Inlägg från: Tow2Mater |Visa alla inlägg
  • Tow2Mater

Less på speltjatet!

Workingmom skrev 2018-12-10 10:43:00 följande:

Inte tillåta elaktheter mellan varandra och försöka aktivera dem mer med annat1

Kanske organiserad sport så de får ur sig lite energi? Bråken verkar ju inte vara direkt relaterat till spelandet, utan mer tristess.
  • Tow2Mater
    nernu skrev 2018-12-11 16:33:50 följande:

2 timmar och 45 minuter? Det är ju all tid efter skolan? Och de har varsitt ps4 och du undrar vad som är fel och vad du ska göra?

Var har barn så lång skoldag?
  • Tow2Mater
    nernu skrev 2018-12-13 06:59:18 följande:
    De flesta kommer väl hem från fritids runt fyra fem. Sen ska man göra läxor och sova tidigt. Inte mycket tid kvar. De borde inte ens hinna spela i nästan tre timmar. Förstod nu att ts barn inte går på fritids men det är ändå många timmar om man ska hinna med allt annat.
    Min kommer hem ca kvart över fyra, och om man räknar bort 20 minuter för middagen, hinner han spela nästan fem timmar efter det. Om han inte har andra aktiviteter inplanerade. Sen kan han hinna med en timme på morgonen innan skolan också.
  • Tow2Mater
    Alexi skrev 2018-12-13 21:17:11 följande:
    20 minuter?! Jösses måste jag säga, där låg vi i lä. Lång tvstund på helgen har vi haft så länge barnen tittat på tv. Sen har det varierat hur länge de sitter där osv, sonen har kunnat gå lite fram och tillbaka mellan tvn och andra grejor. 

Men både pappan och jag tycker det är oerhört skönt och viktigt att bara få slappa på morgnarna på helgen, det är helg för hela familjen.
    Va? Menar du att ni inte bakar hela veckans bakverk och bröd, och sen ger er ut på skogsutflykter och långpromenader i värsta mörka snöslasktiderna när kallvindarna yr?? Det verkar ju vara sånt man ska njuuuuta av på helgerna som familj ;)
Svar på tråden Less på speltjatet!