• Finlan­darn
    Äldre 25 Nov 08:06
    330 visningar
    7 svar
    7
    330

    Självdisciplin

    Skulle vara roligt att höra hur ni stärker er självdisciplin. Utmanar ni er själva medvetet för att bli starkare?

    Detta är ett väldigt intressant ämne. Egentligen intresserar all mental träning mig och hur andra gör för att stärka sig själva.

  • Svar på tråden Självdisciplin
  • Anonym (isak)
    Äldre 25 Nov 11:03
    #1

    att inte onanera.

  • Finlan­darn
    Äldre 25 Nov 13:23
    #2
    Anonym (isak) skrev 2018-11-25 11:03:21 följande:

    att inte onanera.


    Vad bra! Det kan inte vara roligt att ha ett sådant beroende. För jag antar att du inte är en ung kille som tycker det är roligt att skriva runt i trådar och låtsas vara rolig, det är bara sorligt.
  • Äldre 25 Nov 13:28
    #3

    Om vi tar det här med sprit till exempel. Om jag håller mig nykter en hel kväll ger jag mig själv en rejäl hutt innan läggdags som belöning.

  • Anonym (isak)
    Äldre 25 Nov 16:17
    #4
    Finlandarn skrev 2018-11-25 13:23:12 följande:
    Vad bra! Det kan inte vara roligt att ha ett sådant beroende. För jag antar att du inte är en ung kille som tycker det är roligt att skriva runt i trådar och låtsas vara rolig, det är bara sorligt.
    Det är väldigt många unga och äldre män som är fast i ett tvångsmässigt onanerande. För många är det en ventil för att släppa ut t ex ångest. Håller man på i många år krävs det till slut grövre och grövre saker som hetsar upp en. Porrsidor besöks flitigt av unga som äldre män. Det skadar både de själva och deras kärleksrelationer. Detta är en ond cirkel av skadligt beteende.

    Den man som klarar av att vända detta beteende och bli mer och mer fri från tvångsmässig onani har allt att vinna. Den mannen kommer få kämpa mot starka krafter. Han kommer få möta sin tuffaste motståndare. Få lyckas ta sig igenom.

    Det kräver extrem självdisciplin.
  • Finlan­darn
    Äldre 25 Nov 17:01
    #5
    Anonym (isak) skrev 2018-11-25 16:17:42 följande:

    Det är väldigt många unga och äldre män som är fast i ett tvångsmässigt onanerande. För många är det en ventil för att släppa ut t ex ångest. Håller man på i många år krävs det till slut grövre och grövre saker som hetsar upp en. Porrsidor besöks flitigt av unga som äldre män. Det skadar både de själva och deras kärleksrelationer. Detta är en ond cirkel av skadligt beteende.

    Den man som klarar av att vända detta beteende och bli mer och mer fri från tvångsmässig onani har allt att vinna. Den mannen kommer få kämpa mot starka krafter. Han kommer få möta sin tuffaste motståndare. Få lyckas ta sig igenom.

    Det kräver extrem självdisciplin.


    Ja, jag vet. Det är bara så svårt att veta om folk skriver seriösa svar eller inte.

    Tack för ditt svar!
  • Finlan­darn
    Äldre 25 Nov 17:02
    #6
    Aikido skrev 2018-11-25 13:28:19 följande:

    Om vi tar det här med sprit till exempel. Om jag håller mig nykter en hel kväll ger jag mig själv en rejäl hutt innan läggdags som belöning.


    Skulle du själv säga att du har bra självdisciplin då? Hur mycket brukade du dricka?
  • Anonym (Bortk­ommen, tappad­e fokus.­)
    Äldre 25 Nov 17:35
    #7

    Genom att göra det jag tänkt göra.
    Men även genom att inte göra det jag inte tänkt göra. Måste dock finnas någon mening med det.
    Inte rationalisera ursäkterna och bara göra det man tänkt oavsett = Självrespekt = Självdisciplin.

    Svårt ibland när man faller ur vanorna men när man har momentum så känns det som att man har kontroll över sina tankar och livet. 

    Kallduschar, träning, bra kost, stiga upp tidigt även på helgen avstå från saker exempelvis.
    Det finns ju ett mål dock, i detta fall är det kanske att leva hälsosammare och mindre mål inom detta mål också.
    Om det inte finns något tydligt mål så är det lätt att komma på ursäkter, för om du inte har definierat målet kan du inte heller misslyckas.

    Någon som vill ordna upp sitt liv prioriterar kanske andra saker.

    Har tappat en aning.

Svar på tråden Självdisciplin