• Anonym (Snusensbetydelse)

    Dubbelmoral?

    Min tandläkare säger att jag borde sluta snusa, pga att tandköttet mitt blir förstört. MEN personen snusar ju själv, såg en snusdosa på skrivbordet.

    Hur vanlig är denna dubbelmoral egentligen?

  • Svar på tråden Dubbelmoral?
  • Anonym (Ol)

    Det är tandläkarens jobb att framföra riskerna. Sedan kan det vara så, ifall det vore en annan som sa så, tex vän, partner osv att personen är mer orolig över dig och inte bryr sig så mkt om sig själv

  • Anonym (Snusensbetydelse)
    Anonym (Ol) skrev 2018-12-02 12:04:10 följande:

    Det är tandläkarens jobb att framföra riskerna. Sedan kan det vara så, ifall det vore en annan som sa så, tex vän, partner osv att personen är mer orolig över dig och inte bryr sig så mkt om sig själv


    Frågan kvarstår dock, är det så farligt att snusa för tandköttet?
  • baralillatant

    Dubbelmoral? Att hen inte lever som hen lär menar du?

    Jag skulle inte ens reagera då jag inte bryr mig om min tandläkares privatliv.. Hur vanligt det är att tandläkare snusar tror jag inte att det finns nån statistik på.

  • Anonym (Ol)
    Anonym (Snusensbetydelse) skrev 2018-12-02 12:12:33 följande:

    Frågan kvarstår dock, är det så farligt att snusa för tandköttet?


    Hade en partner som hade en stor grop och kändes inte fräscht, vitt och slemmigt, samt tandköttet var mer uppe på ena sidan än andra, så tandlossning kan jag tänka mig är en risk
  • Anonym (A)
    Anonym (Ol) skrev 2018-12-02 12:04:10 följande:
    Det är tandläkarens jobb att framföra riskerna. Sedan kan det vara så, ifall det vore en annan som sa så, tex vän, partner osv att personen är mer orolig över dig och inte bryr sig så mkt om sig själv
    Håller med
  • Anonym (s)

    Det är farligt för munhälsan att snusa -oavsett om tandläkaren gör det eller inte.
    Du kan ju googla lite om snusning så får du mer fakta.

Svar på tråden Dubbelmoral?