Kommer inte över vuxenmobbning
Anonym (Wilma) skrev 2018-11-22 10:45:00 följande:
Absolut. Du har en poäng i det du skriver.
Jag har rannsakat mig själv absolut - både genom chefer och i terapi.
Jag är absolut inte felfri.
Men - precis som en annan skribent i tråden har svarat dig: Måste man aktivt mobba den personen?
Varför kan man inte ha ett samtal eller möte med den personen?
Ska även tilläggas att vid dessa arbetsplatser utsattes fler än mig: både mina föregångare och mina efterträdare. ...Och det måste någonstans tyda lite på att arbetsmiljön vid dessa arbetsplatser inte riktigt har fungerat.
Man kan absolut tycka att någon är udda, får skylla sig själv, etc.. men det ger en aldeig, aaaldrig mandat att mobba den personen
Men att utefrysa någon som gör fel mot dig tex kallar jag inte för mobbing, är någon dum mot mig så tänker inte jag va trevlig mot den personen tex.
Men om det är som du säger så är det ju otroligt tråkigt att det har hänt och då hoppas jag verkligen att facket hjälper dig. Du kanske skall byta bransch helt ett tag, ta ett jobb som får dig vara glad och träffa mycket positiva människor osv, eller ett som extrajobb, något som ger dig energi. Jag har alltid haft ett extrajobb just för att få lite extra boostning inom en helt annan brach, tex, krog, gym, volontär osv
Jag brukar aktivt höra mig för om nya arbetsplatser för att veta hur det funkar där och hur stämningen är för att få en bild av hur det funkar där.
Mvh