Inlägg från: Anonym (Ka) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ka)

Tror min tjej är otrogen

Anonym (Been there done that!) skrev 2018-11-28 23:37:01 följande:
    Ajajaja då blir det svårare med inte omöjligt. Det betyder att dom troligvis har massor på nätet då. Textat, emailat osv. Det kan vara till din fördel då hon troligvis kommer att vara slarvig om hon INTE tror att du misstänker henne.

Jag köpte min spion app till våran dator 5-6 år sen så finns säkert bättre nu.  (Jag bor också utomlands så finns säkert svenska appar. Räkna med en 500-1000kr.

Jag hade en kompis köpa det åt mig på hans kreditkort sen betalade jag honom i kontanter. Att ladda ner var lätt (och jag är inte teknisk.)

Jag skapade också ett hemligt Hotmail konto som all dator trafik skickades till.

Jag har dock läst att du kan köpa spion appar till typ iPhones som skickar ALLT till dig. Kort tagna och skickade eller motagna, texter, röst meddelande, var hon varit mm. Googla på det!
    Är inte detta olagligt ? Missförstå mig inte...Jag är inte emot något medel för att avslöja otrohet, men man bör vara medveten om juridiken.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (Fråga henne då!) skrev 2018-11-29 00:17:59 följande:

Definitivt olagligt. Det var nyss ett avsnitt av Plus som handlade om detta...

För jävligt att spionera på sin partner eller nån annan..sunkigt och kontrollfreakigt!

Jag vet inte..Har inga talibanska åsikter om detta. Ibland kan det vara nödvändigt om man som TS misstänker en otrohet.
    Och faktum är ju att man i princip aldrig skulle få ett ärligt svar om man använder ditt nic ("Fråga henne då") 
    Däremot skall man inte göra det till en vana att kolla historik o.d. i data/mob.

Har du något bra förslag på hur man får misstankar bekräftade eller att det inte var något ?
  • Anonym (Ka)

Jag tycker att du i.a.f. kan kräva en förklaring till varför hon inte svara i tel/mess
    när du söker henne.
    Är man borta på jobb/kurs är det det minsta man kan begära tycker jag.
    Börja där, och se vad hon säger.

• Anonym (Ka)
    Martin29 skrev 2018-11-29 10:02:06 följande:

Jag får se vad hon säger när hon kommer hem på fredag. Jag ska ifrågasätta varför jag inte får svar på sms samt samtal sen på kvällarna när det enbart är dagtid kursen pågår.

Känns som jag börjar där och se vart de slutar....

Har ni pratat något över huvud taget under denna veckan, eller har det bara varit tyst?
  • Anonym (Ka)
    Martin29 skrev 2018-11-29 21:46:39 följande:

Fick ett sms, hon ber om ursäkt för att hon inte haft tid....

Och att det varit stressigt och väldigt mycket.

Vi får se vad detta blir, får som sagt se vad som kommer upp imorgon.

Första gången jag använt mig av familjeliv. Är så tacksam för alla svar och tankar. Tack alla!

Det finns alltid tid för ett kort tel. samtal eller ett sms. Just bara för att höra av sig. Bara löjligt att säga något annat.
    När kommer hon hem ?

Hon kommer bara att köra med det vanliga med "Bara kompis" osv. men du har ju lite mer kött på benen i.o.m hennes sms innan resan.
    Uppdatera gärna.
  • Anonym (Ka)
    Martin29 skrev 2018-12-01 08:41:06 följande:

Jag frågade om hur de hade varit osv.

Fick som svar att det hade varit stressigt schema under veckan.

Sa att jag tyckte hon kunde ringa mig på kvällen.

Hon bad om ursäkt och sa att det hade varit mycket.

Får vänta nån vecka och kolla mobilen om det kommer nå sms.....

Det är faktiskt inte ok att svara på det viset. Har man så mycket att göra på kvällstid som har med kursen att göra att man inte kan slå en signal hem och höra hur det är ??? Knappast.
    Jag hade i.a.f inte nöjt mig med det svaret. Speciellt inte när du har chattkonversation att stödja dig på.
  • Anonym (Ka)

Nja..nu måste jag faktiskt undrande protestera lite.

Först och främst.
    Hur vet man som äkta hälft i ett förhållande huruvida det är på skoj att sexskämta med en vän av motsatt kön..som man själv inte känner. Man kan ju liksom inte krypa in i skallen på sin partner och få reda på vad det rör sig om ?? Det kan ju lika gärna vara frågan om attraktion. Detta kan ju faktiskt också gälla även inom den närmaste bekantskapskretsen. Det behöver man inte läsa så många trådar här för att förstå.

Sen var sätter man gränsen vid sexskämt ? När börjar det bli obehagligt som äkta hälft. Hur grova kan dom vara ?

Vad jag förstår är det ju just dessa problem ts brottas med. Han vet inget...Är det på skoj som hon säger, eller ligger det något mer bakom ?

