• fanola

Känns som jag överger min son

Hej!

Har en son på drygt 9 mån och han har tills idag sovit i ett bedsidecrib bredvid mig..

Men han börjar bli alldeles för rörlig för att det ska vara säkert för honom så idag har vi sövt honom i sin spjälsäng i sitt rum.

Rummet ligger precis bredvid vårt men kan inte släppa känslan av att jag övergett honom!

Han kommer vara alldeles ensam i sitt rum! Får så ont i magen men vet att det är naturligt att börja sova själv någongång..

Han somna hur lätt som helst utan gråt eller så som vanligt..

Gör jag fel eller är de dags att han får sova själv?

• Svar på tråden Känns som jag överger min son
  • Alexi

Om han sover bra i sitt rum så är det ju inga problem. Om han saknar närheten och vill ha er nära, då lyfter ni in spjälsängen i ert rum. Inga konstigheter. Följ barnet.

• Jemp

Så länge han är nöjd/ni går in om han är ledsen är det inget fel alls :)

• GAndrea

Tänk att det är en färdighet du lär honom. Att somna själv, att sova själv och vara trygg med det. Många barn och vuxna har svårt att somna och det kan bli riktigt jobbigt i framtiden.

• fanola

Tack alla som svarat!

Det gick jätte bra! Han vakna till 2 gånger och då gick jag in och la honom hos mig tills han somna om och la sedan ner honom i sin säng igen. Vi har en gästsäng bredvid.

Ska såklart även långsamt vänja honom vid att somma om i spjälsängen men de känns bra att ta de lite i steg så inte allt blir på en gång!

Har inte lika dåligt samvete längre! :)

Svar på tråden Känns som jag överger min son