• Cilas91

    Föelossning på G??

    Har prövat att googla runt lite utan att hitta något egentligt svar. Så jag söker råd här istället, ni brukar vara kloka.

    Jag är i v. 38 och sen i onsdags har jag haft känningar som mensvärk från och till, ibland svagt men ibland rätt så ordentligt. Har ofta sammandragningar som är så sjukt starka, hela kroppen spänner sig och jag har svårt att slappna av. Och ibland känns det lite som svag mensvärk även då. Har ont i ländryggen från och till också, men har också problem med foglossning så det är svårt att säga om det hör ihop med den. I förra veckan på gyn. undersökning var jag öppen för ett finger och tappen var 2cm och mjuk. Jag tror inte att slemproppen släppt, isåfall har jag inte märkt nåt. Kan något vara på gång? Det är första barnet så man vet ju inte riktigt vilka tecken man ska leta efter :D

  • Svar på tråden Föelossning på G??
  • Anonym (K)

    Mja alltså det kan ju vara på gång utan att man känner minsta lilla också. Så det går så klart inte att säga. Det är vanligt att man får lite förvärkar ju närmre bf man kommer. Livmoderhalstappens status låter normalt för veckan, inget som tyder på att det är dags att föda nu direkt. Men även det kan så klart hända. Man kan vara öppen 3 cm och ha en helt mogen tapp på 1 cm och ändå inte föda förrn 2 veckor senare.

Svar på tråden Föelossning på G??