• Tessi1

Alla mina vänner är gravida

Hej

Ja som rubriken lyder. Fick igår reda på att min tredje kompis är gravid. Nu är mina tre bästa vänner gravida med BF i mars ,april och juni. Värsta drömmen!! Självklart jätteglad för deras skull. Men jag blir så stressad och vill självklart se mitt plus på stickan nu. Och just denna månaden verkar det som att jag inte får någon ägglossning.. har försökt i 4 månader nu vilket inte alls är så länge egentligen. Men det är så mycket tankar nu.. kommer jag bli ensamma? Konmer de ha tid med mig? Tänk om jag blir bitter ? Tänk om jag inte kan bli gravid? Ja ni förstår ju.. Hur ska man göra? Någon som varit i samma sits? Min sambo säger bara att någon måste ha sist också och så är det ju och det är ju fortfarande några chanser kvar att få barn under 2019..

• Svar på tråden Alla mina vänner är gravida
  • Längtarefterbarn83
    Tessi1 skrev 2018-11-19 16:15:41 följande:

UPPDATE

Fick en glad gubbe på ägglossningtestet idag på dag 27!! Så det blev en väldigt sen ägglossning..men sluta aldrig testa! Det finns hopp!

Åh vad härligt!! Så glad för din skull! :)
  • minnie768

Tro mig, du är inte ensam! Känner precis likadant som du jag också!! :/ Jag och en kompis har längtat efter barn i flera år men haft sambos som inte varit redo. I somras  kom vi fram till att till hösten ska vi båda sluta med prev (givetvis i samtyckt med våra sambos) men hon kunde inte öppna bäbisverkstaden förrän ett ok från hennes läkare. Hon var där i slutet på september. Ja o min sambo började i augusti, alltså egentligen 2 månader innan dem. Kompisen plussade DIREKT! Sen kom hon med 1000 frågor till mig då jag var mer påläst och har varit gravid tidigare för flera år sedan (som dock avslutades).
    Jag har så svårt att glädjas för deras skull till 100%, jag vill ju också sååå mycket!

Har en annan kompis som ska börja med barn nr 3 nu, hennes två andra graviditeter plussade hon på första försöket. Sen har jag ytterligare 2 nära vänner som väntar barn i mitten på 2019....

Äl idag så blir sista försöket för att plussa innan 2018 är slut, känns så tufft! 

Denna månaden har jag bestämt mig för att tänka positivt då de senaste månaderna varit psykiskt påfrestande, men klart man har sina dippar i mellan åt.
    Hoppas att alla i den är tråden får det efterlängtade plusset innan årets slut <3 

Förlåt för ett megalångt inlägg, men kände att jag behövde ventilera :P

• Tessi1

Det är helt ok att du ventilerar. Det behöver man . <3 Spännande med ägglossning idag!! Hoppas det tar sig då!!

Ja det här med att tänka positivt är lättare sagt än gjort.. Det går en stund sen är man tillbaka i samma banor igen... jag har också svårt att glädjas och de säger att vår vänskap ändras inte men det är ju klart den ändras. Men hur den ändras är det ingen som vet..

Usch vad jobbigt detta är. Håller att tummar som går att vi får vårt plus snart:) helst idag haha

• minnie768
    Tessi1 skrev 2018-11-20 12:23:25 följande:

Det är helt ok att du ventilerar. Det behöver man . <3 Spännande med ägglossning idag!! Hoppas det tar sig då!!

Ja det här med att tänka positivt är lättare sagt än gjort.. Det går en stund sen är man tillbaka i samma banor igen... jag har också svårt att glädjas och de säger att vår vänskap ändras inte men det är ju klart den ändras. Men hur den ändras är det ingen som vet..

Usch vad jobbigt detta är. Håller att tummar som går att vi får vårt plus snart:) helst idag haha

Tack! <3 Ja väldigt spännande. Åt rosenrot denna månaden för att få lite mer energi och för att känna av äl tydligen, kan säga att det gör man verkligen!! Hoppas kroppen vill lika mycket som vi vill och att det blir plus inom ett par veckor! <3

Det är verkligen jättesvårt! Men är ändå hyfsat nöjd än så länge, men det är ju nu den svåra perioden börjar i väntan på bim. Men vi ska åka iväg nu över helgen sen ska jag iväg med jobbet i några dagar sen på solsemester i december. Så HOPPAS att jag lyckas hålla de negativa tankarna borta..
    Klart att vänskapen ändras, min bästa vän som börjar med deras 3a nu snart, vår vänskap har ändrats totalt! Klart hon inte har lika mycket tid som innan, allt handlar vart man är i livet..

Samma här!! Vart ligger du i din cykel? :) jag hoppas jag får mitt plus den 3/12 ;)
  • Tessi1

Jaså? Ja jag har läst om rosenrot men jag har inte testat det än. Kanske är något att testa då om det inte blir något denna gången.

Ja denna perioden är värst.. minsta lilla så tror man att man är gravid.. åh perfekt med en resa! Skönt med solen i december!! Då kommer du säkert ha tankarna på annat håll:) ja så tänker jag med . Annars hade det också varit lustigt om det inte ändrades något.

Ja denna månaden blev helt kaos. Ägglossningen dök upp igår på dag 27 i cyklen!! Så jag trodde ju inte jag skulle få någon ägglossning.. Så egentligen hade jag bim 26/11 men nu vet jag inte alls? Kanske om två veckor? 10 dagar? :/

• minnie768
    Tessi1 skrev 2018-11-20 13:39:15 följande:

Jaså? Ja jag har läst om rosenrot men jag har inte testat det än. Kanske är något att testa då om det inte blir något denna gången.

