Inlägg från: Anonym (Grrrrrrr........jävla måsar!) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Grrrrrrr........jävla måsar!)

Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?

Ja, du vet. En kvinna med lager av foundation och därtill mascara, kanske läppstift, läppglans och annat som täcker ansiktet. Hon kanske även solar solarie.

Väldigt intresserad av sitt utseende och kläder. Möjligtvis har hon gjort en skönhetsoperation.

Är du bekväm med att ha henne som din partner om du tycker det mesta annat med henne är attraktivt?

Har inte millimetrarna av smink någon betydelse?

Sållar du redan från början bort henne då du tycker att vacker utan spackel är så mycket mer attraktivt?

• Svar på tråden Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?
    Anonym (U2) skrev 2018-12-08 00:58:46 följande:

Plastiga kvinnor är helt ointressanta, känner ingen attraktion till de som ser konstgjorda ut. Ögonen är i många fall det värsta. Jag vill kunna se en kvinna i ögonen ordentligt.

Naturliga kvinnor helt utan smink och med levande ansiktsmimik, yes!

Anonym (Kvinna) skrev 2018-12-07 23:06:50 följande:

Det där säger ju ingenting.

Jag är vacker utan spackel men sminkar mig väldigt mycket men ser ändå naturligt ut. Har gjort skönhetsoperation och förstorat läpparna och män ser mig generellt som en naturlig skönhet, och ingen vet om mina kosmetiska ingrepp. 

Alltså kan man inte välja bort något som man är ovetandes om.

Det ser inte naturligt ut att sminka sig "väldigt mycket" och att ha ankläppar.

Hårt sminkad kvinna = Charlotte Perrelli.
    Såg henne livslevande och nära för ett år sedan.
    Sönderspacklad och söndersminkad.
    Oattraktiv, enligt mig.

Eller Laila Bagge. Spacklad och rynkig.

Tänk att se någon av dessa två utan smink. Skulle nog chockas av synen.

Anonym (Kvinna) skrev 2018-12-08 20:32:28 följande:
    Det är det ingen som vet om  
    Inte säkert att omgivningen betraktar dig som en skönhet.
    Anonym (Bäver) skrev 2018-12-08 21:12:08 följande:
    Haha, nej troligtvis inte.
    Finns forskning och vetenskap som säger att de flesta ser sig som mer attraktiva än vad omgivningen betraktar dem som.

Anonym (Fult spacklad) skrev 2018-12-08 21:20:25 följande:
    Dom två brukar ha väldigt mycket smink och det är inte så snyggt en vanlig tisdag på ICA men passar väl på en nattklubb eller om man står på scen. En av dom är det ju lite transvarning på tycker jag. Vem är alternativen du tänker på som inte sminkar sig så mycket att jämföra med?

Själv har jag bas, kajal, mascara, rouge och läppstift normalt men det är så lite att det inte ens syns på foton för då brukar jag se helt osminkad ut så det beror nog mycket på hur mycket man öser på också.

Jag vet att du frågade män men så vitt jag vet så föredrar män "osminkade" dvs naturligt sminkade kvinnor. Dom verkar också föredra 5 kg för mycket än 5 kg för lite om dom får välja. Skinn och ben verkar inte vara så hett som kvinnor tror.
    Tänker att Charlotte Kalla ser naturlig ut även om hon inte är snygg.

Men den naturligheten är väldigt attraktiv.

Såg ett "sminkfall" idag med så mycket foundation (tror det heter så) och ansiktet hade flera millimeter av brun/röd färg.

Hade hon börjat skratta hysteriskt så hade sprickor i fasaden av smink bildats.
    Anonym (Fult spacklad) skrev 2018-12-08 21:20:25 följande:
    Dom två brukar ha väldigt mycket smink och det är inte så snyggt en vanlig tisdag på ICA men passar väl på en nattklubb eller om man står på scen. En av dom är det ju lite transvarning på tycker jag. Vem är alternativen du tänker på som inte sminkar sig så mycket att jämföra med?

Själv har jag bas, kajal, mascara, rouge och läppstift normalt men det är så lite att det inte ens syns på foton för då brukar jag se helt osminkad ut så det beror nog mycket på hur mycket man öser på också.

