• Anonym (Förstörd)

Gravidklåda från helvetet, snälla någon som sitter inne på bra tips?

Hej jag hoppas att någon har några tips innan jag bryter ihop fullkomligt.

Jag hade svår graviditetsklåda och även pupp i min förra graviditet. Det slutade med att jag blev igångsatt i v.37. Jag fick graviditetsklådan runt v30 då.

MEN nu har jag alltså fått den igen med barn nr 2 och redan i v.21 jag är helt sönder riven från i stort sätt topp till tå och jag blir fullkomligt galen. Bara tanken på att jag ska stå ut 10 veckor längre än förra gången får mig istort sätt att vilja gå ut och börja gräva min egna grav.

Så är det någon som sitter inne på några tips ?

Det jag prövat är b.la

- I stort sätt alla tänkbara salvor

- Linda benen ( dom är värst)

- sova med vantar på

- sova iskallt

- sova med tunna kläder

Tar även max dos av tavegyl och lergigan.

Så snälla hjälp :)

• Svar på tråden Gravidklåda från helvetet, snälla någon som sitter inne på bra tips?
  • Mom2be262

Ja använde hydrokortison! En vit tub med vit kräm... finns gel men det var alltså inte den jag använde

• Anonym (Ms)
    Anonym (Förstörd) skrev 2018-11-30 23:26:54 följande:

Hej jag hoppas att någon har några tips innan jag bryter ihop fullkomligt.

Jag hade svår graviditetsklåda och även pupp i min förra graviditet. Det slutade med att jag blev igångsatt i v.37. Jag fick graviditetsklådan runt v30 då.

MEN nu har jag alltså fått den igen med barn nr 2 och redan i v.21 jag är helt sönder riven från i stort sätt topp till tå och jag blir fullkomligt galen. Bara tanken på att jag ska stå ut 10 veckor längre än förra gången får mig istort sätt att vilja gå ut och börja gräva min egna grav.

Så är det någon som sitter inne på några tips ?

Det jag prövat är b.la

- I stort sätt alla tänkbara salvor

- Linda benen ( dom är värst)

- sova med vantar på

- sova iskallt

- sova med tunna kläder

Tar även max dos av tavegyl och lergigan.

Så snälla hjälp :)

Hur klarar du dig att hålla dig vaken på både tavegyl och lergigan? :O Har du något tips år mig kanske?

Jag är allergisk mot mygg och får stora bölder och får då tavegyl utskrivet, tar jag maxdos somnar jag och är okontaktbar!
  • Anonym (K)

Ett svalt bad innan läggdags! Tyckte det funkade bäst!

• Lilyje

Kollat levervärdena? Jag fick ursodil pga gravklåda med leverpåverkan och klådan försvann efter att jag började medicinera.

M 2010 | B 2017 | A 2019
  • Farsta2014

Kan du testa loratadin? Jag har aldrig haft gravidklåda men klåda över hela kroppen i ca 5 år innan jag blev gravid, speciellt på handflator och fotsulor. Det heter något speciellt men kommer inte ihåg vad nu. Hur som helst, då fick jag ta 4 tabletter per dag (på läkares ordination) och gjorde alltså det i 5 år och sedan vips under min första graviditet så försvann klådan.

• Farsta2014

Tillägger: Tog jag tabletterna så kände jag mig fullt frisk = ingen klåda. Då tänker man hela tiden att man ska kunna sluta med tabletterna men så fort jag drog ner på dosen eller hoppade över någon dag så kom klådan tillbaka.

• OlgaElvira

Sök vård, omedelbart. Det kan vara hepatos, din lever fungerar inte riktigt som den ska.

• Anonym (JP)

Canesten. Salva och vagitorier

• Anonym (Förstörd)

Hydrokortison salvor har jag redan prövat.

Självklart har jag lämnat lever och gallsyre prover det är som sagt inte första gången jag har det och är medveten om att det kan vara hepatos :)

Urosfalk får man bara när man har hepatos :)

• Anonym (Förstörd)
    Anonym (JP) skrev 2018-12-01 03:34:13 följande:

Canesten. Salva och vagitorier

Varför skulle jag använda mig av det ?
  • OlgaElvira
    Anonym (Förstörd) skrev 2018-12-01 05:55:58 följande:

Hydrokortison salvor har jag redan prövat.

Självklart har jag lämnat lever och gallsyre prover det är som sagt inte första gången jag har det och är medveten om att det kan vara hepatos :)

Urosfalk får man bara när man har hepatos :)

Så bra då får förhoppningsvis snart besked.
  • Anonym (JP)
    Anonym (Förstörd) skrev 2018-12-01 05:59:00 följande:

Varför skulle jag använda mig av det ?

Läste bara att det kliar utav helvete och tog väl för givet att det rörde sig om underlivet...... sorry..
  • Anonym (K)
    Lilyje skrev 2018-12-01 00:26:59 följande:

Kollat levervärdena? Jag fick ursodil pga gravklåda med leverpåverkan och klådan försvann efter att jag började medicinera.

Det är ju tvärtom i och för sig, att man får klåda pga att levern är påverkad, men ändå.
Svar på tråden Gravidklåda från helvetet, snälla någon som sitter inne på bra tips?