Ja denna perioden är värst.. minsta lilla så tror man att man är gravid.. åh perfekt med en resa! Skönt med solen i december!! Då kommer du säkert ha tankarna på annat håll:) ja så tänker jag med . Annars hade det också varit lustigt om det inte ändrades något.

Ja denna månaden blev helt kaos. Ägglossningen dök upp igår på dag 27 i cyklen!! Så jag trodde ju inte jag skulle få någon ägglossning.. Så egentligen hade jag bim 26/11 men nu vet jag inte alls? Kanske om två veckor? 10 dagar? :/

Har bara läst om de innan också, har för mig att jag läst att man kan använda rosenrot typ för att förlänga perioden mellan äl och bim. Får väl se om det är någon skillnad jämfört med tidigare..
    Ja på de sättet känns det väldigt skönt att ha den kommande tiden uppbokad, förhoppningsvis slipper jag tänka på det. Skönt också med bim innan solsemestern, då vet jag ju om jag kan ta ett par öl på stranden med gott samvete eller inte :) Hade varit värre om jag skulle åka nu, mellan äl o bim o kaaanske vara gravid. Även om det inte ska vara någon fara vill man ju inte riskera någonting!!

Oj, när "bör" din ägglossning varit? Hur många dagar brukar det vara mellan äl o bim för dig? De ändrar sig sällan, möjligtvis med någon dag +/- men inte mer. Min äl var 2 dagar sen denna månaden, så bim blev framflyttad
  • Tessi1

Nä precis. Så du åker ju helt rätt period på så sätt ;) Hur vad gött med solresa!!

Ja alltså såhär har det aldrig varit innan! Ägglossningen var ju 10 dagar sen.. och jag brukar ha 14-16 dagar mellan äl och bim så jag har ingen koll på något nu eller varför det blev såhär? Visst att den har varit oregelbunden men detta var något helt nytt!

• minnie768
    Tessi1 skrev 2018-11-20 16:22:29 följande:

Nä precis. Så du åker ju helt rätt period på så sätt ;) Hur vad gött med solresa!!

Ja alltså såhär har det aldrig varit innan! Ägglossningen var ju 10 dagar sen.. och jag brukar ha 14-16 dagar mellan äl och bim så jag har ingen koll på något nu eller varför det blev såhär? Visst att den har varit oregelbunden men detta var något helt nytt!

Ja kunde inte få en bättre tajming på det viset :P Ska bli såååå skönt!!

Oj 10 dagar var rätt så mycket. Har du ändrat något i ditt liv förutom det här? Andra kostvanor? Motionerar mer/mindre, kosttillskott? Mer stress eller något sånt? Då kan du nog tyvärr räkna med att bim är 14-16 dagar från den dagen du hade äl, även om den var väldigt sen..
  • Tessi1

Nä precis. Njut :)

Nej ingenting:( visst att man har känt pressen att bli gravid och haft mycket tankar kring det :/ så lustigt. Allt blir i obalans. Nu lär väl min chans försvinna att kunna bli gravid även i december känns det som :(

• minnie768
    Tessi1 skrev 2018-11-20 17:20:37 följande:

Nä precis. Njut :)

Nej ingenting:( visst att man har känt pressen att bli gravid och haft mycket tankar kring det :/ så lustigt. Allt blir i obalans. Nu lär väl min chans försvinna att kunna bli gravid även i december känns det som :(

Det ska jag :)

Märkligt, vet tyvärr inte vad det kan bero på då. Så påläst är jag inte :/ Men än att jag vet att äl o mens kan påverkas av hur man mår för övrigt, rutiner osv.. 
    Men ni prickade in denna äl som var eller? I så fall är vi på samma nivå, kommer inte heller hinna med någon mer bim innan januari :(
  • Tessi1

Ja det enda som kan ha påverkat är väl då att jag har känt mig deppig och stressad för att alla andra är gravida. Ja vi har haft mycket sex vid ägglossning, så jag hoppas verkligen!! Haha :) .men denna väntan nu är ju så jobbig :/

Jag kanske hinner få en ägglossning i december men iså fall runt jul . Allt beror ju på när mensen kommer dyka upp..

• minnie768
    Tessi1 skrev 2018-11-21 12:45:27 följande:

Ja det enda som kan ha påverkat är väl då att jag har känt mig deppig och stressad för att alla andra är gravida. Ja vi har haft mycket sex vid ägglossning, så jag hoppas verkligen!! Haha :) .men denna väntan nu är ju så jobbig :/

Jag kanske hinner få en ägglossning i december men iså fall runt jul . Allt beror ju på när mensen kommer dyka upp..

Det kan nog också påverka, men vet inte till vilken grad.
    Då hoppas vi att vi snart plussar båda två! ;)
    Ja visst är den jobbig! Jag är på äl+2, så MINST 10 dagar kvar, förmodligen några till innan man "vet" om man inte är en låghormare då..

Hinner också med en ägglossning till i december, men min bim ligger alltid runt 1-3/3 varje månad så bim blir precis efter nyår för mig då..
  • minnie768

Ja visst är den jobbig! Jag är på äl+2, så MINST 10 dagar kvar, förmodligen några till innan man "vet" om man inte är en låghormare då..

Hinner också med en ägglossning till i december, men min bim ligger alltid runt 1-3/3 varje månad så bim blir precis efter nyår för mig då..
  • minnie768

• Tessi1

Ja denna väntan är värst.. man tror att minsta lilla symtom är något kopplat till det :p bara vänta och se nu då. Okej kanske blir ett superbra nyår på ett eller annat sätt då :)

Svar på tråden Alla mina vänner är gravida