Inlägg från: OlgaElvira |Visa alla inlägg
  • OlgaElvira

Välja mellan vänner

miillaan skrev 2018-11-28 03:53:16 följande:

Hej, jag vet inte vad jag ska göra, ska berätta kortfattat. mina 2 bästa vänner har hamnat i största bråket och nu tvingar dom mig att välja mellan dom, om jag inte väljer så skulle ingen av dom vara vän med mig mer. Grejen är att dom är mina ända vänner och dom beter sig såhär barnsligt. Och båda dom här två är ''populära'' och vid tidigare erfarenheter så vet jag att om man bråkar med någon utav dom så fixar dom folk emot en så man bli hatad. Jag vet detta är barnsligt beteende men snälla hjälp mig.

Dina `vänner` beter sig väldigt barnsligt men det inser du redan. Att de sedan också talar illa om människor de haft en konflikt med visar att de inte är mycket till vänner.

Jag tycker inte att du ska göra något alls. Fortsätt umgås med båda och om de ställer krav och kommer med hot så säg helt lugnt att det är deras val och att du tycker att de uppför sig omoget. Förstår att det känns tungt och riskfyllt när man inte har så många vänner. Men ibland bör man göra det rätta annars riskerar man att alltid blir någon man kan köra med.
Svar på tråden Välja mellan vänner