Jag vet att du frågade män men så vitt jag vet så föredrar män "osminkade" dvs naturligt sminkade kvinnor. Dom verkar också föredra 5 kg för mycket än 5 kg för lite om dom får välja. Skinn och ben verkar inte vara så hett som kvinnor tror.
    Finns oftast (inte alltid) ett mönster bland de kvinnor som är sönderspacklade.
    Har lagt märke till att flera av dem har en hårt sminkad mamma.

Intresset har gått i arv.

Och de stylar sig såklart med kläder som om de varje dag vore på väl till galafest.

Oattraktivt, enligt mig.

Kan tänka mig (vet dock inte) att de inte har mycket hår på kroppen förutom huvudet.
    Anonym (Bäver) skrev 2018-12-08 22:03:23 följande:
    Stina Nilsson ser ut som ett barn.
    Vet inte vem Stina Nilsson är. Kalla ser dock naturlig och väldigt frisk ut och det är attraktivt, tycker jag.

Att vara snygg är något annat. Men Kalla är snyggare än vilket spackelmonster som helst.

Henne jag såg/träffade idag på nära håll hade en lerfasad i ansiktet. Som någon varit framme med lera och spacklat.

Minns henne från gymnasiet, var så redan då. Undrar hur hon ser ut utan smink. När ska huden kunna få andas?
    Anonym (Ett litet minus) skrev 2018-12-08 23:30:54 följande:

Sådant tycker jag är ett litet minus, rejäl sminkning är sällan snyggt, om man inte skall på stor fest, uppträda på en scen eller liknande då kan det se bra ut.

Men det är inget jag skulle rata någon för.

Innebär det att du skulle kunna leva med någon som är aggressivt sminkad/spacklad, som ex Charlotte Perrelli.
    Hon går tydligen att se på TV4 på lördagar nu.
    Och jag har sett henne I R L, som en barbie med groteskt mycket smink. Plastig.

Nu skriver snart någon att jag är en hatare...
    Anonym (Ett litet minus) skrev 2018-12-09 10:28:46 följande:

Det beror på kontext. Charlotte Perelli på scen eller fest är jättevacker, men Charlotte-Perellisminkning till vardags har jag någon slags aversion jag inte kan förklara till. Det passar sig inte riktigt på något sätt. Som att dra på sig en guldglittrig cocktailklänning och skyhöga klackar för att handla ägg och keso på ICA.

Om hon nångång skulle sminka sig så för att göra sig extra fin för mig skulle jag uppskatta det, men skulle hon inte våga gå lätt sminkad eller helt osminkad inför mig så hade det känts som en slags kritik, som att jag är så jäkla krävande att jag kräver att hon ser ut så för att duga. 

Har som sagt sett henne på nära håll och det var ett år sedan. Hon gjorde ngt i ett köpcentra.

Som en barbie i plast i ansiktet med lager, på lager, på lager av kosmetika.
    Oktobertjej skrev 2018-12-09 13:42:40 följande:

Jag funderar över om män öht vet hur mycket smink som används för att förvandla en kvinna

De flesta av oss vet inte det, då behöver man ha levt tillsammans med en som söndersminkar sig.

Vore så intressant att se några av de jag regelbundet möter med smink utan smink, skulle kanske få en lätt chock.
    Anonym (Ace) skrev 2018-12-09 23:23:44 följande:

För mig får hon gärna

- använda rejält med make-up

- ha långa naglar (fransk manikyrerade), helst egna

- inplantat i brösten

- lösfransar

- använda fillers och/eller botox

Om detta får henne att känna sig mer attraktiv. Föredrar en rejält fåfäng tjej före en som knappt bryr sig om sitt yttre alla dagar i veckan. Det finns så många av den sistnämnda typen i förvägen.

Föredrar ett par fylliga opererade bröst (inget extremt a la badbollar) framför ett par naturliga djupt hängande påsar även om de hänger för att barn har ammats. Är man ett par eller letar partner tycker jag att man inom rimlighetens gränser ska göra vad man kan för att vara så attraktiva för varandra som möjligt.

Har du någon känd kvinna att referera till?
    Så vi vet vad som gör dig kåT!
    Anonym (Ace) skrev 2018-12-10 19:25:15 följande:
    Finns många vackra kvinnor men det krävs mer än bara yta för att jag ska känna någon större kåthet.
    Anna Book? Hon har lösfransar, skalfasader på tänder osv. SEXY?
Svar på tråden Hårt sminkad kvinna. Fungerar det för dig?