Inlägg från: Ignoramus |Visa alla inlägg
  • Ignoramus

NÄR visste ni att det var dags att avliva?

Vår förra hund fick två dödsdomar av veterinären, och levde 9 respektive 3 år till efter dem så jag tycker också man ska ta vissa utlåtanden med en nypa salt.

Jag kommer ha som tumregel att när min hund inte kan göra några av de tre saker hon älskar absolut mest längre, då är det dags.

• Ignoramus

Jag älskar hundar och att avliva vår förra var utan tvekan det absolut värsta jag har gjort. Men det var ändå rätt beslut. Hundar blir i regel DÅLIGA när de blir gamla, att invänta döden är djurplågeri av den värsta sorten. Jag vet hundar som varit så dåliga att benen bara gled iväg under dem så att de inte ens kunde stå upp. Som bara suttit och stirrat in i en vägg dagarna i ända. Det är inte ett värdigt liv. Det finns inget naturligt i en hund som inte kan leva som en hund.

Bananböjaren skrev 2018-11-30 12:14:25 följande:

Hunden dör naturligt när tiden är kommen. Du ska inte bestämma när hunden mpr bäst av att dö. Ingen har rätt att bestämma det annat än hunden. Att ta livet av en familjemedlem med motiveringen att det ät bäst för den är avskyvärt.

Du har ingen rätt att bestämma när din hund ska dö!

• Ignoramus

Det tror jag allt beror på. Hade du känt fruktansvärd smärta och vetat att det aldrig skulle bli bättre, utan bara ännu sämre? Och du hade inte kunnat göra något av det som får dig att må bra, någonsin igen? Nädu, man ser när livsgnistan försvinner. Hos både djur och människor.

Bananböjaren skrev 2018-11-30 16:41:31 följande:

Jag lever hellre i smärta än att inte leva alls. Du har ingen rätt att bestämma vad som är bäst för någon annan än dig själv.

Svar på tråden NÄR visste ni att det var dags att avliva?