• lillmysan

    Slempropp eller inte?

    (Är gravid med tredje barnet v.39+2)

    Som rubriken lyder. För en vecka sedan hade jag regelbundna förvärkar i 3h men som givetvis avtog. Dagen därpå på ett toalettbesök kände jag hur det kom klumpar- och mkt riktigt i toaletten ser jag vita snorliknande klumpar- previs som det varit med mina andra barn. Det har kommit ca 1 vecka innan mina barn har fötts- lite i omgångar men alltid vid toalettbesök.

    Men nu- för två dagar sedan upptäcker jag en MANET stor som två femkronor på längden i trosorna. Det är givetvis slemproppen- inget snack om det. Imorse var det återigen de vita slemklumparna i toaletten, men denna gång även några genomskinliga. Så mc-tillbehör min fråga- någon mer som har haft olika färg på sin slempropp? Jag tänkte ju from förra helgen- 1 vecka framåt men när jag upptäckte ?lilla? maneten för två dagar sedan tänker jag att det kanske är ca 1 vecka från det?!

  • Svar på tråden Slempropp eller inte?
  • lillmysan
    Kronärtskockan skrev 2018-11-17 11:08:33 följande:

    Ring in till förlossningen och fråga! Du kanske bara har en gigantisk slempropp som lossnat i delar.


    Finner inget syfte med att ringa dit :) mer intressant att få svar från personer som har egna erfarenheter ist för det allmänna som barnmorskorna utgår ifrån. Frågar av ren nyfikheten :)
  • Leeandra

    Här har slemproppen gått som start på förlossningen med mina 3 första barn. Det hade varit en massa slem, först genomskinligt, sen med blodstrimmor i och sen med mer blod så att de blir rosa. Senast två dagar senare har värkarna börjat och sen har barnen kommit.

    De sista två förlossningarna ( som gick mycket fortare började med att det sipprade vatten och då kom slemproppen ut i omgångar, mer och mer ju mer öppen jag blev och mer blodblandade ju närmare födseln. Så ja, mycket olika färg har det varit .

  • Längtar efter Dig

    Slemmproppen kan ju gå i omgångar och skiljer i storlek hos olika personer och graviditeter.

    Den kan absolut ha olika färger. Jag tror jag hade tre olika färger på min slemmis sist jag födde barn..


    W -12, V -17, BF dec -18
Svar på tråden Slempropp eller inte?