Inlägg från: Anonym (Inte ok) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Inte ok)

Dricker min sambo för mycket?

Anonym (TS) skrev 2018-11-16 23:39:12 följande:

Hm... när vi blir utslängda från hans brors hus för att han vägrar äta sill bara för att det inte finns nubbe samt beter sig otrevligt och passiv aggressivt mot brorsans fru för att det är hon som bestämt att det inte ska finnas nubbe, då är det ett problem. Annars är det inga problem alls........ förutom att han kan bli lite vrång när man pratar med honom och det blir onödiga bråk men svårt för mig att veta om han blir så för att han är så eller om det är vinet eftersom jag inte vet om mängden vin är (för) mycket eller normalt. Sen dricker han bara dyra viner så det går mycket pengar på det.

(Blev alltså utslängda för att han betedde sig illa mot henne pga avsaknad av sprit, inte för att han inte ville äta sill.)

En hel flaska fyra dagar i veckan är mycket. Men framförallt är det ju ett beroende om han måste ha alkohol och annars blir arg. Det är INTE ok att bete sig illa för att det inte finns sprit. Då har man definitivt alkoholproblem.

Jag får också dåliga vibbar av att hon bestämt att det inte ska vara nubbe och han blir arg just på det. Min erfarenhet av när någon aktivt bestämmer att man inte ska ha nubbe är att man gör det för att man vet att någon i sällskapet har alkoholproblem och det är bara den som har alkoholproblem som brukar bli arg eller reagera på det.
Svar på tråden Dricker min sambo för mycket?