Inlägg från: Alexi |Visa alla inlägg
  • Alexi

Julfestkläder till pojkar? Finns inte?!

Tow2Mater skrev 2018-12-07 18:31:14 följande:
    Få vill ha det.
    Varför vill man inte ha lite finare kläder till pojkar?

Jag har många gånger letat lite kläder med glitter, stjärnor och färger till sonen men det är jättesvårt. Tycker också julkläder är så tråkigt till killar.
  • Alexi
    Anonym (Köp vad du vill ha...) skrev 2018-12-09 08:44:32 följande:
    Finns det på fickavdelningen så är det väl bara att handla. Om du vill ha kläder med glitter, stjärnor å färg å det finns så spelar det väl i gen roll vilken avdelning eller butik man handlar i....
    Tex är jag ingen rocktjej men de snyggaste svarta jeansen köper jag just i en butik med endast hårdrockstema... jo jag köper mina byxor där ändå...
    Fast på flickavdelningen blir det direkt volanger, små fjantiga tryck, allt är i rosa osv.

Min son är väldigt förtjust i Villervallas kläder med stjärnor. Men de är ju i blandade färger och helt utan krusiduller. Han vill inte ha rosa.

• Alexi
    Kusinen skrev 2018-12-09 09:11:18 följande:
    Att det kan vara svårt att handla på flickavdelningen om det bara är glittret man vill åt, kan jag förstå då det är olika modeller och så också. Men det finns glitter på pojkavdelningen också numera, såg en glitterdinosariejumper på hm tex. Men finns betydligt mer på tjejavdelningen. Så om man vill ha glitter kan jag förstå att man tycker att det är ett tunnt utbud. Däremot vanliga finkläder av den typ som jag uppfattade att ts var ute efter som byxor, skjorta m fluga/slips väst, med inslag av julfärger och julmotiv tyckte jag att det fanns ganska mycket av. Finkläder av denna typ med glitter på hittade jag inte.
    Fast julmotiven är så mycket av typen "dinosaurier med tomteluva", sällan lite mer klassiska.
Svar på tråden Julfestkläder till pojkar? Finns inte?!