• Anonym (ts)

Svärföräldrarna skvallrar

Jag är så jäkla ledsen och irriterad nu. Jag förstår ju att det är hormoner och egentligen vet jag inte vad jag vill med det här inlägget, mer än att få prata av mig lite..
    Jag och sambon är gravid med första barnet. Supertidigt än och jag har bara berättat för min mamma. I helgen berättade vi för svärföräldrarna eftersom det blir så svårt att slingra sig när dom tex bjuder på en massa mat jag inte kan äta eller alkohol på alla julmiddagar, speciellt i kombination med att jag är så svullen att jag ser höggravid ut emellanåt.. Det är deras första barnbarn så självklart blev dom väldigt glada. Vi poängterade att det är väldigt tidigt fortfarande och att vi skulle vänta med att berätta för någon annan. Så fick jag reda nu att dom berättat för en person. En person som jag verkligen avskyr och som försöker förstöra mellan mig och min sambo. Känns av någon anledning skitjobbigt att hon får reda på det före mina syskon och nära vänner, och att hon ska veta om det om jag får missfall. Ångrar att vi berättade för svärföräldrarna och jag känner mig så jäkla besviken. Varför har folk så jävla svårt att hålla tyst om saker dom VET att dom inte ska berätta?

• Svar på tråden Svärföräldrarna skvallrar
  • Anonym (X)

Hur har det kommit fram till er att personen vet?

• Anonym (ts)
    Anonym (X) skrev 2018-11-26 09:45:24 följande:

Hur har det kommit fram till er att personen vet?

Svärföräldrarna erkände det. "Hoppsan, vi råkade visst berätta för x, men hon berättar nog inte för någon. Vi berättade att vi egentligen inte fick säga något" Typ.
  • OlgaElvira
    Anonym (ts) skrev 2018-11-26 09:43:18 följande:

Jag är så jäkla ledsen och irriterad nu. Jag förstår ju att det är hormoner och egentligen vet jag inte vad jag vill med det här inlägget, mer än att få prata av mig lite..
    Jag och sambon är gravid med första barnet. Supertidigt än och jag har bara berättat för min mamma. I helgen berättade vi för svärföräldrarna eftersom det blir så svårt att slingra sig när dom tex bjuder på en massa mat jag inte kan äta eller alkohol på alla julmiddagar, speciellt i kombination med att jag är så svullen att jag ser höggravid ut emellanåt.. Det är deras första barnbarn så självklart blev dom väldigt glada. Vi poängterade att det är väldigt tidigt fortfarande och att vi skulle vänta med att berätta för någon annan. Så fick jag reda nu att dom berättat för en person. En person som jag verkligen avskyr och som försöker förstöra mellan mig och min sambo. Känns av någon anledning skitjobbigt att hon får reda på det före mina syskon och nära vänner, och att hon ska veta om det om jag får missfall. Ångrar att vi berättade för svärföräldrarna och jag känner mig så jäkla besviken. Varför har folk så jävla svårt att hålla tyst om saker dom VET att dom inte ska berätta?

Ja, det var fel av dina svärföräldrar att berätta för utomstående. Men förlåt dem. Jag som farmor vet att när man får en sådan underbar nyhet så bubblar det av glädje och lycka så det bubblade väl bara över. 
  • Anonym (ts)
    OlgaElvira skrev 2018-11-26 09:49:38 följande:
    Ja, det var fel av dina svärföräldrar att berätta för utomstående. Men förlåt dem. Jag som farmor vet att när man får en sådan underbar nyhet så bubblar det av glädje och lycka så det bubblade väl bara över. 
    Jag förstår vad du säger, men jag vet inte om jag kan hålla med. Hur glad man än är måste man väl kunna tänka ett varv till? Tex "hur kommer det kännas för dom om dom får missfall om vi berättar?" Dom är ju tillräckligt gamla för att hjärnan ska ha hunnit utvecklat full impulskontroll om man säger så....
  • MsM84

Jag tycker att du ska berätta att du är väldigt besviken helt enkelt, förhoppningsvis känns det bättre efter ni pratat om det.

• Anonym (X)
    MsM84 skrev 2018-11-26 10:02:10 följande:

Jag tycker att du ska berätta att du är väldigt besviken helt enkelt, förhoppningsvis känns det bättre efter ni pratat om det.

• Anonym (ts)
    MsM84 skrev 2018-11-26 10:02:10 följande:

Min sambo höll tyvärr inte med.. han tyckte det var onödigt att skapa dålig stämning eller riskera att nöta på relationen. "Folk sviker" är väl mest hans reaktion. Vilket jag ju förstår om han är uppvuxen med att bli sviken på det här sättet. Själv tycker jag det är en självklarhet att man ska kunna lita på sina  föräldrar :( 
    Får nog bara gå vidare och ta med mig lärdomen att jag inte kan berätta något för svärföräldrarna i framtiden.
  • Anonym (Ajdå)

Är det förra svärdottern de berättat för? Antar att du avskyr henne pga svartsjuka?

Har hon barn med din man?

Tycker du ska släpoa det, så farligt är det väl inte?

Hoppas allt går bra.

• Anonym (ts)
    Anonym (Ajdå) skrev 2018-11-26 10:30:20 följande:

Är det förra svärdottern de berättat för? Antar att du avskyr henne pga svartsjuka?

Har hon barn med din man?

Tycker du ska släpoa det, så farligt är det väl inte?

Hoppas allt går bra.

Nej, ingen svärdotter, men en ingift "närstående" som är kär i min man... Hon är sjukt på och skriver ofta en massa olämpliga saker. Det är ju egentligen ingen fara och jag förstår att det är hormonerna som spökar, men just nu känns det skitjobbigt att hon vet. Blev väldigt mycket mer orolig för missfall... 
  • Anonym (skit i allt)

Håller med dig, det var dåligt av dem.

Får du tillfälle kan du ju själv prata med din svärmor och ta upp saken lite försiktigt.

Konstigt att de berättade för en ingift släkting och inte ens en riktig släkting.

Men lärdomen är väl: vill man inte att nån ska sprida nåt vidare, så berättar man det inte. Oavsett vem det är.

Samt att du skulle få missfall är ju helt hypotetiskt. Tänk istället: haha! Där fick hon som är kär i min man, nu vet hon att vi ska få barn! HA!

Svar på tråden Svärföräldrarna skvallrar