Starka skrev 2018-11-30 12:46:07 följande:
Så en hund som tynar bort i cancer eller annan sjukdom ska ligga och självdö??! Hur grym är du egentligen?
Efter all glädje och kärlek vovven har gett så ska den få gå bort smärtfritt, lugnt och fint
När vi avlivade vår förra så var hon inte skadad så hon hade dött av det på länge men hade väldigt väldigt ont.. Dkulle vi då låtit henne leva i den smärtan tills hon dog av sig själv??!
Önskar man hade kunnat låta människor också få dö med värdighet och smärtfritt
Till ts så vill jag säga fy fasen vad jag lider med dig det är det värsta beslut som finns, tårarna kommer nu när jag tänker på det, men du kommer att känna när det är dags. Det syns så tydligt i blicken och sättet tycker jag.
Jag är inte grym, jag är pro life. Vilket inte du är. Jag respekterar inte människor som avlivar en hund med motiveringen att det var bäst för hunden. Hur fan kan dom veta vad som är bäst för hunden? Jag respekterar heller inte människor som gör abort med samma motivering.
Det finns ingen värdighet i att dö. Det finns bara två alternativ, att leva eller dö, då väljer jag leva hundra gånger av hundra. Vad fan är lite fysisk smärta för motivering att mörda?