Tror min tjej är otrogen
Och om du tycker att det diskvalificerar en partner att den har kontakt med det motsatta könet så hade vi aldrig blivit tillsammans till att börja med, för du låter som en väldigt osäker och kontrollerande person.
För mig handlar att respektera ens partner om att inte vara otrogen, och avstyra en vänskapsrelation som har potential att bli något mer innan den blir det. Ta ett steg tillbaka helt enkelt. Men ofta behövs det alltså inte, eftersom båda är överens om nivån. Man kan ju bli lite "nykär" även i kompisrelationer tycker jag, dvs helt platoniskt men man gillar verkligen att umgås med den här nya personen.
Och jag tycker synd om de som antingen nekar sig själva eller sin partner en vänskap med det motsatta könet.
Om man nu håller på och smsar med någon man ÄR kåt och kär i, på vilket sätt menar du att det är detsamma som att visa sin partner respekt och vilja avstyra en otrohet?
Du tror väl inte på allvar att otrohet alltid bara sker sådär pang på. Typ du vaknar upp en dag och tycker att "idag känner jag nog för att vara otrogen"?
I verkligheten sker det oftast genom att gränserna mellan vänskap och mer än vänskap suddas ut ett steg åt gången. Och hela tiden intalar man sig själv att, "vadå vi är ju bara vänner" trotts att man innerst inne redan vet att man passerat gränsen för länge sen.
Jag tycker synd om de som inte kan skilja på vänskap och kåthet/förälskelse. Kan fan inte vara lätt att sätta gränser för vad som är ok om man inte ens vet var gränsen går. En person som inte har gränser skulle jag aldrig kunna ha som varken partner eller vän.