• Anonym (Ka)
    Ignoramus skrev 2018-12-07 15:15:11 följande:

Alltså. Hm. Jag skulle själv absolut dra en gräns vid (eller verkligen inte vara bekväm med) att prata snusk med någon annan, om jag inte "visste" att det var en ren kompisrelation. Typ gamla barndomsvänner där den andra (också) är lycklig i sitt förhållande. Att dra ett genetiskt grovt skämt nån gång är ju helt okej, men det är väl inte samma sak som att prata snusk? Eller?

Oavsett så är min chatt- och smshistorik något jag absolut skulle kunna visa upp för min sambo utan problem, jag behöver aldrig stänga ner fönster eller gömma telefonen om han sätter sig bredvid. Han kan mina lösenord osv. Men jag skulle ändå inte tycka det var okej att han aktivt snokade, för då litar han ju inte på mig.

Och det är ju även ett potentiellt intrång i min väns privatliv, om han har skrivit något i förtroende.

Men poängen är ju att han kan omöjligt veta.
    Din partner kanske inte bryr sig men du kan ju inte säga att han reagerar normalt och andra som inte är så bekväma med "sexskämten" är onormala.

Vad det gäller ts så är ju detta en kollega som han inte känner eller har en aning om vilket förhållande dom har med varandra, mer än vad hans fantasi talar om för honom. Dessutom kanske dom har en chatt konversation via dator på jobbet som han inte har tillgång till.

Nä, jag tycker egentligen det är ganska respektlöst att hålla på med sexprat med kompisar och kollegor gentemot sin partner. 
  • Anonym (Ka)
    Ignoramus skrev 2018-12-07 15:49:04 följande:

Jo det håller jag med om. Jag hade absolut också reagerat i ts sits, så det säger jag ingenting om. Och jag hade absolut inte skickat en massa hjärtan eller haft en underton av sex i det jag skriver till mina vänner, utan jag pratar om nåt (väldigt) enstaka sexskämt. Tycker det blir nästan lite vulgärt i platoniska relationer, jag är alldeles för pryd för att säga nåt sånt inför min familj till exempel.

Så nä, som sagt, av allt att döma har ts en del att oroa sig över i det här fallet. Vad jag menar är att jag har chattat väldigt mycket med mina manliga kollegor i perioder, och jag har alltid haft rent mjöl i påsen. Så om min sambo skulle ha ett problem med det så skulle jag inte sluta för den sakens skull. Möjligtvis vara mer transparent och dra ner på det en aning om det gick ut över vårt umgänge.

Och med det sagt...Tror du han skulle säga något med den inställningen du verkar ha. Tror inte det...om du inte går till överdrift.
    För om man uttrycker att det är respektlöst går en sådan som dig till hårt angrepp.
    (förlåt..menar inte dig personligen, det vet jag inget om) för då blir man kontrollerande och svartsjuk. Precis som ts fru förmodligen har gjort.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (man) skrev 2018-12-07 16:05:14 följande:
    njae, jag håller med dig i princip, men jag tycker att om det är respektlöst eller inte beror på vad ens partner tycker om det. Om personen är ok med det så tycker jag inte man kan påstå att det är respektlöst. 

Däremot tycker jag man kolla med sin partner om han/hon är ok med det och respektera det även om man själv kanske inte håller med.

I mitt fall så pratade jag med min partner och förklarade att det är såhär vi brukar skämta och har gjort det i många år som vänner utan att mena något mer med det men att hon fick avgöra om det var ok eller inte och att jag givetvis skulle respektera det. Som tur är är hon ok med det och vi skrattar många ggr båda två åt bilderna eller skämten jag får. Med tiden så har ju hon också hunnit bli vän med mina vänner och har byggt upp ett förtroende.
    Men jag sa inte att det gäller alla.
    Samtidigt ändrar sig saker med tiden. det hon tyckte var ok då kanske hon inte tycker nu.
    Respekt och tilltro är färskvara. 
    Vet inte hur din fru är men hon kanske har liknande konversationer med sina kollegor och kompisa
    Nu vet jag att du och jag oftast har liknande åsikter så min fundering är om du inte tycker det är mer ok med den typen av snack eftersom du själv gör det..??
    Det är ju så vi människor funkar.
  • Anonym (Ka)

Är du kvar ts...Uppdatering tack !!

• Anonym (Ka)
    Anonym (Sad) skrev 2018-12-12 14:11:14 följande:

Hur går det Martin, har du fått reda på något?

Visst är det irriterande när ts:ar bara lägger ner. När folk engagerar sig i deras problem, ger råd, och sen...ingenting !!!
  • Anonym (Ka)
    Dr Nail skrev 2018-12-12 15:42:56 följande:
    Eller så är trollet mätt nu, helt enkelt.
    Ja, så kan det vara
Svar på tråden Tror min tjej är otrogen