• Anonym (D)

Tjäna 10.000 extra i månaden

Hej!

Jag är en akademiker jobbar heltid men vill av vissa orsaker tjäna 10.000 extra varje månad.

Skulle tacksamt ta emot tips på vad som kan vara lämpliga jobb som leder till att jag kan uppnå mitt mål.

Tacksam för svar!

• Svar på tråden Tjäna 10.000 extra i månaden
  • Anonym (P)

Telefonförsäljare på kvällstid?
    Prostution?
    Testobjekt för sjuk/läkemedels-branschen?
    Nakenmodell för konstnärsstuderande? 

Det är vad jag kan komma på just nu. 

• Anonym (D)
    Anonym (P) skrev 2018-11-21 11:47:15 följande:

Telefonförsäljare på kvällstid?

Prostution?

Testobjekt för sjuk/läkemedels-branschen?

Nakenmodell för konstnärsstuderande? 

Det är vad jag kan komma på just nu. 

Nakenmodell för konstnärer? Det är väl inget man gör helger/kvällar?
  • Anonym (förslag)

Bär ut tidningar på helger/dela ut reklam

Tillverka något (sy kläder, gör konst, gör om gamla möbler) och sälj på nätet

Skriv artiklar och sälj till tidningar

Texta och översätt TV-program eller böcker

• Anonym (D)
    Anonym (förslag) skrev 2018-11-21 11:55:50 följande:

Bär ut tidningar på helger/dela ut reklam

Tillverka något (sy kläder, gör konst, gör om gamla möbler) och sälj på nätet

Skriv artiklar och sälj till tidningar

Texta och översätt TV-program eller böcker

Dela ut tidningar lätt intressant. Men kommer man upp i en lön på 10.000 efter skatt?
  • Anonym (-)

Jag skulle snarare titta på någon sorts passiv inkomst, om du ska klara av att komma upp i så pass mycket pengar utan att bränna ut dig.
    Någon sorts försäljare kan ju så klart också gå bra om man är duktig, annars är det ju svårt att hitta smidiga extrajobb som ger så pass hög timlön. Ska väl vara prostitution men det är väl inte något att rekommendera. 

• Anonym (Vet ej)

Om du är akademiker borde du kanske istället se efter vad det finns för extrajobb som liknar det du har, vilket ger högre betalt än att dela ut tidningar och så. Ring runt till företag med 'akademikerjobb' och hör vad det finns för möjligheter.

Lite svårt att ge tips då en akademiker kan innebära vad som helst.

• Anonym (japp)
    Anonym (D) skrev 2018-11-21 11:58:05 följande:
    Dela ut tidningar lätt intressant. Men kommer man upp i en lön på 10.000 efter skatt?
    Absolut, men då får du även göra det under vardagar.
  • Anonym (-)
    Kjell2 skrev 2018-11-21 12:05:51 följande:

Övertid

Anonym (Vet ej) skrev 2018-11-21 12:06:40 följande:

Om du är akademiker borde du kanske istället se efter vad det finns för extrajobb som liknar det du har, vilket ger högre betalt än att dela ut tidningar och så. Ring runt till företag med 'akademikerjobb' och hör vad det finns för möjligheter.

Lite svårt att ge tips då en akademiker kan innebära vad som helst.

Känns faktiskt väldigt mycket vettigare än dåligt betalda jobb som är tänkt till ungdomar.

Varför söker du okvalificerade extrajobb när du har bra utbildning? Vad har du i timlön nu och hur många timmar extra skulle det innebära i månaden om du skulle jobba över,? Om du har möjlighet att jobba över? (du behöver inte svara här, utan frågan är mer för dig själv)

• Studentpappa

Börja med att se över din månadslön, byt jobb är väl det enklaste sättet att höja din lön markant. Sen får du väl bli krogvakt på helgerna.

Ride it like you stole it
  • Kjell2
    Anonym (D) skrev 2018-11-21 11:58:05 följande:
    Innan du hoppar på ett extrajobb kolla din arbetgivares regler för sidoverksamheter. Beroden på var du jobbar kan det finnas restrektioner.

Svar på tråden Tjäna 10.000 extra i månaden