• Anonym (Emma)

    Knottror på livmodertappen. Normalt?

    Jag har som knottror på livmodertappen. Är det normalt? Har ni också det?

  • Svar på tråden Knottror på livmodertappen. Normalt?
  • Anonym (Anonym)
    Anonym (Emma) skrev 2018-11-20 13:12:25 följande:

    Jag har som knottror på livmodertappen. Är det normalt? Har ni också det?


    Ingen aning men jag hade besökt en gyn.
  • Anonym (Vad som helst)

    Knottror i underliv/på livmodertapp kan bero på hormonella förändringar, att du har fått barn, cellförändringar, infektion eller så har du alltid haft det.

    Är du orolig så ring 1177 eller gynekolog. Oerhört svårt för oss att sitta och gissa oss fram till vad det kan vara.

  • Mandel

    En ärlig fråga: vad sjutton är du där och pillar för?

    Tanken har nämligen aldrig slagit mig att jag ska dit och pilla så jag undrar över syftet.


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • Anonym (Emma)
    Mandel skrev 2018-11-20 15:46:43 följande:

    En ärlig fråga: vad sjutton är du där och pillar för?

    Tanken har nämligen aldrig slagit mig att jag ska dit och pilla så jag undrar över syftet.


    Det är ett jättebra sätt att lära känna sin tapp och ägglossning osv. Många känner på den för att försöka avgöra olika skeden av cykeln
  • Anonym (Emma)
    Anonym (Vad som helst) skrev 2018-11-20 15:39:33 följande:

    Knottror i underliv/på livmodertapp kan bero på hormonella förändringar, att du har fått barn, cellförändringar, infektion eller så har du alltid haft det.

    Är du orolig så ring 1177 eller gynekolog. Oerhört svårt för oss att sitta och gissa oss fram till vad det kan vara.


    Jag hade knottrorna även innan jag fick barnen och har varit hos en gynekolog och hon kunde inte svara på frågan men hon sa att man kan känna som knottror på tappen när man har endometrios. Hoppas de beror på något annat..
  • Anonym (Gyn)
    Anonym (Emma) skrev 2018-11-20 16:53:32 följande:

    Det är ett jättebra sätt att lära känna sin tapp och ägglossning osv. Många känner på den för att försöka avgöra olika skeden av cykeln


    Men sluta.
  • Anonym (Anoonym)
    Anonym (Emma) skrev 2018-11-20 16:53:32 följande:

    Det är ett jättebra sätt att lära känna sin tapp och ägglossning osv. Många känner på den för att försöka avgöra olika skeden av cykeln


    Skojar du? Förstår verkligen inte varför man skulle bara där och rota. Kan ju inte vara bra. Pills bara där du ska. Inte där längst in. Gynekologer är utbildade . Det är stor skillnad
  • Anonym (Anoonym)

    Hur du märker att du hwr ägglossning och olika tider av cykeln kan du märka på flytningarna. Du ska inte rota runt där inne för det....... usch....

Svar på tråden Knottror på livmodertappen. Normalt?