Svärföräldrarna skvallrar
Jag är så jäkla ledsen och irriterad nu. Jag förstår ju att det är hormoner och egentligen vet jag inte vad jag vill med det här inlägget, mer än att få prata av mig lite..
Jag och sambon är gravid med första barnet. Supertidigt än och jag har bara berättat för min mamma. I helgen berättade vi för svärföräldrarna eftersom det blir så svårt att slingra sig när dom tex bjuder på en massa mat jag inte kan äta eller alkohol på alla julmiddagar, speciellt i kombination med att jag är så svullen att jag ser höggravid ut emellanåt.. Det är deras första barnbarn så självklart blev dom väldigt glada. Vi poängterade att det är väldigt tidigt fortfarande och att vi skulle vänta med att berätta för någon annan. Så fick jag reda nu att dom berättat för en person. En person som jag verkligen avskyr och som försöker förstöra mellan mig och min sambo. Känns av någon anledning skitjobbigt att hon får reda på det före mina syskon och nära vänner, och att hon ska veta om det om jag får missfall. Ångrar att vi berättade för svärföräldrarna och jag känner mig så jäkla besviken. Varför har folk så jävla svårt att hålla tyst om saker dom VET att dom inte ska berätta?