Inlägg från: Pope Joan II |Visa alla inlägg
  • Pope Joan II

Tappat suget efter orgasm

Anonym (E.) skrev 2018-11-24 16:02:04 följande:
    Det där var ett jättekonstigt yttrande. En man kan älska en kvinna med beundran och högaktan i många år, men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek. 

Nu var det här OT i tråden, men jag var ändå tvungen att inflika det. Kärlek kan vara mycket mer än du någonsin tror!
    Apropå jättekonstiga yttranden:

men INTE vilja göra något sexuellt med henne för att det skulle förstöra hennes renhet, och därmed hans kärlek

Förstöra hennes renhet? Haha! 
  • Pope Joan II
    HasseA skrev 2018-11-25 08:24:53 följande:
    Jo, fast det jag försöker beskriva är ju inte något själv-valt, det är ju något som händer i kroppen. Som när man sitter och somnar på ett möte, fast man är intresserad, eller som att man känner att man håller på att bli magsjuk, fast man är på en kul fest.

Om man inte har en kropp som reagerar så, kanske man har svårt att förstå att andras kroppar ibland gör det. Och när det sker, så märks det nog på engagemanget, som TS beskriver det. Det blir lite som samma känsla som om man inte var alls sugen på det hela från början - fast värre, för man VILL vara kåt, man VILL fortsätta (tex tillfredsställa den andra), och ändå finns det något i kroppen som bara "lägg av!, som om batteriet plötsligt tog slut. Och det handlar inte om att tex ståndet lägger sig, eller att man blir trött, det är hela känslan i hela kroppen.
    Jag känner på samma sätt när jag tittar på porrfilm i syfte att onanera. Upphetsande fram tills orgasm men helt ointressant efteråt. Tack och lov funkar det inte så vid sex med min man, men jag förstår absolut problemet. 

I ts fall blir det ju extra knepigt eftersom hans fru verkar ha hämningar av lite olika slag och dessutom tycker att ts måste vara på ett speciellt sätt för att hon ska kunna acceptera att han smeker henne. Han får inte verka oinspirerad eller hur det nu var. Om hon kunde ha en mer realistisk syn på just den delen så uppfattar jag ts som att han trots att hans lust mättats efter sin egen utlösning kan tänka sig att fixa fruns orgasm. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-25 13:22:41 följande:

Sen kan jag inte ha kuken så länge inne i henne, för då kommer jag. Och hon tycker det är skönt att känna kuken inne i sig när hon kåt, önskar bara att jag kunde hålla på längre

Det kan du väl träna upp? 

Du/ni verkar lite negativa. Det låter som om allt är svårt och krångligt och omöjligt. Det är med sex som med det mesta i livet, man får vara lösningsorienterad om man vill röja problem ur vägen. Gnälligt är inte så roligt. 

Testa att säga "kuken" i stället för "den", förlösande bara det ska du se. 
  • Pope Joan II
    Anonym (Papppan) skrev 2018-11-25 16:55:38 följande:

Hur träna upp?

Det finns ju massor av tekniker som män kan anamma om de vill bli mer uthålliga. Start-stopp, knipövningar, hänga en handduk över ståndet och lyfta och släppa ner den, ta antidepressiva ett par timmar innan samlag, runka innan samlag och mycket mer. Sexualterapi och psykoterapi fungerar också bra. 
Svar på tråden Tappat suget efter orgasm