• trollhona

    Bikt & Jäkelskap

    Vi alla gör saker lite på ren jäkelskap ibland. Tänkte att detta kunde vara en bra plats att ventilera på.

    Vad gör DU på ren jäkelskap?

  • Svar på tråden Bikt & Jäkelskap
  • Anonym (boob)

    Tömde en halv burk målarfärg på vindrutan till en bil för något år sedan. Killen kör som en idiot på vår gata trots skyltar om lekande barn, nu kunde han inte köra alls på några dagar.

  • kaffe blatte

    Ok, jag har en rätt lång historia med vad vi gjorde på jäkelskap...

    Nu i vintras så kom vårt barn hem och var besviken. hen hade byggt en snögubbe med en kompis på gatan utanför huset. Det är en liten återvändsgata i ett radhusområde, det finns en väg men den är mest till för ambulanser och så, alla andra parkerar i garage, förutom EN person, en dryg kille som är 30år och fortfarande bor hos sin morsa. Han kör sin bil ner på gatan och parkerar utanför huset (deras är det sista på gatan) och han kör alltid för fort, tar ingen hänsyn att det finns barn mm mm. Nu har barnen byggt en snögubbe utav den plogade snön och killen kommer körande, han siktar på snögubben och kör på den med bilen. Sedan skattar han åt barnen.
    Det bara kokade i mig.
    Nåväl, vi väntade tills det var mörkt ute och alla lagt sig, då gick jag och min bättre hälft ut. Det finns nämligen ett elskåp på andra hörnet av gatan. Så vi byggde en snögubbe runt det. Så till att den var lite sned och att det såg ut som barn gjort den. Satte på en mössa och morotsnäsa och allt. Sedan gick vi och lade oss.
    Morgonen efter hörs bara en smäll då har aset rammat elskåpet! GOD JUL! Ha så kul med att berätta för försäkringsbolaget varför du krossat hela fronten på din audi mot ett elskåp.

  • Anonym (Hahaha)
    kaffe blatte skrev 2019-02-04 22:25:45 följande:

    Ok, jag har en rätt lång historia med vad vi gjorde på jäkelskap...

    Nu i vintras så kom vårt barn hem och var besviken. hen hade byggt en snögubbe med en kompis på gatan utanför huset. Det är en liten återvändsgata i ett radhusområde, det finns en väg men den är mest till för ambulanser och så, alla andra parkerar i garage, förutom EN person, en dryg kille som är 30år och fortfarande bor hos sin morsa. Han kör sin bil ner på gatan och parkerar utanför huset (deras är det sista på gatan) och han kör alltid för fort, tar ingen hänsyn att det finns barn mm mm. Nu har barnen byggt en snögubbe utav den plogade snön och killen kommer körande, han siktar på snögubben och kör på den med bilen. Sedan skattar han åt barnen.

    Det bara kokade i mig.

    Nåväl, vi väntade tills det var mörkt ute och alla lagt sig, då gick jag och min bättre hälft ut. Det finns nämligen ett elskåp på andra hörnet av gatan. Så vi byggde en snögubbe runt det. Så till att den var lite sned och att det såg ut som barn gjort den. Satte på en mössa och morotsnäsa och allt. Sedan gick vi och lade oss.

    Morgonen efter hörs bara en smäll då har aset rammat elskåpet! GOD JUL! Ha så kul med att berätta för försäkringsbolaget varför du krossat hela fronten på din audi mot ett elskåp.


    Haha så j***a bra!!!!
  • Anonym (Vad)

    Vad kan man göra mot en man, som misshandlat en i år? Samt en syster som skriver till mig, och anklagar mig för allt? Denna syster sa att hon kontaktat alla i min omgivning? Och hon är enbart ute efter hämnd? Så vad göra, då hon vägrar se fakta och domstols beslut?

  • Anonym (Jorma)
    kaffe blatte skrev 2019-02-04 22:25:45 följande:

    Ok, jag har en rätt lång historia med vad vi gjorde på jäkelskap...

