• Anonym (Dusch)

Hur länge räcker er tvål?

Jag gör av med så enormt mycket tvål känner jag. Köper hem nytt varje vecka, men ändå står jag där med bara en liten skvätt kvar på botten...

Hur länge räcker er flytande handtvål?

Hur länge räcker er duschkräm/gel?

Vilka sorter använder ni förresten? Finns det några som är mer dryga?

• Svar på tråden Hur länge räcker er tvål?
  • Anonym (Klumpe)

Pumptvål hemma hos oss tar slut på nolltid. (Vissa yngre förmågor överdoserar utan like.)

Har därför bytt till klumptvål nyligen. Tvålkostnaden gick ner mer till en femtedel ungefär.

• Meriall

Pumptvål går åt jättefort (blöjbarn). Duschcreme räcker ganska länge.

• Pierott

Oj, 1månad kanske? O då har jag endå ganska svåra tvångstankar om rena händer

• Anonym (Heja klumptvål)
    Anonym (Klumpe) skrev 2018-12-07 16:44:20 följande:

Pumptvål hemma hos oss tar slut på nolltid. (Vissa yngre förmågor överdoserar utan like.)

Har därför bytt till klumptvål nyligen. Tvålkostnaden gick ner mer till en femtedel ungefär.

Jag har gjort detsamma. Mina yngre förmågor överdoserade också pumptvål- tog slut på en vecka. Klumptvålen hinner bli äcklig innan den tar slut. Kostar typ inget också.
  • Långbenopluto

Klumptvål är sååå äcklig att använda, så det skulle jag aldrig köpa hem!

Pumptvål räcker väl ca 1 vecka, men det är det värt, för då är man ren.

• Anonym (K)

Bruksr köpa 500ml gunry handtvål från dollarstore för 10:- typ. Två vuxna och två barn i huset. Räcker väl en månad kanske. Duschtvål har vi massor av olika av så de tar väl slut efter ett år pga att vi använder olika för varje dusch.

Skulle aldrig köpa en fast tvålklump, så äckligt att dela med andra. Tänk ett barn som kladdar bajs på tvålen och sen ska andra använda den, ew.

• Anonym (lkmjihu)

Jag köper också Gunrys tvål eller annan som inte är så dyr. Vi är fyra vuxna, mamma, pappa och två vuxna barn. Två badrum så jag skulle säga att en tvål räcker ca tre-fyra v. Men vi är ju inte hemma dagtid och använder den så...

Vissa tvålar är så trögflytande så lite vatten i skadar inte, då räcker den ju ännu längre. 

• Anonym (Klumpe)
    Anonym (lkmjihu) skrev 2018-12-07 19:36:34 följande:

Jag köper också Gunrys tvål eller annan som inte är så dyr. Vi är fyra vuxna, mamma, pappa och två vuxna barn. Två badrum så jag skulle säga att en tvål räcker ca tre-fyra v. Men vi är ju inte hemma dagtid och använder den så...

Vissa tvålar är så trögflytande så lite vatten i skadar inte, då räcker den ju ännu längre. 

En pumptvål räcker inte ens 3 - 4 dagar hos oss, trots två badrum.

En klumptvål räcker ett par veckor, och kostar hälften. Dvs en åttondel av kostnaden.
  • Lånehajen

500 ml pumptvål räcker oftast 2-3 veckor. Skulle säga att duschkrämen räcker ungefär lika länge den med, 250 ml ligger den jag köper på.

• Anonym (A)

Hade min tvål från det att jag flyttade in i min förra lägenhet till att jag flyttade ut 1,5 år senare. Nu är vi två i hushållet och tvålen vid handfatet är nog ett halvår gammal, minst.

• Anonym (Nina)

En vecka kanske men det beror nog mest för att ett visst barn använder en del ????

• Anonym (¨¨)
    Anonym (K) skrev 2018-12-07 19:28:29 följande:

Bruksr köpa 500ml gunry handtvål från dollarstore för 10:- typ. Två vuxna och två barn i huset. Räcker väl en månad kanske. Duschtvål har vi massor av olika av så de tar väl slut efter ett år pga att vi använder olika för varje dusch.

Skulle aldrig köpa en fast tvålklump, så äckligt att dela med andra. Tänk ett barn som kladdar bajs på tvålen och sen ska andra använda den, ew.

varför kletar dina barn bajs på tvålen?
  • Anonym (K)
    Anonym (¨¨) skrev 2018-12-09 20:43:55 följande:

varför kletar dina barn bajs på tvålen?

Man får helt enkelt bajsbakterier påhänderna när man torkar sig och rör toastolen.
  • MallaL

Vi har pumptvål på handfaten, de räcker väl två veckor kanske. Man behöver inte ta så mycket tvål som man tror om man blöter händerna först.

I duschen har vi bara hårdtvål, det är skonsammare mot huden och har mildare, godare dofter tycker jag.

Schampo och balsam har vi flera olika sorter eftersom olika familjemedlemmar har olika preferenser.

Svar på tråden Hur länge räcker er tvål?