Anonym (man) skrev 2018-12-07 16:05:14 följande:
njae, jag håller med dig i princip, men jag tycker att om det är respektlöst eller inte beror på vad ens partner tycker om det. Om personen är ok med det så tycker jag inte man kan påstå att det är respektlöst.
Däremot tycker jag man kolla med sin partner om han/hon är ok med det och respektera det även om man själv kanske inte håller med.
I mitt fall så pratade jag med min partner och förklarade att det är såhär vi brukar skämta och har gjort det i många år som vänner utan att mena något mer med det men att hon fick avgöra om det var ok eller inte och att jag givetvis skulle respektera det. Som tur är är hon ok med det och vi skrattar många ggr båda två åt bilderna eller skämten jag får. Med tiden så har ju hon också hunnit bli vän med mina vänner och har byggt upp ett förtroende.
Men jag sa inte att det gäller alla.
Samtidigt ändrar sig saker med tiden. det hon tyckte var ok då kanske hon inte tycker nu.
Respekt och tilltro är färskvara.
Vet inte hur din fru är men hon kanske har liknande konversationer med sina kollegor och kompisa
Nu vet jag att du och jag oftast har liknande åsikter så min fundering är om du inte tycker det är mer ok med den typen av snack eftersom du själv gör det..??
Det är ju så vi människor funkar.