• Martin29

Tror min tjej är otrogen

Hej.

Jag har aldrig tidigare varit svartsjuk på min sambo.

Hon har spenderat mycket tid med sim mobil och många sms skickats.

Hon är just nu på jobbresa på i 5 dagar men mannen som hon smsat.

Han är typ 15 år äldre.

Jag kollade hennes mobil dagen innan resan och såg att dom skickat otroligt mycket sms med varandra. Allt från jobbsnack till selfies.

Mycket hjärtan emojis. Och skämt med en underton av sex.

Nu när hon är borta så svarar hon inte i telefon på kvällarna. Inte på sms. Ser att hon inte läst sms jag skickat fören tidigt på morgonen.

Vad ska jag göra? Jag kan inte sova, äta. Fan vad det känns piss.

Tänkte bara på värsta tänkbara hela tiden.

Ska jag avvakta tills hon kommer hem och se om jag kan läsa mer av deras sms?

Mycket tacksam för tips och svar.

• Svar på tråden Tror min tjej är otrogen
  • enmanmedskägg

Ledsen att säga det, men av informationen att döma är det högst sannolikt att hon bedrar dig. 

Försök att samla dig och gillra någon slags fälla så att du kan få fram obestridbara bevis. 

Lider med dig.

• Anonym (Ka)
    Ignoramus skrev 2018-12-07 15:15:11 följande:

Alltså. Hm. Jag skulle själv absolut dra en gräns vid (eller verkligen inte vara bekväm med) att prata snusk med någon annan, om jag inte "visste" att det var en ren kompisrelation. Typ gamla barndomsvänner där den andra (också) är lycklig i sitt förhållande. Att dra ett genetiskt grovt skämt nån gång är ju helt okej, men det är väl inte samma sak som att prata snusk? Eller?

Oavsett så är min chatt- och smshistorik något jag absolut skulle kunna visa upp för min sambo utan problem, jag behöver aldrig stänga ner fönster eller gömma telefonen om han sätter sig bredvid. Han kan mina lösenord osv. Men jag skulle ändå inte tycka det var okej att han aktivt snokade, för då litar han ju inte på mig.

Och det är ju även ett potentiellt intrång i min väns privatliv, om han har skrivit något i förtroende.

Men poängen är ju att han kan omöjligt veta.
    Din partner kanske inte bryr sig men du kan ju inte säga att han reagerar normalt och andra som inte är så bekväma med "sexskämten" är onormala.

Vad det gäller ts så är ju detta en kollega som han inte känner eller har en aning om vilket förhållande dom har med varandra, mer än vad hans fantasi talar om för honom. Dessutom kanske dom har en chatt konversation via dator på jobbet som han inte har tillgång till.

Nä, jag tycker egentligen det är ganska respektlöst att hålla på med sexprat med kompisar och kollegor gentemot sin partner. 
  • Ignoramus

Jo det håller jag med om. Jag hade absolut också reagerat i ts sits, så det säger jag ingenting om. Och jag hade absolut inte skickat en massa hjärtan eller haft en underton av sex i det jag skriver till mina vänner, utan jag pratar om nåt (väldigt) enstaka sexskämt. Tycker det blir nästan lite vulgärt i platoniska relationer, jag är alldeles för pryd för att säga nåt sånt inför min familj till exempel.

Så nä, som sagt, av allt att döma har ts en del att oroa sig över i det här fallet. Vad jag menar är att jag har chattat väldigt mycket med mina manliga kollegor i perioder, och jag har alltid haft rent mjöl i påsen. Så om min sambo skulle ha ett problem med det så skulle jag inte sluta för den sakens skull. Möjligtvis vara mer transparent och dra ner på det en aning om det gick ut över vårt umgänge.

Anonym (Ka) skrev 2018-12-07 15:33:30 följande:

Din partner kanske inte bryr sig men du kan ju inte säga att han reagerar normalt och andra som inte är så bekväma med "sexskämten" är onormala.

Vad det gäller ts så är ju detta en kollega som han inte känner eller har en aning om vilket förhållande dom har med varandra, mer än vad hans fantasi talar om för honom. Dessutom kanske dom har en chatt konversation via dator på jobbet som han inte har tillgång till.

