* generisk
Och ja, min sambo har aldrig haft kvinnliga vänner (han har väl inget rikt socialt liv överhuvudtaget, haha, men de få han umgås med är män) så då skulle det kännas konstigt om han dels gick från att vara ganska antisocial till att sitta och prata med nån hela kvällarna, och dels började umgås jättemycket med en kvinna som han inte känt innan.
Jag har däremot alltid varit något av en pojkflicka och haft fler killkompisar än tjejkompisar, och alltid varit betydligt mer social i skrift än muntligt. Dessutom flyttade jag ifrån hela mitt sociala liv när vi blev sambos, medan han hade kvar sitt. Ergo, jag har alltid haft nära killkompisar och alltid chattat mycket hela förhållandet. Han har aldrig gjort det.
Men visst finns det en dubbelmoral i det, absolut.
Ignoramus skrev 2018-12-07 15:15:11 följande:
Alltså. Hm. Jag skulle själv absolut dra en gräns vid (eller verkligen inte vara bekväm med) att prata snusk med någon annan, om jag inte "visste" att det var en ren kompisrelation. Typ gamla barndomsvänner där den andra (också) är lycklig i sitt förhållande. Att dra ett genetiskt grovt skämt nån gång är ju helt okej, men det är väl inte samma sak som att prata snusk? Eller?
Oavsett så är min chatt- och smshistorik något jag absolut skulle kunna visa upp för min sambo utan problem, jag behöver aldrig stänga ner fönster eller gömma telefonen om han sätter sig bredvid. Han kan mina lösenord osv. Men jag skulle ändå inte tycka det var okej att han aktivt snokade, för då litar han ju inte på mig.
Och det är ju även ett potentiellt intrång i min väns privatliv, om han har skrivit något i förtroende.