Anonym (Whaaat) skrev 2018-11-30 09:13:33 följande:
Ne... Jag förstår din frustration. Tog mig tid att läsa från början och kom till 3:de sidan, så fick jag också nog.
Ne han får visa vart skåpet ska stå. Hon börjar behandlas som prinsessa(förstå mig rätt) men det blir inte bra i framtiden. En typ brist av uppfostring som inte kommer leda till bra resultat heller i framtiden.
Man måste som förälder förklara för sitt barn vad som gäller och hålla sig till det. Vilket han förstörde genom att bli ex:ets och barnets bollspel.
Jag tycker du kan förklara för flickan också visserligen att ni bokade denna resa för att ni behöver lite egentid. Alla vuxna måste ha det. Just denna resan är viktig.
Om hon eller någon annan spinner vidare på ordet viktig..."är (tjejen) inte viktig" - så säg att jo det är hon, men nu är denna resan bara ämnad för mig och pappa/sambons namn.
Tråkig situation. Inte lätt när ex/barn inte förstår gränserna.
Hoppas bara resan inte blir förstörd av all cirkus bara... DU vet när man tänker tillbaka.
Jag tycker att det känns riktigt tufft i perioder och det gäller att vakta sin tunga när frustrationen slår över. Sen så kan jag inte diskutera min sambos uppfostran eftersom den är helt obefintlig. Det där med att vara pappas lilla prinsessa finns det ett bäst före datum på och det har gått ut för längesen.
Det jag hoppas på är att hon iallafall nån dag börjar intressera sig för världen utanför o sätter upp mål för framtiden. Jag låter det vara för just för tillfället men kommer sätta upp hårt mot hårt.
Jag har som ny strategi att göra det tuffare för min sambo. Har dragit ett tungt lass med vårt gemensamma barn men det kommer jag delegera över på honom nu framöver. Då kommer förhoppningsvis orken till att curla och helikoptra manegen framför sin äldsta dotter minska.
Ska försöka att njuta av resan. Den enda som får höra av sig är mina föräldrar ifall nåt händer med den lilla. De andra två får gott njuta av julhelgen hos sina andra föräldrar. Punkt slut!