Nä, jag tycker egentligen det är ganska respektlöst att hålla på med sexprat med kompisar och kollegor gentemot sin partner. 

• Anonym (Ka)
    Ignoramus skrev 2018-12-07 15:49:04 följande:

Jo det håller jag med om. Jag hade absolut också reagerat i ts sits, så det säger jag ingenting om. Och jag hade absolut inte skickat en massa hjärtan eller haft en underton av sex i det jag skriver till mina vänner, utan jag pratar om nåt (väldigt) enstaka sexskämt. Tycker det blir nästan lite vulgärt i platoniska relationer, jag är alldeles för pryd för att säga nåt sånt inför min familj till exempel.

Så nä, som sagt, av allt att döma har ts en del att oroa sig över i det här fallet. Vad jag menar är att jag har chattat väldigt mycket med mina manliga kollegor i perioder, och jag har alltid haft rent mjöl i påsen. Så om min sambo skulle ha ett problem med det så skulle jag inte sluta för den sakens skull. Möjligtvis vara mer transparent och dra ner på det en aning om det gick ut över vårt umgänge.

Och med det sagt...Tror du han skulle säga något med den inställningen du verkar ha. Tror inte det...om du inte går till överdrift.
    För om man uttrycker att det är respektlöst går en sådan som dig till hårt angrepp.
    (förlåt..menar inte dig personligen, det vet jag inget om) för då blir man kontrollerande och svartsjuk. Precis som ts fru förmodligen har gjort.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ka) skrev 2018-12-07 15:33:30 följande:

njae, jag håller med dig i princip, men jag tycker att om det är respektlöst eller inte beror på vad ens partner tycker om det. Om personen är ok med det så tycker jag inte man kan påstå att det är respektlöst. 

Däremot tycker jag man kolla med sin partner om han/hon är ok med det och respektera det även om man själv kanske inte håller med.

I mitt fall så pratade jag med min partner och förklarade att det är såhär vi brukar skämta och har gjort det i många år som vänner utan att mena något mer med det men att hon fick avgöra om det var ok eller inte och att jag givetvis skulle respektera det. Som tur är är hon ok med det och vi skrattar många ggr båda två åt bilderna eller skämten jag får. Med tiden så har ju hon också hunnit bli vän med mina vänner och har byggt upp ett förtroende.
  • Anonym (Ka)
    Anonym (man) skrev 2018-12-07 16:05:14 följande:
    njae, jag håller med dig i princip, men jag tycker att om det är respektlöst eller inte beror på vad ens partner tycker om det. Om personen är ok med det så tycker jag inte man kan påstå att det är respektlöst. 

Däremot tycker jag man kolla med sin partner om han/hon är ok med det och respektera det även om man själv kanske inte håller med.

I mitt fall så pratade jag med min partner och förklarade att det är såhär vi brukar skämta och har gjort det i många år som vänner utan att mena något mer med det men att hon fick avgöra om det var ok eller inte och att jag givetvis skulle respektera det. Som tur är är hon ok med det och vi skrattar många ggr båda två åt bilderna eller skämten jag får. Med tiden så har ju hon också hunnit bli vän med mina vänner och har byggt upp ett förtroende.
    Men jag sa inte att det gäller alla.
    Samtidigt ändrar sig saker med tiden. det hon tyckte var ok då kanske hon inte tycker nu.
    Respekt och tilltro är färskvara. 
    Vet inte hur din fru är men hon kanske har liknande konversationer med sina kollegor och kompisa
    Nu vet jag att du och jag oftast har liknande åsikter så min fundering är om du inte tycker det är mer ok med den typen av snack eftersom du själv gör det..??
    Det är ju så vi människor funkar.
  • Anonym (man)
    Anonym (Ka) skrev 2018-12-07 16:21:29 följande:
    Men jag sa inte att det gäller alla.
    Samtidigt ändrar sig saker med tiden. det hon tyckte var ok då kanske hon inte tycker nu.
    Respekt och tilltro är färskvara. 
    Vet inte hur din fru är men hon kanske har liknande konversationer med sina kollegor och kompisa
    Nu vet jag att du och jag oftast har liknande åsikter så min fundering är om du inte tycker det är mer ok med den typen av snack eftersom du själv gör det..??
    Det är ju så vi människor funkar.
    Allt i en relation är färskvara det är därför det är så viktigt att ha en fungerande kommunikation.