    Nu i vintras så kom vårt barn hem och var besviken. hen hade byggt en snögubbe med en kompis på gatan utanför huset. Det är en liten återvändsgata i ett radhusområde, det finns en väg men den är mest till för ambulanser och så, alla andra parkerar i garage, förutom EN person, en dryg kille som är 30år och fortfarande bor hos sin morsa. Han kör sin bil ner på gatan och parkerar utanför huset (deras är det sista på gatan) och han kör alltid för fort, tar ingen hänsyn att det finns barn mm mm. Nu har barnen byggt en snögubbe utav den plogade snön och killen kommer körande, han siktar på snögubben och kör på den med bilen. Sedan skattar han åt barnen.
    Det bara kokade i mig.
    Nåväl, vi väntade tills det var mörkt ute och alla lagt sig, då gick jag och min bättre hälft ut. Det finns nämligen ett elskåp på andra hörnet av gatan. Så vi byggde en snögubbe runt det. Så till att den var lite sned och att det såg ut som barn gjort den. Satte på en mössa och morotsnäsa och allt. Sedan gick vi och lade oss.
    Morgonen efter hörs bara en smäll då har aset rammat elskåpet! GOD JUL! Ha så kul med att berätta för försäkringsbolaget varför du krossat hela fronten på din audi mot ett elskåp.


    HAHAHA
  • Anonym (Jorma)
    Anonym (Vad) skrev 2019-02-05 03:06:03 följande:

    Vad kan man göra mot en man, som misshandlat en i år? Samt en syster som skriver till mig, och anklagar mig för allt? Denna syster sa att hon kontaktat alla i min omgivning? Och hon är enbart ute efter hämnd? Så vad göra, då hon vägrar se fakta och domstols beslut?


    skita i giftiga människor, ta dig till en kvinnojour och skaffa en handlingsplan. Läs "You go girl" en bok om att ta sig ur destruktiva kärleksrelationer på svenska.
  • lunchen

    Brukar ibland gömma grannens skor eftersom han lämnar dem leriga och skitiga i trapphuset. Stör mig på det som fan.

  • Anonym (qwerty)

    Brukar ibland koppla om min telefon till en kollegas nummer bara för att jag inte pallar svara på samtal en stund.
    Sitter i växeln så det är inget specifikt till mig ändå.

  • Anonym (Soraya)

    När jag varit i en butik som missat rabbat eller tagit betalt fullt pris istället för rea så brukar jag alltid gå dit och stjäla för motsvarande peng.
    Sak samma för mig, men de får skit i kassan.

  • Anonym (W)

    Jag är expert på att vända folks eget dåliga beteende mot dem själva. Det är svårt att ge konkreta exempel utan att outa mig men ett mer allmänt var en kollega som bad mig göra en uppgift åt henne som hon i sin tur hade fått av en chef på huvudkontoret.

    Hon sa det förstås inte rakt ut men jag fattade ju att hon tänkte att jag skulle göra jobbet åt henne och att hon sedan skulle ta åt sig äran utan att nämna mitt namn. Det hade hon nämligen gjort flera gånger tidigare mot mig och andra kollegor. Hon är en riktigt beräknande och elak person.

    Jag gjorde uppgiften och mailade den därefter direkt till chefen på huvudkontoret med kollegan som kopia. Sedan spelade jag oskyldig och sa att jag trodde att hon hade sagt att jag skulle skicka den till dit.

    Det var väldigt underhållande att se henne bli högröd i ansiktet utan att kunna anklaga mig för någonting eftersom det i själva verket var hon som hade gjort fel från början. Hon kunde ju inte direkt säga som det var.

    Jag jävlas aldrig med folk utan anledning, jag är ganska blödig och snäll, men om någon jävlas med mig får de äta upp det. Jag har andra mycket bättre och mer kreativa exempel men vill alltså inte riskera att outa mig. En annan kollega som numera är min vän hade väldigt roligt åt mina motdrag och reaktionerna som följde. Ingen har någonting på mig eftersom jag inte gjorde något annat än att spegla deras egna manipulationsförsök.

Svar på tråden Bikt & Jäkelskap