• Anonym (Kaffedraken)

    Dejt outfit

    Ska träffa en man, som jag bara träffat några gånger tidigare, blir hemma hos mig och jag ska laga ihop en middag också men min outfit ? ser det dumt ut att öppna dörren i högklackat och sedan gå omkring med det hemma? Ska ha en klänning och strumpbyxor till tycker jag bara är fult

  • Svar på tråden Dejt outfit
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Sara) skrev 2018-11-20 22:20:58 följande:

    Visst kan du väl ha klackar på dig om du vill och känner dig bekväm i det. Ett tips om du bor i lägenhet: sätt fast sådana där vita ?möbelkuddar? (vet ej vad de kallas) under klackarna, klipp till i lagom storlek så låter det inte så mycket när du går.


    Gud så smart, tack för tipset :)
  • Anonym (Kaffedraken)
    Porty skrev 2018-11-20 23:42:18 följande:

    Gud så smart, tack för tipset :)


    Vet inte säkert att det funkar, har inte testat själv, men lite borde det dämpa åtminstone, gissar jag.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Porty skrev 2018-11-20 23:42:18 följande:

    Gud så smart, tack för tipset :)


    Var försiktig bara så du inte halkar, blir vääldigt halt med sånt.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Alessia skrev 2018-11-20 20:42:42 följande:
    Jag är nog inte ensam om att tycka att ett par välskurna, välsittande jeans - eller för den delen - ett par välpressade långbyxor i svart eller marin eller vitt beroende på årstid tillsammans med en snygg mjuk tröja i vackert material och klädsam färg (  eller sidenblus ) är avsevärt mer tilltalande än klänning och höga klackar.
    Det är väl klart att du inte är ensam om att tycka det, precis som jag inte är ensam om att tycka att klänning och klackar (i mitt fall oftast halvhöga) är avsevärt mer tilltalande än något annat. Inte minst för att det är vad jag trivs i. 
    Porty skrev 2018-11-20 22:02:16 följande:
    Inte ensam men jag tror gruppen är klart större med män som tycker vi tjejer som har en elegant klänning eller kjol som framhäver vår kropp på ett sensuellt sätt och högklackat som framhäver våra höfter och ben, de tycker vi är väldigt fina än de manhaftiga som ska ha byxa och tofflor/sockor och mjuk tröja :)
    Manhaftiga? För att de har byxor på sig? 


  • Anonym (Kaffedraken)

    Obotligt löjlig tråd detta. Måste vara en osäker person som har startat tråden.

  • Anonym (Kaffedraken)

    Funkar trekvarts leggings och barfota till klänningen ? Du får inte den formande effekten som du får av högklackat men i min mening är en första dejt hemma inget tillfälle för höga klackar.

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Nina) skrev 2018-11-22 08:07:51 följande:

    Funkar trekvarts leggings och barfota till klänningen ? Du får inte den formande effekten som du får av högklackat men i min mening är en första dejt hemma inget tillfälle för höga klackar.


    Exakt! Det ser bara löjligt ut att hemmavid vara uppklädd och fullsminkad och snubbla omkring på klackskor. Det vore en annan sak om dejten ägde rum på restaurang eller bar med klass. Snygga vardagskläder och modest make-up är vad jag skulle förorda.
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Polly) skrev 2018-11-22 10:31:57 följande:

    Exakt! Det ser bara löjligt ut att hemmavid vara uppklädd och fullsminkad och snubbla omkring på klackskor. Det vore en annan sak om dejten ägde rum på restaurang eller bar med klass. Snygga vardagskläder och modest make-up är vad jag skulle förorda.


    Okej vi ser olika på det
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Polly) skrev 2018-11-22 10:31:57 följande:
    Exakt! Det ser bara löjligt ut att hemmavid vara uppklädd och fullsminkad och snubbla omkring på klackskor. Det vore en annan sak om dejten ägde rum på restaurang eller bar med klass. Snygga vardagskläder och modest make-up är vad jag skulle förorda.
    Den som snubblar i höga klackskor bör förstås inte använda dem, men varför skulle ts som jag antar är van att gå i dem snubbla för att hon är hemma och inte på restaurang? 
    Anonym (Nina) skrev 2018-11-22 08:07:51 följande:

    Funkar trekvarts leggings och barfota till klänningen ? Du får inte den formande effekten som du får av högklackat men i min mening är en första dejt hemma inget tillfälle för höga klackar.


    Personligen tycker jag att leggings är väldigt oklädsamt, jag skulle själv aldrig använda sådana precis som jag inte heller tycker om att gå barfota. 
  • Anonym (Kaffedraken)


    Ramlade över denna tråd av en slump och inser den är gammal nu men blev verkligen överraskad . Dels TS varför ställa frågan om det ser löjligt ut du är ju själv övertygad det är snyggast och mest uppklätt med högklackat så då kör man ju på det .                                                                                                                 Sen förstår jag inte tänket hos de flesta här jag går alltid med högklackat dvs även inomhus när jag är hemma var och en gör ju som den vill  skulle aldrig bjudit på middag och stått där i strumplästen högklackat är snyggt elegant skulle aldrig bjuda på dejt utan                                                                                                                   
    Hanna fartdåren persson
  • Anonym (Kaffedraken)
    Hanna F skrev 2019-11-08 13:25:42 följande:
                                                                                                                 Sen förstår jag inte tänket hos de flesta här jag går alltid med högklackat dvs även inomhus när jag är hemma v
    Är det inte besvärligt att gå runt i högklackat
  • Anonym (Kaffedraken)

    Ökar det självförtroendet inför en dejt att ha klackskor?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Skor) skrev 2021-07-29 07:17:50 följande:
    Är det inte besvärligt att gå runt i högklackat
    Varför skulle det vara det? Är det bra skor och man är van att gå i dem är det ju inte besvärligt alls. 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (Juliette) skrev 2022-04-05 23:47:20 följande:
    Varför skulle det vara det? Är det bra skor och man är van att gå i dem är det ju inte besvärligt alls. 
    Är det perfekta skor på en dejt
  • Anonym (Kaffedraken)

    En väldigt gammal tråd. Men väljer ändå lägga en kommentar.

    Trådstartaren vill ha högklackat. Självklart ska du då ha det eftersom du vill det. Strunta i vad alla andra tycker. Punkt.

    Det klassiska resonemanget funkar som vanligt - det är alltid bättre att vara lite överklädd än att vara underklädd. Att vara lite för fin istället för motsatsen är alltid bättre!

    Sen är det ju inte svårare heller att känns det inte helt hundra perfekt att ha pumps på hela kvällen så ta av dem sen. Att sitta i soffan och mysa och då glida ur dem är nog ingen stor grej om man vill det. Högklackat är snyggt och stil, inget snack om saken. Det höjer vilken klädsel som helst. 

    Min personliga synpunkt: skulle jag gå på dejt, oavsett om det är hemma eller nån annan stans, och den jag träffade valde att bära pumps till klänning och nylonstrumpor skulle jag bli jätteglad då jag tycker det är så snyggt. 

    Lycka till. Skulle vara kul att få reda på hur dejten gick - även om det nu var väldigt länge sen.

Svar på tråden Dejt outfit