• Anonym (TS)

    Dricker min sambo för mycket?

    Min sambo drack ikväll en och en halv flaska vin medan han lagade mat samt till middagen. Är det mycket? Det var under kanske 2,2,5 h. Är det normalt/vettigt? Han dricker en hel flaska även andra dagar i veckan, dock inte varje dag. Vissa veckor dricker han väl en hel flaska per kväll fyra gånger i veckan, andra veckor dricker han en hel kanske bara en-två ggr. I övrigt dricker han aldrig bara ett-två glas, det är minst tre. Han säger att ha ska ?unna? sig lite vin när han kommer hem från jobbet och finns ingen alkohol tillgänglig har han nästan svårt att njuta av maten alls. Han avstår tex sill om det inte finns nubbe. Är inte detta märkligt beteende? Vill främst ha svar på om mängden är galen eller normalt. Vad tycker ni?

  • Svar på tråden Dricker min sambo för mycket?
  • Anonym (duff)

    Sjukt att dricka vin när det finns öl.
    Ett flak i veckan mår alla män bra av.

  • Anonym (Nubbis)

    Storkonsument låter det som han är men vad är problemet?

  • Anonym (TS)
    Anonym (Nubbis) skrev 2018-11-16 23:23:20 följande:

    Storkonsument låter det som han är men vad är problemet?


    Hm... när vi blir utslängda från hans brors hus för att han vägrar äta sill bara för att det inte finns nubbe samt beter sig otrevligt och passiv aggressivt mot brorsans fru för att det är hon som bestämt att det inte ska finnas nubbe, då är det ett problem. Annars är det inga problem alls........ förutom att han kan bli lite vrång när man pratar med honom och det blir onödiga bråk men svårt för mig att veta om han blir så för att han är så eller om det är vinet eftersom jag inte vet om mängden vin är (för) mycket eller normalt. Sen dricker han bara dyra viner så det går mycket pengar på det.

    (Blev alltså utslängda för att han betedde sig illa mot henne pga avsaknad av sprit, inte för att han inte ville äta sill.)
  • Anonym (TS)

    Sen är väl kanske problemet att jag tänker om den mängden är överdriven, VARFÖR dricker han så mkt och har ett förhållningssätt att alkohol är belöning efter en arbetsdag? Undrar om han upplever en avsaknad av något eller så och dämpar det med alkohol.

    Men frågan är alltså om det han dricker är för mycket.

    Sen kör han bil efter att han druckit också. Men vad är problemet?

  • Anonym (duff)

    Inga problem, eller går bilen på etanol så det blir konkurrens?

  • Anonym (duff)

    Bara för att man inte håller med dej behöver inte betyda oseriöst....

  • Liberté

    Är han soldat = helt normalt

    Civiliv = alldeles för mycket

    Bra val att dricka vin då det är livets nektar.

  • Anonym (Problem)

    Jaa de är stora mängder med alkohol, och tyvärr så låter de som att han är på god väg neråt

    Jag har levt med min ex i 11år, han började dricka på dagarna, började med mindre mängder och sen så ökade de, när han va ute så hade han inget "stop" han drack så mycke de gick....aggressiv började han bli när de inte finns nån alkohol, och där va första tecknet på att han hade alkohol problem.. nästa kom slagen mot mig (hoppas du aldrig upplever de)... så jaa jag personligen av egen erfarenhet tycker att de är varnings signaler som blickar starkt! Du kanske borde börja fundera hur du vill leva dit liv...

    Lycka till

  • Anonym (j)

    Jag tycker absolut det är för mycket. Ja, faktiskt galet mycket!

Svar på tråden Dricker min sambo för mycket?