbjuda en man mer än så. Så springa runt i klackskor inne är ju bara löjligt. Vilken osäker på dig själv kvinna du verkar vara.

Håller med! Snygga jeans eller långbyxor ett par ballerinaskor och en fin jumper i smickrande färg (cashmere?) är mycket mer passande än att trava omkring i klänning och klackskor. 
  • Anonym (Juliette)
    Godisbuske skrev 2018-11-17 20:09:23 följande:

Varför göra dig till mer än nödvändigt. Räcker det inte med att du är du, trevlig, fint klädd och bjuder på midddag och ger honom det han förväntar sig på kvällen. Sex.

Fy, kräktes lite på det där, alltså. "Ger honom sex". Vilket år är det egentligen?
  • Zombie von Rymmen

Jag föredrar strumpor eller strumpbyxor, tycker det är mycket mysigare och personligare. Men så är jag inte heller konservativ och använder aldrig skjorta.

OlgaElvira skrev 2018-11-16 09:28:52 följande:

...
    Att klä upp sig inför möte med människor är ett sätt att visa respekt och att man tycker att den personen är viktig, ...

Hade seriöst ingen aning.
  • Pope Joan II
    Alessia skrev 2018-11-17 22:21:59 följande:
    Håller med! Snygga jeans eller långbyxor ett par ballerinaskor och en fin jumper i smickrande färg (cashmere?) är mycket mer passande än att trava omkring i klänning och klackskor. 
    Varför är det mer passande menar du? Jag använder så gott som aldrig jeans och skulle verkligen inte dra på mig ett par blåbyxor på en träff med en man jag var intresserad av. Skulle känna mig oerhört obekväm och felklädd i det. 
  • Alessia
    Pope Joan II skrev 2018-11-18 10:16:34 följande:
    Varför är det mer passande menar du? Jag använder så gott som aldrig jeans och skulle verkligen inte dra på mig ett par blåbyxor på en träff med en man jag var intresserad av. Skulle känna mig oerhört obekväm och felklädd i det. 
    Jag är nog inte ensam om att tycka att ett par välskurna, välsittande jeans - eller för den delen - ett par välpressade långbyxor i svart eller marin eller vitt beroende på årstid tillsammans med en snygg mjuk tröja i vackert material och klädsam färg (  eller sidenblus ) är avsevärt mer tilltalande än klänning och höga klackar.
  • Porty
    Alessia skrev 2018-11-20 20:42:42 följande:

Jag är nog inte ensam om att tycka att ett par välskurna, välsittande jeans - eller för den delen - ett par välpressade långbyxor i svart eller marin eller vitt beroende på årstid tillsammans med en snygg mjuk tröja i vackert material och klädsam färg (  eller sidenblus ) är avsevärt mer tilltalande än klänning och höga klackar.

Inte ensam men jag tror gruppen är klart större med män som tycker vi tjejer som har en elegant klänning eller kjol som framhäver vår kropp på ett sensuellt sätt och högklackat som framhäver våra höfter och ben, de tycker vi är väldigt fina än de manhaftiga som ska ha byxa och tofflor/sockor och mjuk tröja :)
  • Anonym (Sara)

Visst kan du väl ha klackar på dig om du vill och känner dig bekväm i det. Ett tips om du bor i lägenhet: sätt fast sådana där vita ?möbelkuddar? (vet ej vad de kallas) under klackarna, klipp till i lagom storlek så låter det inte så mycket när du går.

Svar på tråden Dejt outfit