Kommer inte över vuxenmobbning
Jag läste en annan tråd här på FL som berörde en trådstartare och hur hon/han hade påverkats av sin mammas självmord, även 10 år efter självmordet..
Själv är jag den där mamman som lever med pockande självmordstankar, dagligen..
Jag har det mesta jag kan önska mig: en fin man, underbara barn och ett fåtal goda vänner.
Men ångest och nedstämdhet har varit min ständige följeslagare genom livet.
(Och jag har testat det mesta.... men ingenting hjälper... KBT, antidepressiva, ångestdämpande, mindfulness..)
Det började när jag som barn flyttade till en mindre ort och där stämningen bland tjejerna i klassen periodvis var ganska tuff; inte minst gentemot oss nyinflyttade i byn.
Bästa vänner ena dagen - totalt utfryst andra dagen.
Sedan dess har jag upplevt många svek, inte minst från andra kvinnor genom livet.
Ofta i arbetslivet. Tjejer har betett sig helt hänsynslöst emellanåt och helt from nowhere..
Skvallrat på mig för att jag ska förlora jobb som jag har haft, fixat och trixat med jobb jag har sökt, kommit med bitchiga utlåtanden och kommentarer om mig och mitt arbete, osv osv..
Ett tydligt exempel var när jag som ung sökte jobb på en mataffär. Jag kontaktades direkt av den dåvarande personalchefen; en ung tjej, bara några år äldre än mig.
?Asså du får gärna börja hos oss, men kanske inte på heltid och på den avdelning du har sökt. Det är en hel del tunga lyft o så.... men jag har en mindre kassatjänst som du skulle kunna få, på 20h/vecka?
Snäll och naiv, så tackade jag ja.
Jädrar, vilken skit som drog igång.
Det anmärktes på precis allt och alltid från 2-3 tongivande, tuffa tjejer. Schemat kunde plötsligt tömmas och bli blankt eller så fick jag riktigt dåliga arbetstider och man jävlades så gott man kunde..
Nu i vuxen ålder är jag utbildad och jag sökte jobb inom det jag verkligen brann för. De första åren gick bra: En helt fantastisk arbetsmiljö.
...Sedan fick jag barn och då började utfrysningen sakta men säkert: blev fråntagen arbetsuppgifter, undanhållen info, man hälsade inte när jag kom till jobbet om morgnarna osv osv...
Sökte mig vidare internt och då fortsatte mobbningen och en kvinnlig chef såg till att trycka till mig ordentligt. Det hela gick så långt att hon t o m anklagade mig för att medvetet ha fuskat med tidsredovisning, sjukfrånvaro och VAB. Det sjukaste jag har upplevt på mycket länge.
Vidare så hade hon, enligt en kollega, samlat info om mig i arbetsgruppen i syfte att misskreditera mig... mm mm
Sedan dess litar jag inte på arbetslivet.
Självkänslan är i botten och jag vet inte hur jag kan glömma det här.
Är rädd att jag inte kommer att orka leva med detta mer..