Japp, jag kan hålla med om att folk man inte har koll på är knepigare än vänner som båda känner. Och där håller jag med om att man egentligen inte vet vilken slags relation de har. Men även där borde väl samma princip kunna gälla? Att man stämmer av med sin partner om vad som är ok, om personen inte tycker det är ok för hon inte vet vilken slags relation man har med sin kollega så får man respektera det?

Vad ens partner snackar med andra om och vilka hon snackar med kommer man aldrig ha koll på, det är väl som mycket annat i alla slags förhållanden, man måste ha någon slags grundförtroende för varandra för att det öht ska fungera.

Njae, jag vet som sagt inte om jag vinklar det till att vara ok bara för att jag tycker det är ok eftersom jag inte utgår ifrån vad jag tycker utan från vad min partner tycker. Hade jag enbart utgått ifrån vad jag tycker så hade jag ju bara sagt att det är ok oavsett vad min partner tycker. Man kan ju lika gärna vinkla det åt andra hållet, om ens partner är väldigt svartsjuk och kontrollerande och tycker att man inte får snacka med någon ur motsatt kön, så blir det ju lika fel där om man själv ska behöva anpassa sig till det. Det är väl som allt annat i ett förhållande, man får försöka hitta någon slags jämvikt och kompromisser. Allt kan ju inte alltid vara precis som man vill ha det när man delar sitt liv med någon annan.

Vad är egentligen respekt för andra? Är det att respektera deras känslor och tankar? Om det är så, varför skulle det vara fel att göra något de är ok med?
    Människor är olika och vi kommer alltid göra  eller tycka saker saker som andra inte håller med om. Men huvudsaken tycker jag är att man kör med öppna kort och respekterar varandras känslor.
  • Anonym (Hmm)

Hej ts. Hur har det gått? Har du fått reda på något mer?

• Anonym (Ka)

Är du kvar ts...Uppdatering tack !!

• Anonym (NN)

Försök att hålla huvudet kallt och samla på dig så mycket du kan, sms m.m., innan du ev konfronterar.

• Anonym (Sad)

Hur går det Martin, har du fått reda på något?

• Anonym (Ka)
    Anonym (Sad) skrev 2018-12-12 14:11:14 följande:

Hur går det Martin, har du fått reda på något?

Visst är det irriterande när ts:ar bara lägger ner. När folk engagerar sig i deras problem, ger råd, och sen...ingenting !!!
  • Dr Nail
    Anonym (Ka) skrev 2018-12-12 15:32:09 följande:

Visst är det irriterande när ts:ar bara lägger ner. När folk engagerar sig i deras problem, ger råd, och sen...ingenting !!!

Eller så är trollet mätt nu, helt enkelt.
  • Anonym (Sad)

Nja, tror att vi kommer få svar av TS

• Anonym (Ka)
    Dr Nail skrev 2018-12-12 15:42:56 följande:
    Eller så är trollet mätt nu, helt enkelt.
    Ja, så kan det vara
  • Anonym (Göran)
    Martin29 skrev 2018-11-28 22:06:53 följande:

Hej.

Jag har aldrig tidigare varit svartsjuk på min sambo.

Hon har spenderat mycket tid med sim mobil och många sms skickats.

Hon är just nu på jobbresa på i 5 dagar men mannen som hon smsat.

Han är typ 15 år äldre.

Jag kollade hennes mobil dagen innan resan och såg att dom skickat otroligt mycket sms med varandra. Allt från jobbsnack till selfies.

Mycket hjärtan emojis. Och skämt med en underton av sex.

Nu när hon är borta så svarar hon inte i telefon på kvällarna. Inte på sms. Ser att hon inte läst sms jag skickat fören tidigt på morgonen.

Vad ska jag göra? Jag kan inte sova, äta. Fan vad det känns piss.

Tänkte bara på värsta tänkbara hela tiden.

Ska jag avvakta tills hon kommer hem och se om jag kan läsa mer av deras sms?

Mycket tacksam för tips och svar.

Jag hade kontaktat mannens partner och visat upp sms:en tagit foto på dem. Det är inte lämpligt att sms:a varandra på det sättet.
Svar på tråden Tror min tjej är otrogen