• Fremdehake

Antal maskiner tvätt/vecka

Hej!

Jag är ensamstående med en son på 11 år med diagnosen ADHD.

När jag ansökte om vårdbidrag för honom så ansökte jag om lite merkostnader också. Då ansökte jag bland annat om merkostnad för tvättmedel då den är hög hos oss.

Hemma hos oss tvättar jag mellan 7-10 maskiner i veckan.

Vad tvättar ni i veckan?

Enligt försäkringskassan är det normalt med 7-10 maskiner i veckan.

• Svar på tråden Antal maskiner tvätt/vecka
  • mammatill6

Vi tvättar minst 14 maskiner men oftast närmare 20.. men vi är 8 personer. 7-10 är nog ganska normalt.

• scanmia
    LFF skrev 2018-12-03 16:40:06 följande:

2 vuxna och 5 femåringar:

1 40-tvätt 
    1 60-tvätt
    1 skjorttvätt
    1 byxtvätt
    1 fintvätt med mina stickade tröjor.
    Vissa veckor: 1 omgång ytterkläder på outdoorprogrammet utan tvättmedel.

Tvättmaskinen tar 9kg på 40/60 bomull och doserar ca 20ml flytande tvättmedel per omgång. Snart kommer vi behöva gå över på 2x40-tvätt allt eftersom att barnens kläder blir större.

Wow, fem femåringar! Jag som blir trött av en.
  • Anonym (Va?)

Ja 7-10 maskiner är inget ovanligt skulle jag säga och med tanke på vad tvättmedel kostar så skulle jag aldrig söka bidrag för det. Köper man dom dyra märkena brukar det väl vara ca 1 kr/tvätt dvs. 30-45 kr i månaden! Och om man nöjer sig med dom billigare kommer man nog undan med 20-30 kr i månaden om man docerar enligt anvisning.

Känns ju bara sjukt att skattebetalarna ska betala din tvätt....

• niblom

2 Vuxna, 2 tonåringar och ett barn. Vi kör 2 tvättar om dagen, minst...

/N

• Jag är bara jag

7 räcker absolut inte. 2 småbarn, en kladdmakare och en kräk -och bajsbebis så tvätt blir det! Tvättade 3 maskiner i lördags, idag hade jag fått ihop 6 till.

• Anonym (Nope)

Vi är 2 vuxna och barn i åldrarna 12,11,10,6 och 3 månader. Kör normalt 4 tvättar/veckan.

• Mascaraklumpar

Två vuxna och två barn. Ca 5 maskiner (större maskiner i gemensam tvättstuga) i veckan.

• Anonym (Mamma Klara)
    mammatill6 skrev 2018-12-03 17:08:07 följande:

Vi tvättar minst 14 maskiner men oftast närmare 20.. men vi är 8 personer. 7-10 är nog ganska normalt.

Hur hinner man ens tvätta 20 maskiner på en vecka??

Jag orkar aldrig tvätta på veckorna och skulle jag vara tvungen att köra 20!! maskiner i veckan så hade jag nog gått under...

Tack gode gud att vi bara är tre hos oss Förvånad
Svar på tråden Antal maskiner tvätt/vecka